Jump to content

tcc lukko menee pois päältä


TimoTJP
 Share

Recommended Posts

Mikäs mahtais olla kun kylmänä lähtee kiihdyttään niin hienosti menee lukko päälle, sit kun on ajellu 60mph jonkun aikaa niin lukko paukahtaa pois päältä eikä mee päälle muuten kun ajamalla helvetin kovaa? Mulla renkaat sen verran epätasapainossa ettei viittis mitään 120km/h ajella normi tiellä ja käy kortinkin päälle äkkiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mulla 5 pinninen toi liitin tuolla laatikon päässä. Mihin johtoon tarvis syöttää virtaa ja mikä löydä maahan että menis lukko päälle?

 

multa löytyy sieltä tälläset johdot, 2kpl vaalean sininen/musta raita, vihreä/valkoinen, tan/black ja valkoinen. Millai noi johdot tarvii katkaisijalta vetää et sais toimiin?

Link to comment
Share on other sites

Mikäs se sun laatikko olikaan? 4L60E? Eikös sulla ollu LT1 tekniikka?

Yhtä 96 Camaroa ihmeteltiin kun lukko heitti pois aina kun kone kuvitteli sytkäkatkoksia. Toki rajumpi nokka koneessa. Tais korjaantua kun käänsi sytkäkatkosvikakoodin pois päältä.

Vikakoodit vois auttaa...

Link to comment
Share on other sites

Mikäs se sun laatikko olikaan? 4L60E? Eikös sulla ollu LT1 tekniikka?

Yhtä 96 Camaroa ihmeteltiin kun lukko heitti pois aina kun kone kuvitteli sytkäkatkoksia. Toki rajumpi nokka koneessa. Tais korjaantua kun käänsi sytkäkatkosvikakoodin pois päältä.

Vikakoodit vois auttaa...

 

Mulla on 1993 camaron elikkä siinä on ei elektroninen versio elikkä 4l60. Siis hieman erilainen kun th700r4

Link to comment
Share on other sites

Mikäs se sun laatikko olikaan? 4L60E? Eikös sulla ollu LT1 tekniikka?

Yhtä 96 Camaroa ihmeteltiin kun lukko heitti pois aina kun kone kuvitteli sytkäkatkoksia. Toki rajumpi nokka koneessa. Tais korjaantua kun käänsi sytkäkatkosvikakoodin pois päältä.

Vikakoodit vois auttaa...

 

ei ainakaan näy mitään vikakoodeja mut mistä sen katkos homman löytää tuner prossa? Missä valikossa se on jne?

Link to comment
Share on other sites

Ei taida pre-OBD2 eli alle 96 malleille olla edes "misfire" vikakoodia...

En muista nastaa ulkoa mutta ALDL-töpselistäkin löytyy nasta josta saa lukon suoraan päälle. Onko sulla kuin täydellinen johtosarja autossa?

On ne sitten keksiny 93 malliin muuttaa laatikon töpselin... TH700 4-napainen ja siihen olis ollu kirjoja hyllyssä...

Link to comment
Share on other sites

Kai niis yleinen misfire koodi on mut kampiakselin anturi tuli vasta obd2 et pystyy valvomaan mikä syl pätkii. Mites muuten tuo 93 4l60 loota, eikös se oo ihan th700 ku 94 uudemmis sit se e merkkaa sähköohjausta. Eli toi ois ihan kick down vaijerilla jne?

Link to comment
Share on other sites

Kai niis yleinen misfire koodi on mut kampiakselin anturi tuli vasta obd2 et pystyy valvomaan mikä syl pätkii. Mites muuten tuo 93 4l60 loota, eikös se oo ihan th700 ku 94 uudemmis sit se e merkkaa sähköohjausta. Eli toi ois ihan kick down vaijerilla jne?

 

juu tv-vaijerilla on tuo elikkä ei ole sähköinen.

Link to comment
Share on other sites

Mites muuten tuo 93 4l60 loota, eikös se oo ihan th700 ku 94 uudemmis sit se e merkkaa sähköohjausta. Eli toi ois ihan kick down vaijerilla jne?

On näköjään väkisin jotain pitäny muuttaa jos töpseli on 5-napainen... Perus 700 on 4-nap josta yleensä vaan 3 käytössä.

Link to comment
Share on other sites

On näköjään väkisin jotain pitäny muuttaa jos töpseli on 5-napainen... Perus 700 on 4-nap josta yleensä vaan 3 käytössä.

 

No sitä samaa minäkin kirosin et pakko ollu sit muuttaa sekin väkisin....joku jenkkifoorumin kaveri väittää et johdot paikat olis samat kun 4 nastasessakin et tarvii vissiin katsoo vielä ja kokeilla sit vaan taas sekin  ;D

 

elikkä nastaan A menis 12v, ja D pitäs maadoittaa. Tässä nyt vaan se epäselvää että pitääkö laatikon sisälle tehdä muutoksia? Tuo vaalenaruskea/musta menee tcc solenoidille kyllä, sen näkee tästä korjaus manuaalista ja pinkki lähtee toiselta puolelta tcc solenoidia mutta mistään ei nää kumpaan tulee virta jne?

Link to comment
Share on other sites

Solenoidin rinnalla on ainakin vanhemmissa diodi eli virtaa ei saa kytkeä väärinpäin tai palaa se diodi ja yleensä vetää samalla oikoseen.

Ite oon kytkeny noita megasquirtin taakse sillai että ohjaus jarrupolkimen kautta solenoidille ja maa high-gear (4-vaihde) tunnistimen kautta. Lukko toimii silloin vain nelosella eli käytännössä maantiellä. Vanhempiin Megasquirtteihin kun ei saa nopeustietoa jonka mukaan vois muuten ohjata niin pitää tyytyä kaasupolkimen asentoon.

Osassa malleissa on pitäny käyttää lootasta öljypohja pois että saanu kytkeä niinkuin halunnu.

Kuvassa yks versio 700 kytkennästä mutta näitäkin on vajaa parikymmentä versiota.

Eli tässä mallissa virtaa A-nastaan ja antaa maadoittaa lämpöanturin ja 4-kytkimen kautta. Jos haluaa raakaks niin maadoittaa D-n jolloin toimii aina ja joka vaihteella. En sitten tiedä yhtään onko 4L60 sama.

Ainakin 91 TPI on solenoidille tan/blk maa ja pinkki virta (boxilta jarrupolkimen kautta).

IMG_3390.JPG.37c36f5876d8053ef3c161b711a282c2.JPG

Link to comment
Share on other sites

En testaakkaan tota metodia vielä kun en viitti rikkoo sitä diodia jos siel sellanen on. Soitin tolle huittisten laatikko korjaajalle ja se lupas ettiä mulle oikeet piuhat kun tulee ruotsista takas suomeen niin ei tarvii arpoo  ;D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...