Jump to content

Satunnainen käyntihäiriö

Recommended Posts

Kirjoitettu

Sillointällöin auton käynnistäessä jää "service engine soon" valo palamaan. Aina kun tämän tekee niin tyhjäkäynti on epätasainen ja niin alhainen, et auto lähes sammuu. Ajaessa hieman nykivä ja päästää mustaa savua. Vikakoodin antaa 34, eli herjaa ilmamassa mittaria.

Sitten kun sammuttaa avaimesta auton ja käynnistää uudestaan, ei kone pyörähdä kuin kerran ja heti hörähtää omituisenki reippaasti taas sammaltavaan käyntiinsä vikavalo palaen.

Kun sitten saa auton sammumaan tähän vikatilassa olevaan matalaan käyntiin, ja käynnistää auton uudelleen, niin "normaalimmin" starttaa vähän pitempään ja tadaaa.. käynti on normaali ja ei savuta, eikä nyi, eikä pala service valo  :o. Tämän tekee joskus ja joskus ei. Missä vois olla vika ? Luulisin et jos se tuo massamittari olis oikeesti rikki ni se olis jatkuva, mut tämä epäsäännöllisyys jotenki ny ihmetyttää  ::). Massamittarin johdon liittimen olen putsannut ja mittarin ottanu käteen ja kattonu ettei ole roskia. Kyseessä siis -88 5.7 TPI Firebird.

Kirjoitettu

Mulla teki tuota usein,varsinki tällain syyskosteella kelillä.Vika oli jommankumman maf releen liittimis,tai ei niissä mitään vikaa näkyny,mut ku suihkas crc:tä ja takas paikalleen niin toimi.Joskus korjaantu itsestään.Vikakoodin joutu ain nollaan.Auto menee maffittomaan limb modeen ja käy tällön huonosti/rikkaalla.Ehkä myös sulla samaa vikaa.

Kirjoitettu

Voin lainata sulle -89 5.7 maffia tarvittaessa sen vika mahdollisuuden poistamiseksi.

Kirjoitettu

Viimekädessä voisin vaikka sitä maffia lainata jos ei vika putsailuilla häviä. Missä mahtaa ne maf releen liittimet olla ? Olen siis sen liittimen putsannu mikä on siin maffis kii, siitä johto lähtee johtosarjaan ja sit eksyin ku koitin vähän kattella. Muutenki näköjään ilmastoinnin kompuraan menevä johdon liitin on aika sulanu ja johtosarjas imusarjan lähellä on joku levee musta liitin jossa aika sulaneen näköstä settiä.. pikkujuttuja, talveks ihmeteltävää  ;D

Kirjoitettu

.,.,

Tomhanks! Täytyypä huomenna kurkata auton hameen alle ja ettiä tuo relesumppu ja ropeltaa vähän niitä ja kattoo mitä tapahtuu  :P

Kirjoitettu

Moro. Mulla oli samaa ongelmaa. Katsoin ilmanputsarit ja ne oli täysin tukossa.

Oli laitettu vapaavirtaussuotimet jotka öljyn ja paskan peitossa. Nyt alkuperäiset

Suodattimet ja kunnon putsaus kanaville niin ei ses vilkkunut ollenkaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...