Pasikiainen Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Moi, täältä varmaan Camaro/Firebird tietämystä löytyy, joten päätin täältä kysellä. Eli Cutlassiin on tulossa nyt nuo levyt taakse, ja suurin ihmetyksen aihe on käsijarru. Meneekö toinen käsijarruvaijeri akselin alta, ja toinen yläpuolelta tai muuta vastaavaa? Huomasin nimittäin että satulat ovat identtiset. Myös jarrukilvet on identtiset... Jos jollain on tuommosen korjaussarjaa niin tarttisin yhen, 1,875" boorilla on sylkkä. http://i372.photobucket.com/albums/oo168/PTCruiser2002/1970-1981TransAmCamarorearendhousing-1.jpg Jostain luin että noi olis jotkut ysipultin takajarrut, saakohan noita mitenkään sovitettua Cutlassiin, siinä on kymppipultti c-clipsi perä... Yhessä kuvassa googlessa toinen satula oli akselin etu- toinen takapuolella. Melkoisen jännittävää. Luin jostain et noi olis 70-81 vuoden Trans Amin/Z28 takajarrut? Iibeissä kuitenkin myydään vastaavia satuloita 3gen Camaron satuloina, mulla on toi 426 casting number. http://www.ebay.com/itm/Disc-Brake-Caliper-Friction-Ready-Rear-ACDELCO-PRO-DURASTOP-18FR790-Reman-/331458252248?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACamaro&hash=item4d2c738dd8&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Sulla on nähtävästi 82-88 3genien delco moraine takajarrut. Satulat tulee tosiaankin siten, että kuskinpuolella on satula takapuolella ja apparin puolella etupuolella. Takapuolella olevan satulan känkkävaijeri tulee akselin yli. Etupuolella olevan satulan känkkävaijeri taitaa lähteä suoraan satulalta, eli ei tee mitään mutkaa taka-akselilla. Jos noi on 9-pulttisesta perästä, niin tarvit jostain 10-pulttisen perän satulan bräketit. -89 muuttu jarrut isommiks ja paremmiks, joten niiden bräketit ei käy. Ei mitään hajua onko 2geneissä noi samat jarrut, en kyllä usko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Mulla on noi jarrukilvet+bräcketit jotka tuli noitten satuloiden mukana, ne meinasin sovitella tohon 10 pulttiin. Eipä taida rumpujarru 10 pultissa olla myöskään kiinnikkeitä noille jarrukilville joten lienee sama kummat jarrut sinne sovittaa? Kaipa nuo valurautasatulatkin paremmat on kuin rummut Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransSami Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Tollanen juttu tuli joskus vastaan... http://www.hotrod.com/how-to/chassis-suspension/ccrp-1204-budget-gm-rear-disc-brakes-swap-junkyard-builder/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Juu, mysteeri vaan on et onko noissa samanlainen kiinnitys, kun tuon linkin jarrut on tosiaan ne tuoreemmat alumiini. Jos olisin ollu tietonen et niitäkin on useampaa sorttia niin olisin kyllä metsästänyt pelkästään noita parempia. Mut eiköhän se oldsi pysähdy noilla valurautasillakin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Siitä se lähtee. Meinasin vähän et jos tekis sillain et laittas satulat molemmat taka-akselin takapuolelle, ja käsijarruvaijerit vaan toinen ylä- toinen alakautta. Eiks se olis aika racing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Sit jos jollain on varaston perukoilla yks ehjä liukutappi, ja yks käsijarrun palautusjousi, niin voin jotain vaikka maksaa. Yhestä liukutapista on kierteet hävinny, ja toinen palautusjousi on poikki. Jousihan on n. 11.6cm, ja suht löysä, et jos sattus löytymään niin olis jees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Luin jostain et nää delco morainet olis ihan paskat jarrut, ja et ollut ongelmia ihan uudesta asti Onko tää nyt sit yhtään järkevä swappi??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Luin jostain et nää delco morainet olis ihan paskat jarrut, ja et ollut ongelmia ihan uudesta asti Onko tää nyt sit yhtään järkevä swappi??? Kyllä ne aina rummut voittaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasikiainen Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Hmm.. Vähän kahden vaiheilla miten tän kans tekis, vetarin stefat vuotaa, ja toisessa on jo offset laakeri, et sinne joutus laittaa uudet offset laakerit jotka kestää kuinka kauan? Tai sitten laittaa c-clip eliminaattorit. Mut silloin ei nuo jarrut mahu paikalleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now