CamKin Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Tänään tuli tilattua BBK:n 1591 kevyempi kampiakseli hihnapyörä, niin oliko järkevä ostos vai mitä... Onko kokemuksia tuosta tai muusta vastaavasta mitä on tuonut tullessaan, lisää hevosia vai lisää murheita?
Marko Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Tänään tuli tilattua BBK:n 1591 kevyempi kampiakseli hihnapyörä, niin oliko järkevä ostos vai mitä... Onko kokemuksia tuosta tai muusta vastaavasta mitä on tuonut tullessaan, lisää hevosia vai lisää murheita? Varmaan kivemmän näköinen kuin alkuperäinen muttei muuta iloa taida olla.
CamKin Posted May 1, 2015 Author Posted May 1, 2015 Varmaan kivemmän näköinen kuin alkuperäinen muttei muuta iloa taida olla. Jep, Jep... Kärsiikö ton vakio pulleyn vetää ulosvetäjällä pois ilman muuta huomioitavaa kun pultit on irti...?
CamKin Posted May 1, 2015 Author Posted May 1, 2015 No, kyllä siitä lähtee, mutta kiitti... Täytyy heittää lisäksi hiukan pikku toholla lämpöä vakio pulleyhin, niin eiköhän tuo irtone, kyllä meillä on konstit... Kylmää ja lämmintä jos ei niillä niin....
pantera Posted May 1, 2015 Posted May 1, 2015 No, kyllä siitä lähtee, mutta kiitti... Täytyy heittää lisäksi hiukan pikku toholla lämpöä vakio pulleyhin, niin eiköhän tuo irtone, kyllä meillä on konstit... Kylmää ja lämmintä jos ei niillä niin.... Jos sulla ei oo ulosvetäjää niin hommaa se, pillillä et saa muutakun dampperin elastomeerin poltettua ja napa jää kiin akseliin.
Fenix Posted May 1, 2015 Posted May 1, 2015 Lyömäaseita myös syytä välttää, ettei ala stefat vuotaa jne. Tässä on opettavainen video damperin vaihtoon. Se ei hihnapyörän vaihtoon varsinaisesti liity, mutta linkkaampa kuitenkin. http://youtu.be/R9LNht9EqEM http://youtu.be/Ex_yJ_V5UH8
TransNAM Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 On dampperi jonkunverran lujassa kampiakselin päässä. Taitaa olla alkuperäisessä liimaakin vielä välissä jottei vuoda kiilan kohalta. Ainakin joissakin ollu. Kunnollisen laipallisen pultattavan ulosvetäjän vaatii jottei tuu lisää vahinkoa. Käpälämallit ei toimi. Lämmityskään ei toimi jos meinaat vanhan pitää ehjänä. Stefa kannattaa jokatapauksessa vaihtaa kun kerran purkaa. Asennuksessakin pitää saada uus ehjänä senverran syvälle et alkaa keskipultti yltämään kunnolla kierteille. Käytännön hyöty lienee suurimmillaan edesmenneen Esson baarissa... Toki poistuu ainakin dampperin hajoamisvaara.
mikke Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 sen navan ulosveto onnistuu 3 käpäläisellä uolsvetimelle mutta keskipultin reikä on niin pieni ettei monenkaan ulosvetäjä keskipultti mahdu siitä itsel olen uhrannu pikkuräikän jatko sihen se ylttää pultinreijän pohjaan ei vaurioita kampiakselin kierteitä ja ulosvetäjän keskipultille löytyy valmis kolo. LT1 vakio dampperissa ei sitten ole kiilaa eikä navassa kiilauraa, kampiakselilta paikka kiilalle kyllä löytyy
TransNAM Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 sen navan ulosveto onnistuu 3 käpäläisellä uolsvetimelle Ei ainakaan millään halppisrimpulalla... Keskireikään käy myös sopiva hylsy/mutteri/paksu prikka tms. riippuen vähän ulosvetäjän mallista. Kierteitä vasten ei tosiaan kannata vääntää.
mikke Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 Ei ainakaan millään halppisrimpulalla... Keskireikään käy myös sopiva hylsy/mutteri/paksu prikka tms. riippuen vähän ulosvetäjän mallista. Kierteitä vasten ei tosiaan kannata vääntää. tota noin ihan vaan että puhutaan samasta asiasta niin LT1 hubin keskiöhän on päästä suljettu niin että siitä mahtuu vaan se kammen pultti läpi eikä siinä ole irto prikkaa mikä tulis pultin kanssa pois niinkuin pikkulohko sevyssä on jollon koko kampiakselin pää tulee näkyviin ja siitä voi sopivalla lätkällä painaa ulosvetotilanteessa. tästä syystä suosin räikän jatkoa kun kammen kierteitä jo kerran runnoin kun pulttia käytin eikä se sit oikeen riittäny
CamKin Posted May 6, 2015 Author Posted May 6, 2015 no poijaat eipäs ruveta väittelemään, mutta konstit on monet... tässä konsteja jollakin: http://diysrc.com/remove-and-install-the-chevy-lt1-350-crank-hub-and-pulley/
TransNAM Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 tota noin ihan vaan että puhutaan samasta asiasta niin LT1 hubin keskiöhän on päästä suljettu... Aivopieru... Mutta tommonen linkin laippa-ulosvetäjä on kätevämpi/helpompi jos on tarjolla.
mikke Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Mutta tommonen linkin laippa-ulosvetäjä on kätevämpi/helpompi jos on tarjolla. totta helottaa elämää kummasti ei oo vaan vieläkään tullu itelle moista ostettuu...
TransNAM Posted May 7, 2015 Posted May 7, 2015 Hyvä ja jokseenkin halpa ainakin jos tarvii enempi ku kerran. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Hihnapyorien-ulosvetaja-2000021490/
CamKin Posted May 13, 2015 Author Posted May 13, 2015 Hyvä ja jokseenkin halpa ainakin jos tarvii enempi ku kerran. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Hihnapyorien-ulosvetaja-2000021490/ Thanks, täytyy käydä biltemannissa katsomassa autotyökaluja siellä näyttää olevan laajin valikoima näistä halpisketjuista ja ihan hyvää tavaraa löytyy työkaluista. Minulla on itsellä muutamia ulosvetäjiä kaksikoipinen ja kolmikoipinen.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now