Jump to content

Tyhjäkäynti


Recommended Posts

Guest Jannu8
Posted

:o Imusarjan tiivisteet vaihdettu ja alipainevuotoa etsitty.. >:(Camaro vaan käy liian korkeeta tyhjäkäyntiä.Katti+ilmaputkihässäkkä on paikoillaan.Onko pakosarjan happianturi mennyt vai poistetaanko ylimääräiset härpäkkeet vai pitääkö viedä piuhan päähän? SES valo palaa joskus motarilla ajettaessa,mut sammuu itsekseen.

 

;)

Jos oikein tulkitsen kertoo koodi 32 vian olevan EGR.Mitäs tämmönen osa maksaa ja saako sen yleensä varaosaliikkeen hyllystä?

Posted

Joillakin taitaa löytyä tuo palikka tallista turhan päiväisenäkin 8)

Guest Jannu8
Posted

Ostetaan pois 1kpl EGR ::)

Posted

Niitä venttiilejä on 5 eri tyyppiä...

Mulla olis tommonen:

 

CTF 17085813

006 91N

5813

Guest Jannu8
Posted

DFX 17088125

06881N :-* Eli tämmönen EGR jos löytyy joltakin.

Guest Jannu8
Posted

Onko sulla Takku sopivaa EGR,vai luitko kirjasta vastaavan? Tarviisin myös huomenna auton laittaa piuhan päähän ja lukea vikakoodit, et selviis toi vika perusteellisesti. Onko tietoa missä semmoinen onnistuis? Yritän saada Ogelin Nesteelle ainakin.

Posted

Multakin vapautuu pian EGR (ehkä viikonloppuna jo). Tyypinkin saan piakkoin..., mutta '87 se autoon laitettu.

 

uusi taitaa maksaa aika lailla...

Guest Jannu8
Posted

Lueskelin tässä työn lomassa et happianturi menee vaihtoon 100tkm välein. Taidan vaihtaa sen ennen piuhaan vientiä..jos vika ei korjaannu,vien koslan kompuutterin päähän. Se EGR muuten tuntui toimivan.. ainakin kalvo liikku..ja imemällä kokeilin..

Guest Jannu8
Posted

No nyt on kompuutteri kytketty ja vikakoodit tässä: 15 ja 23 low , eli coolant sensor/low temp ja mixture control solenoid.

Osaako joku viisas kertoa mitkä sensorit tai anturit viallisia ja mistpäin nyt sitten vikaa haetaan? Korjausopas varmaan tuntee.. :-\ kone käy tyhjäkäyntiä 1500rr.. :(

Posted

23 Check MAT sensor, wiring and connections for open circuit

15 high voltage on coolant (Vois olla piuha irti)

Guest Jannu8
Posted

::)Vaihdoin uuden lömpöanturin(10e) ja otin vikakoodit ulos, jonka jälkeen nollasin tietokoneen.Nyt ei tule kun peruskoodi 12. :D

Jokatapauksessa kierrokset laski vähän.Voi olla et mun kierroslukumittari hämää ja toi läpivirtauspönttö kummittelee korvissa...90e maksaa ilmanputsariin muuteman sentin kokonen MAT-tappi jota en huvikseni kyl vaihtele..Camaro toimii taas!

Guest camu88
Posted

Niin, nyt en muista oliko moottorisi TPI vai TBI?

Ainakin TPI:ssä kannattaa puhdistaa se läppärungon läppien ympäristö ja itse läppien reunukset huolellisesti, että ei siinä ilmene ohivuotoa silloin kun läppien pitäisi olla kiinni. Jos jää epäpuhtauksien takia vähän raolleen, voi tyhjäkäyti olla jotain muuta kuin oikea. Ja tietty se TPS:n oikea säätö kannattaa tarkistaa.

Posted

Juu selkee homma! Etkös sä vaihtanu imukannen ja nokan siihen autoon?

Sehän ei oo sädöissä enää sillon siks olis tuo tyhjäkäynti korkee.

  • 2 weeks later...
Guest Jannu8
Posted

Oli muuten se lopullinen vika TBI tötsän tiiviste...mut 500km se vaan taas nätisti cruisas 8)no, sattuuhan näitä.kiitti vaan kaikille insinööreille ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...