camarokari Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Moi. Onko vinkkejä mistä kannattais tilata 1988 camaroon keltaiset konit ja eibachin jouset? Spohnilla löytyy, mutta postimaksu oli 350-450 $ dollaria.
mikke Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 mitähän summitin kulut olis http://www.summitracing.com/int/search/department/chassis-suspension/brand/koni/year/1988/make/chevrolet/model/camaro?N=4294951552%2B400387
camarokari Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 285 upsilla. Summitilla. No pitää vielä ihmetellä.
mcpete Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Saksan tai englannin ebayn kautta tai suoraan tuninkikaupasta euroopasta luulis löytyvän . Itse ostin 1gen Firebirdiin keväällä 4 konia Saksan ebaysta, postikulut pari kymppiä, eikä tulli/alv-riesaa. Äkkiä katoin ebay.destä, tais olla 4kpl keltasia luokkaa 700+posti, en tiä oliks halpa vai kallis, mut vaihtoehtojahan on jos jaksaa penkoa.
camarokari Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Joo itsekin katsoin saksasta ebayn kautta 700e. Jäis alvi pois ja tulli. Jouset onkin hankalampi löytää saksan maalta. Pitää selailla.
camarokari Posted August 12, 2014 Author Posted August 12, 2014 No niin konit otin saksasta 725,- eibachit us partsista 350,- ei jaksanut Pidempään etsiä ja skottailla.
Juza89 Posted August 13, 2014 Posted August 13, 2014 No niin konit otin saksasta 725,- eibachit us partsista 350,- ei jaksanut Pidempään etsiä ja skottailla. Laitatkos saksan linkin(tartteis itekki tilata). Otitkos eibachtin sportit vai pro:t?
camarokari Posted August 13, 2014 Author Posted August 13, 2014 Pro line. Kun halusin mustanväriset jouset ja toi etupuskuri raapii jo nyt joka paikkaan. Ebay.com sivulta( koni 8741-1030 )laitat haku kenttään Ja sieltä saksan sivuille missä on myös konit taakse 30-1265 helpompi kun on lontoon kielellä.
camarokari Posted August 23, 2014 Author Posted August 23, 2014 Konit saapui perjantaina. Mitkähän jäykkyydet kannattaa laittaa aluksi? Jousia vielä odotetaan us partsista.
Fenix Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Laita aluksi vaikka puoleen väliin. Itse tykkään jäykimmästä asennosta eibach sport line + koni sporttien kanssa.
Tommi Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Yleensä aina iskareissa aluksi kaikki säädöt puoliväliin. Sitten siitä kokeilemaan molempiin suuntin että mihin päin paranee. Aluksi säädöt kannattaa tehdä riittävän isoin portain että erot huomaa. Yhtä ja kahta naksua on tavallisen kuskin aivan turha tehdä koska eroa ei huomaa. Jos säädöt joutuu vetämään tappiin on joku asia pielessä kuten väärä shimmaus kyseisille jousille. Ehkäpä tärkein asia on kuitenkin se että älä vedä iskareita törkeesti liian tiukalle. Löysä jousi ja hirveä paluuvaimennus on jopa vaarallinen yhdistelmä.
camarokari Posted August 23, 2014 Author Posted August 23, 2014 Tappiin tekis mieli laittaa mutta parempi varmaan lähtee puolivälistä. Edestä voi säätää helposti yläpään nupista mutta takaa joutuu varmaan Irrottaa iskarin että voi pyörittää.
Fenix Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Tommi kirjoitti fiksusti tossa aiemmin. Se mikä on paras on tapauskohtahtaista ja omasta mausta kiinni. Edessä jäykin asento toi omassa parhaan tarkkuuden ajettavuuteen ja sanoin kuvaten keula käyttäytyi mikroautomaisimmin. Keskimmäinenkin ok ja löysimmällä muistutti eniten vakiota eli raskas keulaista jenkkiä. Omassa on vielä subframet, polyuretaani puslat ja poikkituet edessä ylhäällä ja alhaalla, sekä korikin kuulemma boksattu jne. Överi kova siviiliajoon tuolla reseptillä, mutta konien säädöt eivät siihen vaikuta. Paino tällä hetkellä 1475kg ja suurin painon poisto keulasta. Vakio painoinen tarvitsee vissiin vieläkin jäykempää.
camarokari Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 No niin konit alla ja pro line jouset. Olis pitänyt takapää laittaa suoraan jäykimpään asentoon. Edestä helppo säätää mutta tuli mieleen kun se säätö on portaaton niin voiko kokeilla Muutakin kuin 1kierros auki tai 2 kierrosta auki? Vanhat iskarit oli loppu. Takana toinen On vieläkin pohjassa ja toinen palautuu hyvin. Edessä oranssit konit tulee ylös eri tahtia Ja toisesta kuplii nestettä tiivisteen välistä. Jouset oli vakiot.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now