Guest Jannu8 Posted March 8, 2004 Posted March 8, 2004 Imusarjan tiivisteet vaihdettu ja alipainevuotoa etsitty.. >:(Camaro vaan käy liian korkeeta tyhjäkäyntiä.Katti+ilmaputkihässäkkä on paikoillaan.Onko pakosarjan happianturi mennyt vai poistetaanko ylimääräiset härpäkkeet vai pitääkö viedä piuhan päähän? SES valo palaa joskus motarilla ajettaessa,mut sammuu itsekseen. Jos oikein tulkitsen kertoo koodi 32 vian olevan EGR.Mitäs tämmönen osa maksaa ja saako sen yleensä varaosaliikkeen hyllystä?
Salkki Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Joillakin taitaa löytyä tuo palikka tallista turhan päiväisenäkin
TAKKU Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Niitä venttiilejä on 5 eri tyyppiä... Mulla olis tommonen: CTF 17085813 006 91N 5813
Guest Jannu8 Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 DFX 17088125 06881N Eli tämmönen EGR jos löytyy joltakin.
Guest Jannu8 Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Onko sulla Takku sopivaa EGR,vai luitko kirjasta vastaavan? Tarviisin myös huomenna auton laittaa piuhan päähän ja lukea vikakoodit, et selviis toi vika perusteellisesti. Onko tietoa missä semmoinen onnistuis? Yritän saada Ogelin Nesteelle ainakin.
Ilku Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Multakin vapautuu pian EGR (ehkä viikonloppuna jo). Tyypinkin saan piakkoin..., mutta '87 se autoon laitettu. uusi taitaa maksaa aika lailla...
Guest Jannu8 Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Lueskelin tässä työn lomassa et happianturi menee vaihtoon 100tkm välein. Taidan vaihtaa sen ennen piuhaan vientiä..jos vika ei korjaannu,vien koslan kompuutterin päähän. Se EGR muuten tuntui toimivan.. ainakin kalvo liikku..ja imemällä kokeilin..
Guest Jannu8 Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 No nyt on kompuutteri kytketty ja vikakoodit tässä: 15 ja 23 low , eli coolant sensor/low temp ja mixture control solenoid. Osaako joku viisas kertoa mitkä sensorit tai anturit viallisia ja mistpäin nyt sitten vikaa haetaan? Korjausopas varmaan tuntee.. kone käy tyhjäkäyntiä 1500rr..
TAKKU Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 23 Check MAT sensor, wiring and connections for open circuit 15 high voltage on coolant (Vois olla piuha irti)
Guest Jannu8 Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 ::)Vaihdoin uuden lömpöanturin(10e) ja otin vikakoodit ulos, jonka jälkeen nollasin tietokoneen.Nyt ei tule kun peruskoodi 12. Jokatapauksessa kierrokset laski vähän.Voi olla et mun kierroslukumittari hämää ja toi läpivirtauspönttö kummittelee korvissa...90e maksaa ilmanputsariin muuteman sentin kokonen MAT-tappi jota en huvikseni kyl vaihtele..Camaro toimii taas!
Guest camu88 Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Niin, nyt en muista oliko moottorisi TPI vai TBI? Ainakin TPI:ssä kannattaa puhdistaa se läppärungon läppien ympäristö ja itse läppien reunukset huolellisesti, että ei siinä ilmene ohivuotoa silloin kun läppien pitäisi olla kiinni. Jos jää epäpuhtauksien takia vähän raolleen, voi tyhjäkäyti olla jotain muuta kuin oikea. Ja tietty se TPS:n oikea säätö kannattaa tarkistaa.
TAKKU Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Juu selkee homma! Etkös sä vaihtanu imukannen ja nokan siihen autoon? Sehän ei oo sädöissä enää sillon siks olis tuo tyhjäkäynti korkee.
Guest Jannu8 Posted March 19, 2004 Posted March 19, 2004 Oli muuten se lopullinen vika TBI tötsän tiiviste...mut 500km se vaan taas nätisti cruisas 8)no, sattuuhan näitä.kiitti vaan kaikille insinööreille
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now