kjell Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2014 Terve onko joku tietoa mistä voisi aloittaa vianetsintä kun päästöt oli liian korkealla.Tulokset: Lambda1.049 CO 0.764% CO2 13.61% HC 113ppm O2 1.6% Avasin katti ja se oli Magnaflow ja ainakin näytti terveltä takalta katsottuna. Optispark on vaihdettu aikaisemmin "edelis omistajilta" Olen etsinnyt vuotoja imupuolella mutta No luck. Avasin pari tulppa ja ne näytti kuin uudet elikkä niissä ei mitään väriä ei mustia eikä vaalean ruskea ja merkki oli AC delco 41-906 ja kärkiväli oli 1.3mm. Ja se vielä että en voinnut kuormitta moottori niin paljon ennen mittausta kun laatikko luista kovilla tehiolla. Mikä voisi olla seurava+ Vaihta kaikki tulpat, Lambda anturit,?
ratskin Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Terve onko joku tietoa mistä voisi aloittaa vianetsintä kun päästöt oli liian korkealla.Tulokset: Lambda1.049 CO 0.764% CO2 13.61% HC 113ppm O2 1.6% Avasin katti ja se oli Magnaflow ja ainakin näytti terveltä takalta katsottuna. Optispark on vaihdettu aikaisemmin "edelis omistajilta" Olen etsinnyt vuotoja imupuolella mutta No luck. Avasin pari tulppa ja ne näytti kuin uudet elikkä niissä ei mitään väriä ei mustia eikä vaalean ruskea ja merkki oli AC delco 41-906 ja kärkiväli oli 1.3mm. Ja se vielä että en voinnut kuormitta moottori niin paljon ennen mittausta kun laatikko luista kovilla tehiolla. Mikä voisi olla seurava+ Vaihta kaikki tulpat, Lambda anturit,? ruotsinkielen taitoiset voisivat vähän auttaa miestä hädässä, m/
Cosa Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Onko vakio nokka? Ps. En tiedä mitä se on ruotsiksi
ratskin Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Onko vakio nokka? Ps. En tiedä mitä se on ruotsiksi camaksel taitaapi olla,
pantera Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 camaksel taitaapi olla, kamaxel på svenska
ratskin Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2014 kamaxel på svenska jep, näinhän se oli,
kjell Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Yepp kamaxel se on ruotsiksi.Ja mun tiedoksi niin moottoori on vakio. Ja katti ei ollut mun mielestä niin kuuma.Se näyttää ainakin ok kun mulla oli se auki takalta ja merkki on Magnaflow.Voiko katti olla entinen vaikka se näyttä sisältä katsottuna hyvältä. Muuten tilaan tänään jos saan maksettu niin toinen peruskorjattu laatikko ruotsista ja saa kattsoa jos se on niin hyvässaä kunossa kun kaveri sano tai jos se luista yhtä paljon. Mä luulen että mun laatikossa on pumpu vika kun laitoin miittari kiinni niin paine pompasi 145-200psi koko ajan kun oli vaihde päällä ja 1500rpm ja tosi nopeasti niin että mittarin neula ei oikein näkynyt.
Nupa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 En nyt muista onko kaikki Magnan katit yksi- ja/tai/vai kaksikennoisia, mutta kaksikennoisessa voi etukenno olla hajalla ja näyttää ehjältä takaa katsoen. Mahdoton sanoa jos ei saa katsottua valolla näkyykö hyvin läpi. Varsinkin näitä ns. virikatteja joutuu joskus lämmittämään kunnolla jotta ne toimii ja saa päästöt rajoihin. Lämmittämiseen riittää, että autoa käyttää useamman minuutin (jopa 10) tyhjäkäynnillä, tai vaikka sen 2000 rpm. Vaihde parkilla tai vapaalla (ei vaihde silmässä).
ratskin Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 En nyt muista onko kaikki Magnan katit yksi- ja/tai/vai kaksikennoisia, mutta kaksikennoisessa voi etukenno olla hajalla ja näyttää ehjältä takaa katsoen. Mahdoton sanoa jos ei saa katsottua valolla näkyykö hyvin läpi. Varsinkin näitä ns. virikatteja joutuu joskus lämmittämään kunnolla jotta ne toimii ja saa päästöt rajoihin. Lämmittämiseen riittää, että autoa käyttää useamman minuutin (jopa 10) tyhjäkäynnillä, tai vaikka sen 2000 rpm. Vaihde parkilla tai vapaalla (ei vaihde silmässä). jep, mulla jokavuotinen rojekti, :W
TransNAM Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2014 Korkeahko hapen määrä (o2) viittais kylmään, rikkinäiseen tai "liian hyvin virtaavaan" kattiin. Tai sitten pakoputkistossa on vuoto. Jos vuoto on ennen lambda-anturia niin selittää myös muut arvot (lambda 1,04, yli rajan). Tai sitten ite lambda on tullut vanhaksi ja näyttää väärin - sekoittaa seokset ja arvot. Lambda-anturi on säännöllisesti vaihdettava osa vaikkei moni sitä tajua ennen kun katsastuksessa ilmenee päästövika.
kjell Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2014 No niin ei siinä ollut mitään vikaa. Piti vaan lämmittä kattia vähän enemmän niin arvot meni melkein nollille. ja lambda oli 1.00 kieroksilla. Mä lainasin yksi vanha pakokaasumittari ja huomasin että kun annoin kaasua edestakasiin "parkilla" niin silloin katti lämpeni. Se ei rittänyt että piti kierrokset 2000rpm vähän aikaa. Toi edellinen mittaus kun o2 oli 1.6% oli lultavasti se että meillä silloin ei ollut se toinen pakoputki tukittu rätillä vaan siinä oli silloin imuri kiinni. Saa nyt odotella milloin laatikko tule ruotsista. Onko muuten tiedossa joku hyvä linkki miten laatikkoa vaihdetaan?
ratskin Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2014 Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2014 No niin ei siinä ollut mitään vikaa. Piti vaan lämmittä kattia vähän enemmän niin arvot meni melkein nollille. ja lambda oli 1.00 kieroksilla. Mä lainasin yksi vanha pakokaasumittari ja huomasin että kun annoin kaasua edestakasiin "parkilla" niin silloin katti lämpeni. Se ei rittänyt että piti kierrokset 2000rpm vähän aikaa. Toi edellinen mittaus kun o2 oli 1.6% oli lultavasti se että meillä silloin ei ollut se toinen pakoputki tukittu rätillä vaan siinä oli silloin imuri kiinni. Saa nyt odotella milloin laatikko tule ruotsista. Onko muuten tiedossa joku hyvä linkki miten laatikkoa vaihdetaan? hienoa, että ratkaisu löytyi, m/
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään