Jump to content

TKO500/600, T56 swappi th700 tilalle?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kellään kokemuksia/tietoja otsikon kaltaisten manuaalien vaihdosta th700 tilalle,onko tarpeen vaihtaa kardaania,vaihteistopalkkihan mennee vaihtoon jne?Lisäksi vielä poljin hässäkät vaihtoon jne.Ja 3rd genneriinhän nuo hämmentimet olis tulossa.

Tuo T56 lienee kai hiukan pitempi kuin nuo TKO500/600,mutta osuuko noista mikään lähelle th700 mittoja ettei tarvis heittää tota tallin nurkassa lojuvaa alukardaania roskiin?

Ite ettiskelin infoja mm. Keislerin sivuilta mutta ei oikein osunu silmään,samoin Hawks third geniin lähetin emailia aiheesta kun oli tyrkyllä T56 pari kipaletta,mutta pyyteli soittamaan,ei antanut infoa maililla.Ei vielä kiinnostaisi soitella kun ei vielä projektin aikataulusta tietoa,mennee näillä näkymin n.2032 vuoden kieppeille...Kunhan tossa eka funtsais vaihtoehtoja ja kustannuksia,alkanut iskeä hieman tommonen mutka-ajokuume,automaatillahan ei mutkissa tee yhtään mitään,aina väärä pykälä päällä.Nyt kun vaihtas manuaaliin niin ainakin vois ite valita sen väärän pykälän...

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Eikä sitä alukardaania tartte roskittaa.Minä voin maksaakin siitä!

TKO:lle kait joutuu kardaanin ostaa vai tarviiko?

Kirjoitettu

Voisi kuvitella että 700 on aika lailla sama kuin 4l60e, anyway, 4l60e ja t56 autoissa on sama kardaani

Kirjoitettu

Voisi kuvitella että 700 on aika lailla sama kuin 4l60e, anyway, 4l60e ja t56 autoissa on sama kardaani

Juu noi on samanlaiset ulkokuoriltaan...

Kirjoitettu

Minä ja crisis ollaan vaihdettu seiskasatasesta TKO600:een.

tuliko punnittua 700r4 ja tko600 painoero? tälläisiä lukemia joku oli punninnut Tremec TKO600: 44 kg

teräsvauhtipyörä: 13 kg

Kytkin ja paineasetelma: 10 kg

Lakewood teräskytkinkoppa ja block saver plate: 16 kg

mitähän 700r4 painaa?

Kirjoitettu

T5:n tilalle menee T-56 heittämällä, kardaaanit yms. tilpehöörit passaa suoraan.

• 1 month later...
Kirjoitettu

tuliko punnittua 700r4 ja tko600 painoero? tälläisiä lukemia joku oli punninnut Tremec TKO600: 44 kg

teräsvauhtipyörä: 13 kg

Kytkin ja paineasetelma: 10 kg

Lakewood teräskytkinkoppa ja block saver plate: 16 kg

mitähän 700r4 painaa?

Varmaan vähemmän, koska mä nostin koko roskan yksin Toyotan perälootaan viime kesänä. ;)

Kirjoitettu

Mun mielestä toi 700 painaa suunnilleen saman kuivana kun edellä annetut osat yhteensä eli ~70 kg (turbiinin kanssa). Tää ihan mutuna nosteluiden perusteella. Turbiini ja öljyt vaikuttavat aika paljon kokonais painossa.

Kirjoitettu

eikös th700 mene ainakin 14l öljyä? (hieman yli 10kg vai mitähän mahtais painaa?) eli kokonaispaino noin 85kg. (ja painaa kyllä kuivana ainakin 60kg + turbiini & vetolevy. Faktoja ei ole :()

Katselin noita punnittuja painoja tko600:sen kokoonpanosta ja aika hurjilta näyttää. Vaihtipyörä ei ainakaan mulla (teräksinen myös) paina kun noin 9 kg. kytkinkoppa varmaan painaakin 16kg mutta kytkimestä epäilen että on paljoakaan yli 6kg.. Tosin itse en ole kokoonpanoa punninnut joten paha sanoa.

TKO:n menee noin 2l atf:ää eli noin pari kiloa punnittuihin lisää.

Kirjoitettu

eikös th700 mene ainakin 14l öljyä? (hieman yli 10kg vai mitähän mahtais painaa?) eli kokonaispaino noin 85kg. (ja painaa kyllä kuivana ainakin 60kg + turbiini & vetolevy. Faktoja ei ole :()

Katselin noita punnittuja painoja tko600:sen kokoonpanosta ja aika hurjilta näyttää. Vaihtipyörä ei ainakaan mulla (teräksinen myös) paina kun noin 9 kg. kytkinkoppa varmaan painaakin 16kg mutta kytkimestä epäilen että on paljoakaan yli 6kg.. Tosin itse en ole kokoonpanoa punninnut joten paha sanoa.

TKO:n menee noin 2l atf:ää eli noin pari kiloa punnittuihin lisää.

th700 paino on varmaan +70kg. noi tko600 painot noukin overdriveltä. mua vaan kiinosti kumpi on kevyempi.

Kirjoitettu

en mä tiiä kumpi on kevyempi... Uskottelen itselleni että tko ku vahtoprojekti tulee maksaa noin 3000e niin parempi olla kans :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...