Jump to content

ls1 lisää löylyä.


stubuu

Recommended Posts

Eli olis tarkotus hommata kesän aikana talveksi koneeseen palikkaa. En tiedä näistä oikein mitään mutta potkua tarttis saada.

 

Pitäisi kuitenkin pysyä niin maltillisena että saa leimattua ongelmitta.

 

Joka tapauksessa tulossa peltisarjat + cat back putkisto sekä spl ilmanotto.  Varmaan jo kesällä nämä mutta olisiko seuraavista mihinkään.

 

Ls6 imusarja

Ls6 nokat

Pitääkö suuttimet vaihtaa?

Entä pa pumppu?

 

Laittakaa vaikka linkkejä mistä ja minkälaista settiä kannattais tilailla. 

 

Mitä kannattaisi vahvistaa vai pitääkö noilla muutoksilla vielä murehtia niistä?

 

Remmiäkin oon katellu mut se on 10k euron paukku heti kättelyssä niin jätetään se toistaiseksi pois :)

 

Ja budjetista kuitenkin kysytte niin ei halvinta mutta ei kalleinta. Sillai et pärjää ja on laadukkaat osat :)

 

Kiitos jo etukäteen.

Link to post
Share on other sites

Itellä ois enshätään budjettivirityksenä listalla imusarja (ls6 tai tarvike) ehkä isompi kaasuläppä riippuen imusarjasta ja SLP tai vastaava ilmanputsarinkotelo ja ehkä peltisarjat.

SLP catback on jo mutta vakioilla pakosarjoilla.

Ihan kivasti se nykyiselläänkin liikkuu... Jos penkkiin on uskominen niin 328 takarattailta ::)

LS1 on jonkinverran eroa nokissa vuosmalleittain. Tuntuu vakioista olevan 98 vuotinen paras asteet/nosto. Loppupään f-bodyssa taas saattaa olla vakiona ls6 imusarja.

Alakerran pitäis kohtuullista virittämistä kestää sellaisenaan.

 

Riippuu paljon minkälaisia tehoja kaipaat. +50 vai +150hp... Se 50 irtoaa varmaan aika nätisti imusarjalla ja putkistolla.

http://www.hotrod.com/how-to/additional-how-to/hppp-0703-1999-pontiac-trans-am-performance-parts/

Link to post
Share on other sites

jos haluut olla räpeltämättä ohjelmaa, niin pitkätsarjat+putkisto+ls6 imari + SLP CAI = yhteen sä 370 hp, jos haluat niin sit lisäksi kannet, nokka, fast imari , fast TB, suuttimet, p.pumppu, paljon säätöä jne tehoa kivasti vielä lisää... oon yhen tehny 350 vapari ls1 ja aika hyvä kokemus mistä tulee mitäkin :)

Link to post
Share on other sites

no alkuun räpeltämättä mitään ohjelmia eli varmaan tulla viimesellä setillä pitäis lähtee liikkeelle.  onko teillä viisaammilla linkata jotain ls6 imaria tai vastaavaa mikä ois oikeesti hyvä.

 

mulla on -00 birdi.

 

Ajattelin jotain tämmöistä

 

Hookerin pitkät peltisatsit + magnaflow catback

Ls6 imusarja

SLP ilmanotto.

 

noi nyt ei vielä ihan hirveästi maksa. Toi 370hp on varmaan ihan suora kone teho eli takapyöriltä vähän vähemmän.

 

No jospas noilla pärjäisi sitten yhen kesän taas :D

 

Tarkotus olisi että pystyisi huoletta leikkimään automaatilla ettei veto hyydy kesken kaiken ku vaihtaa kuitenkin ihan miten sattuu, olispa manuaali  >:(

Link to post
Share on other sites

onko teillä viisaammilla linkata jotain ls6 imaria tai vastaavaa mikä ois oikeesti hyvä.

Taitaa olla tuo edellämainittu FAST LSx imari parhaasta päästä. LS6 vakio-imareita löytyy ainakin ebaystä ja samalla muitakin.

Link to post
Share on other sites

kävin selailemassa vähän summit racingin sivuja ja siellä oli noita FAST LSXR imareita vino pino. Mistä tyhmä tietää mikä olisi itelle hyvä?

 

joutuuko samalla tilaamaan noi bensa linjat?

 

Tossa esim muutama:

 

http://www.summitracing.com/int/parts/fst-146302

 

http://www.summitracing.com/int/parts/fst-146102b

 

http://www.summitracing.com/int/parts/fst-54039b

 

ja linjat

 

http://www.summitracing.com/int/parts/fst-146021-kit/overview/

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jos ei sulla ole aikeissa alkaa vaantamaan jotain oikein koviakin lukemia, niin nuo LSXR imarit ovat taysin turhia. Eika siis tarvitse hommata fuel railejakaan.

 

Hommaat normi LS6 imarin. Jopa kaytetty GM:n imari on ihan riittava. Lisaksi, jos haluat avata konetta, niin LS6 nokka ja jouset antavat vahan lisaa heppoja vaikuttamatta sen kummemmin paastoihin eivatka tarvitse tietokoneen saatoja.

Link to post
Share on other sites

Kahessa ekassa näkyy olevan erona väri ja kolmannessa pienempi läppiksenreikä ja kannen imukanavien muoto. Pätkii päässä nyt senverran etten muista oliko vakiokansissa kummat kanavat... Mahdollisessa kansien vaihdossa tulee sitten taas vastaan eli jos aiot kannetkin vaihtaa niin imari niitten mukaan.

Suutintukit pitäis käydä alkuperäiset mutta läppäkotelon tarvinnee vakiota isomman jotta saa koko hyödyn irti.

LS-ykköseen tarvii imarinvaihtoon myös uudet nesteputket kansien väliin tai sitten pitää modifioida alkuperäisiä. Pitkittäin imarin alla menevä putki ei sovi olemaan kun ls1 imarilla.

 

Samalla kun imarin irroittaa niin vaihtaa nokankin ja jouset ja siitä se sitten karkas ;D

 

Jaa oli Texfinnillä nopeammat sormet ku mulla... Noilla Fasteillä on ainakin hintaa.

 

Link to post
Share on other sites

Hyvä tietää. Pitää varmaan alkaa suunnittelemaan normi Ls6 imari, nokka ja jouset. Samalla se spl ilmanotto. Nyt kesällä vaihdan peltisarjat ja catbackin. Onko noi osat sit semmosia et jos alkaa tehdä mieli lisää voimaa niin pois ja myyntiin ja tilalle parempaa. Paljonko noilla yllä mainituilla kilkkeillä irtoaa koneesta hönkää?

Link to post
Share on other sites

Eihän tästä tuu enää mitään. Pakko kokoajan olla kattomassa osia, lähti taas ihan lapasesta. No jos niitä nyt jo alkaa hommaamaan nii eikai se sit haittaa :)

 

tekeekö tämmösellä mitään http://www.ebay.com/itm/COMP-Cams-LSR-Cathedral-Port-LS1-LS6-Cam-Lunati-Dual-Spring-Kit-215-233-604-610-/381210503379?hash=item58c1eaa8d3&vxp=mtr

 

Kannattaako tilata joku tommonen setti missä on jouset ja kaikki vai haalia erikseen, en tiedä onko hinnoissa hirveästi eroa?

Link to post
Share on other sites

Kannattaako tilata joku tommonen setti missä on jouset ja kaikki vai haalia erikseen, en tiedä onko hinnoissa hirveästi eroa?

 

Jos et halua alkaa säätöhommiin, niin sillon toi LS6 nokka + jouset on helpoin ja halvin.

 

Jouset ei maksa mitään: http://m.summitracing.com/parts/nal-12499224

 

Nokkakin ihan sopiva: http://m.summitracing.com/parts/nal-12565308

 

Noilla pitäis olla se noin 400hv. Jos tiukempaa nokkaa laittaa, niin sitten on käytännössä pakko päästä säätämään tietsikkaa.

Link to post
Share on other sites

noniin nyt kuulostaa järkevältä. 400hp olisi ensimmäinen tavoite mihin nyt pyritään. tuolla summitilla ei vissiin ollut ns. ls6 vakio imaria? vai katoinko vaan niitä fast lsxr imareita? :o

 

tekis kerralla sinne tilauksen missä olisi noi kaikki niin ei tarttis ympäri maailmaa tilailla :)

Link to post
Share on other sites

Noi Fastin imarit on ainakin meikalaisen mielesta ihan sairaan kalliita. Jopa ihan pelkka LSX mukamas yli 900 taalaa??? :o

 

Jos kaikki pitaa hommata Summitilta, niin kannattaisi varmaan hommata tama. http://www.summitracing.com/parts/rnb-615-900/overview/ Lapparungon aukon koko on kai vahan ollut ongelma joillakin, mutta hinkkaamalla siita ovat yleensa selvinneet ja saaneet sen normikokoiseksi.

 

Tassa juttua aiheesta. http://www.onallcylinders.com/2014/12/04/dorman-ls6-intake-dyno-test/

 

Yksi vaihtoehtohan on hommata kaytetty orkkis GM:n imari, mutta niita et tietenkaan saa Summitilta.

 

 

Link to post
Share on other sites

onhan noi fastit aikas suolasia :D toi taas näyttää kuvissa kauheen halvalta mutta tiiä sitten :D no pitää katsoa, tommonen tai sitten metästää orkkis vaan jostain. nyt kuitenkin tiiän mitä osia lähteä haalimaan. Eipä noi nyt onneksi niin hirveän kalliita ollutkaan.

 

Jos kuvitellaan jo että on noi kaikki saanut ruuvattua kiinni ja hommais ls6 kannet niin nostaako ne paljon tehoja ja joutuuko paljon muokkailemaan konetta yleisesti että on toimiva ratkaisu.

 

varmaan joutuu jo vähän tietsikkaa näyttämään jne..?

 

onko se hinta/teho suhteeltaan järkevä siirto?

 

paljonko porukka on ottanut tehoja irti vakio alakerralla ja lootalla että millon niitä pitäisi alkaa vahvistelemaan?

 

Paljon taas kyssäreitä  ;D

Link to post
Share on other sites

Siis jos alkaa virittää niin jättäisin ton LS6 ilmarin ostamatta kun se jää kuitenkin pieneksi kansien vaihdon jälkeen ::) Ensin kannattaa uusia pakoputkisto, koska se tuo voimaa jo vakio pannuun. Sitten hankit ensitalveksi kannet 243, reippaan nokan+jouset ja jos rahaa jää osta FASTin 90 ja 90mm TB. Tämä siksi  koska muuten virittelet sitä autoas koko kesän ja et aja metriäkään!

 

 

Link to post
Share on other sites

onhan noi fastit aikas suolasia :D toi taas näyttää kuvissa kauheen halvalta mutta tiiä sitten :D no pitää katsoa, tommonen tai sitten metästää orkkis vaan jostain. nyt kuitenkin tiiän mitä osia lähteä haalimaan. Eipä noi nyt onneksi niin hirveän kalliita ollutkaan.

 

Jos kuvitellaan jo että on noi kaikki saanut ruuvattua kiinni ja hommais ls6 kannet niin nostaako ne paljon tehoja ja joutuuko paljon muokkailemaan konetta yleisesti että on toimiva ratkaisu.

 

varmaan joutuu jo vähän tietsikkaa näyttämään jne..?

 

onko se hinta/teho suhteeltaan järkevä siirto?

 

paljonko porukka on ottanut tehoja irti vakio alakerralla ja lootalla että millon niitä pitäisi alkaa vahvistelemaan?

 

Paljon taas kyssäreitä  ;D

 

Tää topic kuulostaa niin tutulle :) Tuolla jäsen osiolla on mun 1999 TA topic missä tehty aika ja paljon.. mut joo osta eka ne sarjat + normi ls6 imari + cat back + SLP cai jos haluut helppoja "halpoja" hevosia.

Link to post
Share on other sites

Tässähän joutuu ihan miettimään jo että mitä oikein haluaa :D Tekeekö noilla vakio kansilla mitään jos avartaa/höyläilee vai kannattaako laittaa vähän euroja kiinni ja tilata suoraan järeemmät?

Link to post
Share on other sites

sit kannattaa miettii tietääkö mitä niille vakiokansille on tekemässä jos niitä haluu porttailla ja hieroon vai onko hyödyllisempää teettää se homma ja jos päätyy teettämään kannattaako sihenki ottaa suoraa paremmat lähtökohdat kun ne vakiot

 

voin lohduttaa päädyt mihin ratkasuun tahansa rahanmenoo ei voi estää ja jotain säätöä tulee varmasti eteen ;D

Link to post
Share on other sites

se on ihan varmaan tulossa eteen :D no eipä tuo kansi homma nyt vielä niin akuutti ole :)

 

Tuli muuten mieleen että montako lambdaa vakio pakosarjoissa ja putkissa on yhteensä? mietin vaan että paljonko niitä pitää olla leimalla että menee läpi  :D

Link to post
Share on other sites

Ja pitääkö leimalla löytyä kaikki neljä käytössä?  En nyt ollu ihan varma minkälaiset ne hookerin peltisarjat oli mitkä on kiikarissa että montako paikkaa siinä oli.sama magnan catback.  No kyllä sen sitten näkee paljonko tarvitaan :)

Link to post
Share on other sites

Etummaiset eli pakosarjojen lambdat tarvii molemmin puolin jotta kone toimii oikein ja saat leiman. Takimmaiset (kattien jälkeiset) voi jättää pois jolloin pitää boxista kääntää niiltä vikakoodit pois päältä ettei moottorivalo pala.

Kyllä niissä pakosarjoissa yleensä valmiit paikat lambdoille on ja jos ei oo niin muutaman euron maksaa sopiva mutteri jonka voi hitsata paikalleen.

Katitkin tarvii leimalle. Ykskin riittää jos ei tuplaputkia tuu kunhan on tarpeeks virtaava.

 

Pakosarjoihin tai heti jälkeen, kuitenkin ennen kattia, kannattaa muutenkin ennen asennusta tehdä sopivaan paikkaan ylimääräinen lambdan paikka. Sitten kun koneeseen on tehty enempi muutoksia ja tarvii alkaa säätämään on sinne helppo pistää laajakaista-lambda kiinni.

Link to post
Share on other sites

Juuri tämmöistä tietopakettia kaipasin,  selviää kaikki oleellinen.  Semmonen vielä että millä sen vikakoodin saa nollattua jos jättää takimmaiset pois?

Link to post
Share on other sites

Semmonen vielä että millä sen vikakoodin saa nollattua jos jättää takimmaiset pois?

Nollattua saa yleismallin testerillä mutta tulee muutaman kilsan päästä takas. Jotta sen saa pysyvästi pois pitää se ohjelmoida boxilta pois. Tietokone, sopiva piuha ja ohjelma ja maksullinen lisenssi joka on autokohtainen eli ei voi "lainata". Samalla ohjelmalla voi säätää sitten kaiken mahdollisen.

Täällä on kerholaisilla näitä ja toki piuhoja/ohjelmia saa tilattua omakskin. Löytyy useammanmerkkisiä. Jos enempi aikoo harrastaa niin pitemmän päälle omat säätövehkeet voi olla kätevämpiä. Eivät vaan ole aivan ilmaisia...

Boxissa pitää tietää mitä tekee, sen saa kunnolla sekaisinkin.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...