Jump to content

sivuikkunoiden vaihto

Recommended Posts

Kirjoitettu

Osaisko joku neuvoa millainen homma on vaihtaa ovien ikkunat 4g trans amiin, jotta ei tulisi tehtyä oikeen palijo turhaa työtä

Kirjoitettu

En muista pikkutarkkaa järjestystä mutta karkeasti:

Ovipahvi pois, peilikolmio peileineen pois, lasin sisäpuolen tuet oven yläreunasta pois, lasin irroitus nostajasta.

Lisää tilaa saa kun ottaa ulkopuolen tiivisteen irti. Aikansa kun nostelee ja kääntelee lasia jotta löytyy oikea asento missä irtoaa kiskoilta.

Jos joutuu kiskoja löysäilemään kannattaa mahdollisimman hyvin merkata alkuperäiset paikat (myös peilikolmion). Kaikissa kiinnikkeissä on säätövaraa eli lasin saa asennettua vaikka kuin vinksalleen.

Oven yläreunan tukipalikoista kannattaa tarkistaa pehmusteiden kunto. Jos rauta paistaa huovan läpi tai huopa puuttuu pilaa lasin naarmuttamalla. Tyyppivika.

Ovipahvin irroitus:

Peiliolmion sisämuovi pois, ikkunakatkaisijan ja avauskahvan (ensin lukon nuppi vetämällä) paneelit pois, kahvasta ja ovitaskun pohjalta ruuvit pois. Ovipahvi irtoaa muistaakseni nostamalla ylöspäin. Jos yläreuna jää kiinni niin irtoaa kun vetää hieman taaksepäin. Asennuksessa tällättävä kaikki koukut ja yläreuna yhtaikaa ja painallus alaspäin.

On pari-kolme vuotta kun lasin oon vaihtanu joten parempimuistiset voi tarkentaa...

Kirjoitettu

No joo, mulla on tiivisreer ja pahvi irti, mutta tuo loppu on arvoitus. Vanhat ikkunat on hinkkaantunu sen pehmikkeen puuttumisen takia. Auto purettu maalausta varte ja sisusta tehty, viä ku nuolasit sais vaihrettua

Kirjoitettu

Mä oon teheny silleen että ajaa lasin viittävaille ylös silleen että hissiliukujen  ja lasin pultit on hyvin hollilla. Sitte koukulla lasi roikkuun ettei putoo kun irrottaa ja nostomoottori hisseineen ulos ovesta.

Senjälkeen liukukiskot irti ja lasia kääntämällä tulee yläkautta ulos.

Kirjoitettu

Mulla oli joku muistikuva et kun aikansa käänteli ja ajeli ylös-alas niin irtos hissistä. Jotain toppareita/kiskoja piti ehkä irroitella. Voin muistaa väärinkin tai sit sekoitan 3-geniin...

Kirjoitettu

Kiitoksia. Pitää koittaa. Olin kattovinani jotta siinä lasin alareunas olevas listas olis ollu pienet popniitit, jotka olis menny ikkunan läpi. Sitä mä alakasin ihimettelemään jottei kai se niin voi olla. Tämä foorumin porukka on kyllä jeesannu aikalailla tuos projektis. Tuntuu tyhymältä kysellä, mutta palijo on säästyny turhaa työtä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...