Jump to content

APUJA asiantuntijat.

Recommended Posts

Kirjoitettu

Meinasin haltechin ostaa, eikä ole siitä juurikaan kokemuksia. Ensimmäisenä mieleen tuli MAF. Onko helppo vaihtaa MAPiksi? Toimiiko kummallakin? Miten olette MAPpeja asentanu? Kone rupee oleen kasassa, mutta toi ATK-puoli on aina ollut heikko. :( Niin.. Ja minkälainen MAP-anturi kannattais ostaa?

Kirjoitettu

Haltechin mukana tulee vissiin MAP-anturi. Maffia ei silloin enää tarvita.

Kirjoitettu

jep, haltekki toimii MAPn kautta tai kaasuläpän asentoanturin kautta. Maffin voit vaikka myydä. MAPn +johdon+liittimen joutuu ostamaan erikseen.

EDIT: jos sulla on vapari, 1 barn mappi on oikea valinta.

Kirjoitettu

Ei kai se kytkentä mikään vaikea ole... Pile taitaa muistaa jopa ulkoa. ;)

Kun keltainen pieni kolmio seurailee bensakarttaa, niin tiedät, että kytkentä on oikein. näinhän se meni.

Mulla menee yksi johto ainakin MAF-anturin liittimeen ja sit kolme johtoa vedettiin liittimelle MAP-anturista (tai oikeastaan taisi tarvita vetää vain yksi johto tulipellin läpi ja järjestellä liittimessä kolme johtoa uudelleen).

MAP-anturin joutuu ostamaan erikseen. Hinta taisi olla jotain 80,00EUR

Mulla auto on '87.

Kirjoitettu

Kiitoksia kiitoksia. Tarkat ohjeetkin mapin kytkennöistä kelpaa, jos joku sattuu muistamaan! Elikkäs Mappi pitänee hommata.

Kirjoitettu

haltekin mukana tulee (tai voi imuttaa www.haltech.com) kytkentäkaavion. Siinä on kuvattuna auton 2-osanen liitin jonka numeroituihin pinneihin kytketään joko suoraan tai auton omia johtoja pitkin 3 johtoa. MAP signal, + ja - johdot.

Kirjoitettu

missäs vuosimallissa oli jo map anturi vakiona

p.s 89 vuodesta eteen päin ;D

Kirjoitettu

missäs vuosimallissa oli jo map anturi vakiona

p.s 89 vuodesta eteen päin ;D

Onko näin? Ei tossa mun mielestä mappia ole, miks siinä molemmat olis? (map ja maf) Yks anturi on imusarjassa sellanen joka vois mappi olla, mutta muistaakseni se oli joku muu.

Kirjoitettu

Taisipa olla -90 etiäpäin.... kunnes -93 tuli sekä MAP että MAF. Ainakin allekirjoittaneen pirssissä ( -95 ) on molemmat.

Kirjoitettu

Meinasin haltechin ostaa, eikä ole siitä juurikaan kokemuksia. Ensimmäisenä mieleen tuli MAF. Onko helppo vaihtaa MAPiksi? Toimiiko kummallakin? Miten olette MAPpeja asentanu? Kone rupee oleen kasassa, mutta toi ATK-puoli on aina ollut heikko. :( Niin.. Ja minkälainen MAP-anturi kannattais ostaa?

oletko jo ostanut ton poksin.meinaan vaan että tarkasta onko sulla poksi kolmella liittimellä vai kahdella ysikympis pitäis olla kolme ja silloin haltech ei sovikkaa suoraa kiinni
Kirjoitettu

oletko jo ostanut ton poksin.meinaan vaan että tarkasta onko sulla poksi kolmella liittimellä vai kahdella ysikympis pitäis olla kolme ja silloin haltech ei sovikkaa suoraa kiinni

Munhan tosta olis pitäny muistaa sanoa :-[

Kirjoitettu

jos sulla on -90 ja kolmiliittiminen ecu, ongelmia tiedossa. vaihteistosta tulevan nopeus signaalin muunnin on ympätty boksiin sisälle, eikä sun nopeusmittari enään toimi haltekilla. tarttee muuntimen signaaliin, että nopeusmittari ymmärtää sen. erona on anturi vaihteistossa uudemmassa on halli ja vanhemmassa ratasmalli. haltekki kyllä ymmärtää signaalin.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Jaahas, lisää ongelmia. MAF mun autossa vaan on, että kai se on sitä vanhempaa mallia. Pitänee vielä tutkia sitä liitintä.

Kirjoitettu

Jep jep.. Nyt on boksi hallussa ja liitinkin on siihen sopiva ??? Onkos kukaan säädättäny haltechia Martikaisella Lappeenrannassa?

Kirjoitettu

Jeez. Jos se sama paja on missä väännetään niitä rosteriputkia niin eipä kauheen hyviä kokemuksia multa ole. Ajoin kankaanpäästä (Porin läheltä ja matkaa aivan perkeleesti!!) Lappeenrantaan ja viivyin siellä noin about 1 Tunnin ja äijä tokasi "Ei voi mitään kun en saa yhteyttä tuohon vehkeeseen.. täytyy nostaa kädet pystyyn" "50e kiitos". Siinä sitten hieman monttu auki lähdin ajeleen takaisin kohti kankaanpäätä. Tästä viisastuneena aloin opetteleen itse ja kyseleen kavereilta apuja miten saisin auton säätöihin.

Melkein viisain ratkaisu on koittaa säätää itse auto aluksi säätöihin ja viedä dynoon hienosäätöön..

Kirjoitettu

Tuntuu olevan vaikeaa löytää kaveria, joka osaa tehdä samalla bensa- ja sytkäkartat kerralla oikeiksi. Voima, kun piilee juuri noissa sytkäkartoissa. ;)

Kyllä kannattaa opetella itse säätämään koko roska. Ei se ole lainkaan vaikeaa. Pitää käyttää vaan aikaa runsaasti. Itse menin "jalat edellä puuhun". Nyt ymmärrän HalwinX -softaa jo paremmin.

Tyhjäkäynnin, perus-säädöt, kylmäkartat jne voi hyvinkin itse laittaa kondikseen. Kannattaa jättää seos hieman rikkaalle Ja jättää loppusäätö sinne jarrupenkkiin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...