Jump to content

Pakosarjojen erot lyhyt, keskipitkä ja pitkät...?


CamKin

Recommended Posts

Pakosarjojen erot lyhyt, keskipitkät ja pitkät...? Täytyy pohtia kun ajatuksena on uusia sarjat, että tulee hyvä paketti ja tarvitseeko esim. keraamisella pinnoitteella oleva sarja vielä lämpöeristettä(nauhaa) päälle

 

Mikä on hyvä millekin tapaukselle ja viritysasteelle olisi hyvä tietää->

 

1. Lyhyet vaihtoehto

http://www.ebay.com/itm/BBK-Shorty-Headers-Silver-Ceramic-Coated-1-5-8-Primaries-15670-/191417021266?fits=Year%3A1994%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item2c9157f352&vxp=mtr

 

2. Pitkät vaihtoehto

http://www.ebay.com/itm/PaceSetter-Headers-Full-Length-Silver-Ceramic-Coated-1-3-4-Primaries-72C2239-/390973160642?fits=Year%3A1994%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item5b07d0fcc2&vxp=mtr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pacesetterit kannattaa ostaa mustana, kun niitä joutuu kuitenkin modifioimaan.

 

Itsellä ollut parit pacesetterit ja molemmat olivat mallia leikkaa-liimaa.

Link to comment
Share on other sites

Pacesetterit kannattaa ostaa mustana, kun niitä joutuu kuitenkin modifioimaan.

 

Itsellä ollut parit pacesetterit ja molemmat olivat mallia leikkaa-liimaa.

 

Saisi olla bolt on tyyppiset ei mitään kikkailuja ja ylimäärisiä hitsailuja on valmistajalta huono tavaraa jos ei saada valmiiksi käypästä tavaraa tuotettua. Täytyy tsekkailla muita vaihtoehtoja.

Link to comment
Share on other sites

Varsinkin pitkien sarjojen kanssa menee samalla vaihtoon moottorin tyynyt jos on alkuperäiset. Lässähtää vanhimmiten senverran et varmasti ottaa sarjat kiinni johonkin.

Nykyisiä teitä kun ajelee niin alkaa pitkät sarjat käymään kyseenalaisiks ellei laita autoon korotusta samalla... :o ;D Ainakin Kehä III tällä puolen.

Link to comment
Share on other sites

Tehon puolesta ilmeisesti järjestys on toi huonoimmasta alkaen. Noiden päälle on vielä step down pitkät sarjat jotka on eniten tehoa antavat, kun puhutaan samankokoisista primääri/kollektori kombinaatiosta.

Mulla on GTA.ssa Marteliuksen puolipitkät ja niillä on ainakin reilu maavara, eli ei ole osunut koskaan mihinkään. GTO.ssa on pitkät ja kolhuja on ::)

GTO.n pakosarjat on keraamisesti pinnoitettu ja tulpanjohtojen lämpösukat eivät ole sulaneet vaikka ovat lähes kiinni primääreissä.

Link to comment
Share on other sites

Tehon puolesta ilmeisesti järjestys on toi huonoimmasta alkaen. Noiden päälle on vielä step down pitkät sarjat jotka on eniten tehoa antavat, kun puhutaan samankokoisista primääri/kollektori kombinaatiosta.

Mulla on GTA.ssa Marteliuksen puolipitkät ja niillä on ainakin reilu maavara, eli ei ole osunut koskaan mihinkään. GTO.ssa on pitkät ja kolhuja on ::)

GTO.n pakosarjat on keraamisesti pinnoitettu ja tulpanjohtojen lämpösukat eivät ole sulaneet vaikka ovat lähes kiinni primääreissä.

 

Muistaakseni Martelius haluaa 4 genin pajalleen sarjoja varten. Saatan olla myös väärässä.

 

Jos haluaisin ilman ongelmia, niin melkein ottaisin itsekin Marteliukset. Ovat paksulla laipalla ja muutenkin asialliset verrattuna halpissarjoihin.  m/

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...)

Link to comment
Share on other sites

Varsinkin pitkien sarjojen kanssa menee samalla vaihtoon moottorin tyynyt jos on alkuperäiset. Lässähtää vanhimmiten sen verran et varmasti ottaa sarjat kiinni johonkin.

Nykyisiä teitä kun ajelee niin alkaa pitkät sarjat käymään kyseenalaisiks ellei laita autoon korotusta samalla... :o ;D Ainakin Kehä III tällä puolen.

 

Täytyypä tutkailla/mietiskellä noita eri valmistajia (on pitkissä sarjoissa Hookeria, Doug's, Kooks, PaceSetter,  tässä on jo pitkät sarjat jo kiinni (vanhan kuitin mukaan merkki SBC toimittaja Racer Place), mutta kunto alkaa oleva sellainen että oli hyvä laittaa uusiksi näyttävämmän näköisiksi joita on mukava katsella.  :) Tietenkin, kun putkistoa vaihtaa auto olisi saatava mahdollisimman ylös ei selkeämyyryssä taida onnistua... ;D

 

Kuinkas tämä moottorin kumien vaihto onnistuuko sukkelaan onko mitä mutkia vaihdossa tiedossa jota olisi hyvä tietää?

 

Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...)

 

Tämä on hyvä tieto että pacesetterit ei tarvitse muutoksia ja on hinnaltaan kilpailukykyiset.... m/

 

Doug's vaikuttaa myös hyvältä vaihtoehdolta

1. http://www.ebay.com/itm/Dougs-Headers-Full-Length-Silver-Ceramic-Coated-1-3-4-Primaries-D3324-/390972582125?fits=Year%3A1993%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item5b07c828ed&vxp=mtr

2. http://www.dougsheaders.com/

Link to comment
Share on other sites

Siis jos nyt jätetään nämä lyhyet pois vaihtoehdoista ei hyvät... m- Kun vertaillaan keskipitkiä ja pitkiä sarjoja moottorin toimintaan, niin millä tavalla se ihan arkikäytössä huomaa ja myös jos käy vaikka ratapäivillä kurvailemassa? Minkälainen ero on näillä väännön ja tehon suhteen eri kierrosalueet huomioiden kumpi hyvä missä alakierroksilla, keskikierroksilla ja yläkierroksilla?

 

 

Mid length headers

1. http://shop.dougsheaders.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/3/d3325.jpg

Full Length Header

2. http://shop.dougsheaders.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/3/d3324.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...)

Joo niistä puuttui toi suojakäsittely. :-\
Link to comment
Share on other sites

Joo niistä puuttui toi suojakäsittely. :-\

 

Tässä eilen illalla ja tänään pacesetterin tiivisteiden kanssa tapelleena, voin sanoa että laittakaa tarviketiivisteet ja heivatkaa nuo kivettyvät paskapaperiset suoraan paketista rosikseen..  >:(

Link to comment
Share on other sites

Joo mullakin ne mukana tulleet klingeriitti? Tiivisteet mureni sinne väliin ja alko vuotaan. Muuten sarjat (pace setter mustat race) istu heittämällä paikalleen. Toki mulla on uudet uretaaniset moottorityynyt.

Link to comment
Share on other sites

 

Uskaltaiskohan tuollaisen tilata on nimittäin aika edullinen... Mikähän on tuon putken koko tuossa jöötiosassa jossa on o2-sensorin paikka 3" kaiketi ja y-putken lähtevä pää? Kuinka laittaisitte katit 1 vai 2 kappaletta nyt minulla on tässä nykyisessä 2 magnaflown kattia

Link to comment
Share on other sites

jossain versiossa on useempi osanen y-putki ja katit saa kiinne sinne y alkuu melkeen heti pakosarjan jatkoks ja sinne ne laittasin. yks y-putken jälkeen laitettu on niin kaukana et kesttää lämmettä ja päästömittauksessa voi tulla murheita

Link to comment
Share on other sites

Tämäkin olisi hyvännäköinen ja myös varmasti virtaava putkisto ja ei aivan sikahintainenkaan:

 

Headers

http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=1701

◘ 1.75" primiaries

◘ 3.5" collector

 

Cat-Back

http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=1880

◘ Split rear exit with race mufflers

◘ 3.5" Tubing

 

Tähän lisäksi joku hyvä Y-putki ja 2 kappaletta hyviä katteja niin eiköhän siinä olisi jes paketti kasassa... \m/ 8) Tiedä sitten tuleeko ongelmia kun monet muut putket ovat 3" kokoluokkaa tämä 3,5" lähinnä tilan ahtautta tarkoitan, mutta primaarit näyttäisi olevan samaa kokoluokkaa.

Link to comment
Share on other sites

 

Ittellä tuplana 2,5" keraamikennoset. Tuntuvat ainakin virtaavan ihan hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...