Jump to content

öljyt

smokeybandit

Recommended Posts

Kirjoitettu

mitenköhän ois uskaltasko vaihtaa mineraaliöljystä puolisynteettiseen kun olen ajellut 5w30 ja 10w40 mineraaliöljyillä noin 15.000km ja aattelin jos vaihtas 10w40 puolisyntteettisen öljyn tonne koneeseen kun mulla on toi kone nakuttanu ja tikittäny ja kun tolla 5w30 mineraaliöljyillä oon ajellu niin kone lämpösenä ei pahemmin nakuttele.ja yks automekaanikko sano että tolla puolisyntteesisellä pitäs lakata kolisemasta kokonaan.mutta sitten on sellasia autonvaraosamyyjiä sun muita sanonu että ei kannata vaihtaa mineraalistaoljyistä puoli tai täyssynteetiseen kun muka voi ruveta tiivisteet vuotamaan.oisko kellään mitään vinkkejä miten asia oikeasti on.ajelen kyllä toistaseksi tolla general motorsin omalla 5w30 mineraaliöljyllä.toivottasti se ei ole liian ohutta öljyä tonne koneeseen,mutta onhan tossa moottorin öljykorkissakin 5w30.en kyllä tiiä että meinaako se mineraali- täys vai puolisynteettistä öljyä mutta mineraali öljyä se mulla pitäs olla vaikkei purkin kylessä ole kun 5w30 gm.ja moottori on 3.1 v6 ja mittari näyttää 182.000km

Kirjoitettu

en kyllä ite vaihtais mineraalista puoli saatika täyssynteettisiin.kyllä luulen että läpi tulee varsinkin kesällä.päin vastoin jos mineraaliöljyllä stefat hikoo

kesällä vaihdetaan jäykkään delvac (dieselöljy)kesäajaksi.kestää kuumuutta paremmin muuttumatta

ihan litkuksi.

Kirjoitettu

Enemmän olisin huolissani siitä että karstapallot lähtee liikkeelle ku synteettinen öljy tulee ja huuhtasee..

Näkisitte ihmiset miltä näyttää vanha moottori jota on joskus käytetty mineraaliöljyillä... Oon pari hyvin toimivaa moottoria pistäny paloiks ja sellasta karstapalloa sisällä että huh huh..

Ajatuksena vain että ei ole se öljyjen vuotaminen se ainut ongelma.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...