CamKin Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Isomman läppärunkon vaihto mitä otettava huomioon...? Meneekö ihan, että purkaa vanhan pois ja asentaa uuden tilalle. Varsinkin epäilyttää, kun irroittaa kaasuvaijerin irti vanhasta. Tässä, kun ei ole mikään sähköinen säätö, joka hakisi paikkansa ajamalla itsensä oikeaan tilaan, kun virrat laittaa takaisin päälle. Meneköö asema jotenkin pieleen? Minulla ei ole korjausopasta josta voisin tarkistaa asian. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Löysin hyvän purku ja kasausvideon YouTubesta, niin eiköhän tuota uskalla lähteä vaihtamaan videon avulla, kun tuo valmistajan paperiohje oli aika huono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 ainoot ongelmat oli saada noi alapuolisen osan pultit auki et saa siirrettyä ton tyhjäkäyntiventiilin uuteen läppärunkoon. kaasuläppä anturia ei sen enempää mittailtu siinä kun ei tuntunu olevan säätöä ja tietokoneella katottuna näytti ihan hyvälle. tyhjäkäynti venttiili kannattaa sit putsata vaihdon yhteydessä on yleensä karstanen. nestekierron voi ohittaa läppärungon kohalla jos haluaa eikä se kesäkäytössä haittaa. videolla ohjeista on jätetty pois alkuperäsessä kumimutkassa oleva imuäänen vaimennin mikä on alapäästään kiinni flektien välissä pannalla mikä täytyy avata et nousee ylös jos ei oo jo muutettu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Asia taitaa olla jo ohi mutta uudesta läppärungosta kannattaa tarkistaa läppien perussäätö esim liuskamitalla läpän ja rungon välistä. Läppien pitää olla hieman/sopivasti auki jotta tyhjäkäynninsäätö pelaa oikein. Toki isommilla läpillä pitää perusasento olla hieman pienempi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 Asia taitaa olla jo ohi mutta uudesta läppärungosta kannattaa tarkistaa läppien perussäätö esim liuskamitalla läpän ja rungon välistä. Läppien pitää olla hieman/sopivasti auki jotta tyhjäkäynninsäätö pelaa oikein. Toki isommilla läpillä pitää perusasento olla hieman pienempi. Ei ole vielä ohi auto on ajettu talvisäilytykseen ja osa on vielä hyllyssä ja tarkoitus vaihtaa talven aikana... Onkohan tämä osa humpuukia? Mutta kun kerran lisää poweria irtoo pienellä osalla täytyy kokeilla... http://www.hawksthirdgenparts.com/camaro-firebird-1985-97-tpi-lt1-throttle-body-air-foil/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 ei toi täysin humpuukia oo mut sopinee vaan sihen vakio läppikseen missä läppien välissä syvennys minkä toi sulkee ja vähentää ilman pyörteilyä noissa isommissa on yleensä erillainen valu siitä kohtaa ja on jo valmiiks tommonen kyhmy siin läppien välissä ja halvemmissa versioissa sitä olis hyvä vähä portata siltä kohtaa kun muoto on epäedullinen ilman virtaukselle. kannattaa vertailla läppärunkojen ulkonäköö ku ottaa imutötterön irti ni selviää aika nopeesti mitä tarkotin. ja toi on helppo osa tehä ite kemiallisen metallin muovailutangosta (löytyy bilteman kuvastosta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Persdynolla vaikutusta ei huomaa, mutta esim. Spinneri lehden testauksessa saatiin varttimailin ajasta pois vakio 5.7 tpi 0.5 sek. Saattoii olla että katti oli myös tyhjä ja parannettu ilman ottoa. Epäilemättä kuitenkin auttaa koneen hengitystä aavistuksen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Noita airfoilejahan on monenlaisia, mulla on summitin 58mm läppä ja mietin sopisko siihen mikään valmis airfoil tai kannattaiskohan siitä vaan hiukan pyöristellä kulmia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Noita airfoilejahan on monenlaisia, mulla on summitin 58mm läppä ja mietin sopisko siihen mikään valmis airfoil tai kannattaiskohan siitä vaan hiukan pyöristellä kulmia? Eipa taida loytya. http://www.camaroz28.com/forums/lt1-based-engine-tech-9/airfoil-fit-58mm-tb-255833/ Nysvaat vaan sita olemassaolevaa jos silta tuntuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 jääkö sihen summitin 58 läppien väliin semmosta monttua mihin airfoilia tarttis? mulla olleessa versiossa oli läppien väli jo täys mut pyöristelyy se olis kaivannu ja kaikki samaa valua, voi näissä toki eroja olla kunhan kysyin Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 http://www.summitracing.com/int/parts/sum-227702/overview/year/1996/make/chevrolet/model/camaro Tossa toi näkyy. Ei oo samanlaista monttua ku vakiossa, mutta ei kyllä yhtä sulavakaan kuin jotku viriversiot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 http://www.summitracing.com/int/parts/sum-227702/overview/year/1996/make/chevrolet/model/camaro Tossa toi näkyy. Ei oo samanlaista monttua ku vakiossa, mutta ei kyllä yhtä sulavakaan kuin jotku viriversiot. Tuskinpa siitä haittaakaan on vaikka pahimpia kantteja vähän pirrailee pois. Keskeltä näyttäis saavan aika nätistikin. En ainakaan tuohon kuvan läppikseen alkais erillistä airfoilia asentelemaan. Kokemuksesta oon huomannu että imukanavissa ei saa olla mitään mikä voi sopia läppien ohi tai väliin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now