Jump to content

Naksutus konehuoneesta...

Guest Black T-top

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli,5 litr tpi.Akun kengän ku laittaa kiinni niin alkaa kuulua sellane ihme naksutus.Tekee sitä jonki aikaa ja lopettaa ja sit jonkun ajan päästä uudestaan.Auto ei oo käynnis eikä virtaa päällä.Osaisko joku neuvoa :o

Kirjoitettu

Toimiiko auto muuten normaalisti? Onko akku kunnossa? Jos akussa on jännite alhaalla, niin luukkulamppujen releet ainakin saattavat tehdä tuota naksutusta.

Kirjoitettu

Mulla luukkulamppu aiheuttaa yhden naksautuksen kun akunkengän iskee kiinni. No ainakaan mulla ei jää naksumaan, mutta ko. ääni tulee selvästi jostain siitä luukkulampun suunnasta ( ja akku on uusi).

Tuskin tuo IAC:kään on. Se yleensä pitää pienen naksuvan äänen kun laittaa virrat päälle (ja IAC vaihtaa asentoa). Ja sullahan ääni tulee vain kun laittaa akun kiinni - niinhän oli

Koitas paikallistaa äänen suunta konehuoneessa ... eiköhän oikea sähkölaite löydy sillai parhaiten

Kirjoitettu

Mulla luukkulamppu aiheuttaa yhden naksautuksen kun akunkengän iskee kiinni. No ainakaan mulla ei jää naksumaan, mutta ko. ääni tulee selvästi jostain siitä luukkulampun suunnasta ( ja akku on uusi).

Aivan oikein, ei pidäkään normaalisti jäädä naksumaan. Jos akussa kuitenkin on jostain syystä jännite alhaalla tai lamppujen (tai muiden laitteiden) releet eivät saa riittävästi virtaa, eivät releet jaksa vetää loppuun asti. Rele siis yrittää vetää, mutta virta ei riitä loppuun asti vetämiseen. Tämä vetoyritys sitten toistuu uudelleen ja uudelleen jonka seurauksena kuuluu napsuva ääni.

Kirjoitettu

Paikallistin sitä naksutusta ja ääni kuuluu siitä luukkulampun luota.Varmaan akun jännite on alhainen.Auto muuten toimii normaalisti.Kiitti avuista 8)

Kirjoitettu

Mulla on ihan sama juttu. Kun akunkengän laittaa kiinni kuuluu naksutusta sieltä luukkulappujen puolelta. Se naksutus tosin ei kestä kauaa.

Auto on mullakin kunnossa ja kaikki toimii joten en oo tosta ollu hirveen huolissani, ihmetelly vaan....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...