Jump to content

Recommended Posts

Posted

olen laittamassa lämpönauhaa pakosarjojen ympäri ja olen tässä koittanu pähkäillä voiko tuon lämpönauhan ympäri laittaa vielä alumiiniteipin? sais niistä vielä hieman nätimmät vaan tuon avulla.. joku nero vois taas auttaa tietämätöntä :D

Posted

mikäpä sitä kieltää, tulee vaan aika tuhdit eristeet ja liekötuo enempää auttanee? Miten meinaat saada aluteipin pysymään kiinni. Liimat on OUT noissa lämpötiloissa luulisin, kaipa ne siihen palaa asentoonsa..

Posted

siinä on liima tosiaan.. mut luulis et se kärtsää siihen asentoonsa just. Putket on jo valmiina ja ne on jo paikalla että aikas pian nähdään miten käy... yks heppu mikä noita rallivehkeitä rakenteleen sano että kannattaa laittaa tota alumiiniteippiä.. hyvä vinkki sinänsä jos vaan toimii :D Kuvia voin pastettaa pikapuolin valmiista työstä sekä koneen käytön jälkeen.

Posted

liinat on aika paskamainen kääriä kun sarjat on jo paikallaan..

  • 12 years later...
Posted

Mikähän on hyvä konsti näin jälkikäteen lämpöeristää pakosarjat (rosteriputkisto pakosarjoista lähtien ei ruostu ainakaan helposti)? Aloitin homman jo laittamalla biltemassa myynnissä olevaa alumiinipinnoitteista lämpönauhaa ja levyä josta saksilla leikkaisin sopivat palat ja kiinnitin teräsnippusiteillä putkistoon kiinni ei ole ihan kättä heilauttamalla tehty homma ja ei tule hyvä mutta ihan asiallinen kuitenkin kun jaksaa sipistellä. Vai pitäiskö laittaa maalaamalla esim. black satin maalilla? Konehuonessa näin kesällä nousee lämmöt ainakin sen lipan alla jossa ei moottori tuuletu yhtä hyvin kuin etupuolella keulaa niin saisi lämpöä pienemmäksi ja ehkä pakokaasujen virtausta paremmaksi.

Posted

Pakosarjat lämpenee kyllä yli 300 asteen joten taitaa sulaa liimat tossa teipissä.

Mikä idea tossa teippaamisessa on?, Runsas-seosteiset teräkset mm rosteri on kuumahauraita joten eristämällä ne saat ehkä niihin hiushalkeamia

 

Posted

Pakosarjat lämpenee kyllä yli 300 asteen joten taitaa sulaa liimat tossa teipissä.

Mikä idea tossa teippaamisessa on?, Runsas-seosteiset teräkset mm rosteri on kuumahauraita joten eristämällä ne saat ehkä niihin hiushalkeamia

 

Teipillä ajattelin siistiä ja vahvistaa nauhan pysymistä kuten esim. teräsnippusiteillä tai lemmareilla. Vain tietyn välimatkoin ei koko matkalle. Kaikkinensa tarkoitus parantaa putkiston virtausta ja vähentää imuilman lämpötilaa sekä vähentää koko huoneen lämpötilaa.

Posted

Tämän näköiseksi olen nyt saanut väsättyä lämpöeristyksen, mutta vielä muutama putki laipalle asti on eristämättä:

 

kuva 1.

http://www.uppaa.fi/images/2016/06/05/WP_20160605_13_52_57_Proe8692.jpg

 

kuva 2.

http://www.uppaa.fi/images/2016/06/05/WP_20160605_13_52_46_Proe61f4.jpg

 

 

  • 2 weeks later...
Posted

Ottihan tuo aikaa tänään otin vasta ajoon kun sain loputkin nauhat ja palat laitettua ei helppo homma jälkikäteen.  :) Tuo alumiinipinnoitoinen levy kyllä käryää aivan helvetisti.  :o Ihmiset tulivat oikein sanomaan että sulla palaa auto kun savun pölläkkä kävi kun olin tankkaamassa autoa. Nauha oli myös alumiinipinnoitteinen muttei näyttänyt siitä tuleva käryä.

 

Jotakin hyvääkin niin ihmettelin että kun moottori käy nätimmin liekkö vaikutusta kun konehuone on viileämpi ja lambdat pysyvät paremmin lämmöissä tiedä sitten...  ::)

Posted

nii,toi on tarkotettu suojaamaan joku laite tms pakoputken/pakosarjojen lämmöltä. :W

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...