Jump to content

Vakio LT1 jarrut


CamKin
 Share

Recommended Posts

Pari kesää ollut c5 jarrut 3genissä eli vain 1 tai 2 kertaa katsastettu asentamisen jälkeen.

Eivät ole olleet kiinnostuneita jarruista tavallista enempää.

Sovitinpalan ottaisin varmuuden vuoksi mustana tai hopeisena ettei hypi silmille.

Takatukivarren relocation brackettiin heitin punaisen maalin päälle ettei ala ruostumaan ja jotta väri stemmaisi muihin alustan komponentteihin.

Se kyllä keräsi huomiota liiaksikin ja vedän seuraavaksi mustan maalin päälle.

Vaikka punainen saattaa näyttää siistiltä niin tästä viisastuneena ottaisin mustana niin pääsee vähän helpommalla.

Satuloihin ehdottomasti joku koriin sopiva väri päälle, varsinkin jos pääsee kurkkimaan vanteen puolan välistä m/

Link to comment
Share on other sites

Pari kesää ollut c5 jarrut 3genissä eli vain 1 tai 2 kertaa katsastettu asentamisen jälkeen.

Eivät ole olleet kiinnostuneita jarruista tavallista enempää.

Sovitinpalan ottaisin varmuuden vuoksi mustana ettei hypi silmille.

Takatukivarren relocation brackettiin heitin punaisen maalin päälle ettei ala ruostumaan ja jotta väri stemmaisi muihin alustan komponentteihin.

Se kyllä keräsi huomiota liiaksikin ja vedän seuraavaksi mustan maalin päälle.

Vaikka punainen saattaa näyttää siistiltä niin tästä viisastuneena ottaisin mustana niin pääsee vähän helpommalla.

Satuloihin ehdottomasti joku koriin sopiva väri päälle, varsinkin jos pääsee kurkkimaan vanteen puolan välistä m/

 

Täytyy pitää mielessä noihin takapään pitkittäisten tukivarsien bracket  palikoiden päälle suihkautin mustan värin ne oli kyllä rosterista eivät ruostu mutta voi kiinnostaa katsastuksessa.

Link to comment
Share on other sites

Jarruja saa parantaa kunhan on kunnolla tehty. Ei tuu edes muutosprosentteja. Voi tarvita jonkun selvityksen et uudet osat on paremmat ku vanhat jos haluaa muutoskatsastaa ja toki abs pitää toimia.

Sinänsä jarruosia vaihdetaan muutenkin uusiin eli tuskin alkavat kiiltävyyden takia kyselee jos ei ite mainitse.

Link to comment
Share on other sites

HaroldHirmuinen

Uusiin satuloihin ei tullut käsijarruhippeita mun piti vanhoista ottaa. Kuinkahan kauan taistelin tuon saman jousen kanssa. Lopuksi otin semmoisen neliskanttisen m8 aluslevyn. Pultilla läpi tuon "käsijarrun rungon" mutteri vastapuolelle, jousi jäi sen aluslevyn pidättämänä omalle paikalleen.  Nyt sen voi tarvittaessa purkaa avaamalla tuon m8 pultin, käsijarru toiminutkin paljon paremmin kuin aikaisemmin. Vaikeasti selitetty, kuvaakaan en tullut ottaneeksi.

 

Eli se prikka tuolle raudalle minkä alla käsijarruvarppi menee kuvassasi. Kuvan irtonainen pää tuli omaan hahloonsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Onko näissä yleinenkin vaiva että takajarrulevyjen taakse on laitettava säätöprikkoja kun muuten levy hankaa pidikkeen runkoon? Ihmettelen hankaavaa ääntä niin syyksi selvisi tuollainen oire.

 

 

Link to comment
Share on other sites

HaroldHirmuinen

Edellinen kysyjä ei uskonut tai ainakaan ei myöntänyt, mutta sanoisin lähes 100% varmuulella pyöränlaakeri. Just oli myyntiosiolla jollain korjauslaakerit myynnissä, niillä siirtyy vähän vetoakselinpinnalta jos kulumaa on akselissa.

Link to comment
Share on other sites

Edellinen kysyjä ei uskonut tai ainakaan ei myöntänyt, mutta sanoisin lähes 100% varmuulella pyöränlaakeri. Just oli myyntiosiolla jollain korjauslaakerit myynnissä, niillä siirtyy vähän vetoakselinpinnalta jos kulumaa on akselissa.

 

Laakerissa tosiaankin voisi olla välystä ja onkin kun muistia kaivelen napa liikkui vaaka suunnassa hivenen mutta renkasta heiluttamalla en saanut esille välystä yhtä selvästi.

Link to comment
Share on other sites

c-klipsi perän onkelma vetari pääsee liikkumaan enemmän ku lukkorengas tai sen ura tai keskitappi kuluu. säätöprikat on yks vaihtoehto koittaa hoitaa ongelmaa

 

Link to comment
Share on other sites

c-klipsi perän onkelma vetari pääsee liikkumaan enemmän ku lukkorengas tai sen ura tai keskitappi kuluu. säätöprikat on yks vaihtoehto koittaa hoitaa ongelmaa

 

Laittelin molemmille puolille prikat, niin loppui hankaava ääni.  Napa liikkui mittauksen mukaan vasenpuoli 0,5mm ja oikeapuoli 0,6mm. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tässä muutama kuva päivityksen saaneista etujarruista jos joitakin kiinnostaa laittaa sellaiset 4gen malleihin eli C5 corvetten jarrusatulat+levyt+pitimet+letkut+palat:

 

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj2_K7lN3v6-dEpnf

 

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj3FfTm99nNHpZ0I3

 

C5 Corvetten satulat on selvästi kevyemmät käsituntumalla kuin vanhat LT1:sen v. 94 satulat ja olkavarsista rälläkällä leikkasin siivekkeet pois joten siinäkin etupäästä lähti pari kiloa pois painoa.

 

Olkavarsi/napa/uusi kannatin

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj0pQYVA4_p8eiRTY

 

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj3Z2wEwviiFQqBr1

 

Link to comment
Share on other sites

Hyvän näköinen setuppi Camkinillä  m/  Itsellä kanssa LS1 jarrut , joissa satulat samat vain ilman tuota corvette tekstiä. On huippuparannus vakio LT1 jarrujen tilalle, suosittelen kaikille.  \m/

Link to comment
Share on other sites

Hyvän näköinen setuppi Camkinillä  m/  Itsellä kanssa LS1 jarrut , joissa satulat samat vain ilman tuota corvette tekstiä. On huippuparannus vakio LT1 jarrujen tilalle, suosittelen kaikille.  \m/

 

m/ :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...