CamKin Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Pakosarjojen erot lyhyt, keskipitkät ja pitkät...? Täytyy pohtia kun ajatuksena on uusia sarjat, että tulee hyvä paketti ja tarvitseeko esim. keraamisella pinnoitteella oleva sarja vielä lämpöeristettä(nauhaa) päälle Mikä on hyvä millekin tapaukselle ja viritysasteelle olisi hyvä tietää-> 1. Lyhyet vaihtoehto http://www.ebay.com/itm/BBK-Shorty-Headers-Silver-Ceramic-Coated-1-5-8-Primaries-15670-/191417021266?fits=Year%3A1994%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item2c9157f352&vxp=mtr 2. Pitkät vaihtoehto http://www.ebay.com/itm/PaceSetter-Headers-Full-Length-Silver-Ceramic-Coated-1-3-4-Primaries-72C2239-/390973160642?fits=Year%3A1994%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item5b07d0fcc2&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Pacesetterit kannattaa ostaa mustana, kun niitä joutuu kuitenkin modifioimaan. Itsellä ollut parit pacesetterit ja molemmat olivat mallia leikkaa-liimaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Pacesetterit kannattaa ostaa mustana, kun niitä joutuu kuitenkin modifioimaan. Itsellä ollut parit pacesetterit ja molemmat olivat mallia leikkaa-liimaa. Saisi olla bolt on tyyppiset ei mitään kikkailuja ja ylimäärisiä hitsailuja on valmistajalta huono tavaraa jos ei saada valmiiksi käypästä tavaraa tuotettua. Täytyy tsekkailla muita vaihtoehtoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Varsinkin pitkien sarjojen kanssa menee samalla vaihtoon moottorin tyynyt jos on alkuperäiset. Lässähtää vanhimmiten senverran et varmasti ottaa sarjat kiinni johonkin. Nykyisiä teitä kun ajelee niin alkaa pitkät sarjat käymään kyseenalaisiks ellei laita autoon korotusta samalla... Ainakin Kehä III tällä puolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Tehon puolesta ilmeisesti järjestys on toi huonoimmasta alkaen. Noiden päälle on vielä step down pitkät sarjat jotka on eniten tehoa antavat, kun puhutaan samankokoisista primääri/kollektori kombinaatiosta. Mulla on GTA.ssa Marteliuksen puolipitkät ja niillä on ainakin reilu maavara, eli ei ole osunut koskaan mihinkään. GTO.ssa on pitkät ja kolhuja on GTO.n pakosarjat on keraamisesti pinnoitettu ja tulpanjohtojen lämpösukat eivät ole sulaneet vaikka ovat lähes kiinni primääreissä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Tehon puolesta ilmeisesti järjestys on toi huonoimmasta alkaen. Noiden päälle on vielä step down pitkät sarjat jotka on eniten tehoa antavat, kun puhutaan samankokoisista primääri/kollektori kombinaatiosta. Mulla on GTA.ssa Marteliuksen puolipitkät ja niillä on ainakin reilu maavara, eli ei ole osunut koskaan mihinkään. GTO.ssa on pitkät ja kolhuja on GTO.n pakosarjat on keraamisesti pinnoitettu ja tulpanjohtojen lämpösukat eivät ole sulaneet vaikka ovat lähes kiinni primääreissä. Muistaakseni Martelius haluaa 4 genin pajalleen sarjoja varten. Saatan olla myös väärässä. Jos haluaisin ilman ongelmia, niin melkein ottaisin itsekin Marteliukset. Ovat paksulla laipalla ja muutenkin asialliset verrattuna halpissarjoihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 Varsinkin pitkien sarjojen kanssa menee samalla vaihtoon moottorin tyynyt jos on alkuperäiset. Lässähtää vanhimmiten sen verran et varmasti ottaa sarjat kiinni johonkin. Nykyisiä teitä kun ajelee niin alkaa pitkät sarjat käymään kyseenalaisiks ellei laita autoon korotusta samalla... Ainakin Kehä III tällä puolen. Täytyypä tutkailla/mietiskellä noita eri valmistajia (on pitkissä sarjoissa Hookeria, Doug's, Kooks, PaceSetter, tässä on jo pitkät sarjat jo kiinni (vanhan kuitin mukaan merkki SBC toimittaja Racer Place), mutta kunto alkaa oleva sellainen että oli hyvä laittaa uusiksi näyttävämmän näköisiksi joita on mukava katsella. Tietenkin, kun putkistoa vaihtaa auto olisi saatava mahdollisimman ylös ei selkeämyyryssä taida onnistua... Kuinkas tämä moottorin kumien vaihto onnistuuko sukkelaan onko mitä mutkia vaihdossa tiedossa jota olisi hyvä tietää? Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...) Tämä on hyvä tieto että pacesetterit ei tarvitse muutoksia ja on hinnaltaan kilpailukykyiset.... Doug's vaikuttaa myös hyvältä vaihtoehdolta 1. http://www.ebay.com/itm/Dougs-Headers-Full-Length-Silver-Ceramic-Coated-1-3-4-Primaries-D3324-/390972582125?fits=Year%3A1993%7CMake%3AChevrolet%7CModel%3ACamaro%7CSubmodel%3AZ28%7CEngine+-+Liter_Display%3A5.7L&hash=item5b07c828ed&vxp=mtr 2. http://www.dougsheaders.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 Siis jos nyt jätetään nämä lyhyet pois vaihtoehdoista ei hyvät... Kun vertaillaan keskipitkiä ja pitkiä sarjoja moottorin toimintaan, niin millä tavalla se ihan arkikäytössä huomaa ja myös jos käy vaikka ratapäivillä kurvailemassa? Minkälainen ero on näillä väännön ja tehon suhteen eri kierrosalueet huomioiden kumpi hyvä missä alakierroksilla, keskikierroksilla ja yläkierroksilla? Mid length headers 1. http://shop.dougsheaders.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/3/d3325.jpg Full Length Header 2. http://shop.dougsheaders.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/3/d3324.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Ero on todennäköisesti muutamia hv joten niitä ei huomaa kuin dynossa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Mulla meni pitkät Pacet paikoilleen heittämällä ja pinnoite on tosi hyvin kestänyt, tosin keramisoitiin Suomessa (tiedä sitte mitä jenkkiversio kestää, ainakin yhdessä 93sessa ne oli jo yhden talven ajon jäljiltä suht moro...) Joo niistä puuttui toi suojakäsittely. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Joo niistä puuttui toi suojakäsittely. Tässä eilen illalla ja tänään pacesetterin tiivisteiden kanssa tapelleena, voin sanoa että laittakaa tarviketiivisteet ja heivatkaa nuo kivettyvät paskapaperiset suoraan paketista rosikseen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Joo mullakin ne mukana tulleet klingeriitti? Tiivisteet mureni sinne väliin ja alko vuotaan. Muuten sarjat (pace setter mustat race) istu heittämällä paikalleen. Toki mulla on uudet uretaaniset moottorityynyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 tohon näköjuttuu suosittelisin ruostumattomastateräksestä valmistettuja sarjoja niitäkin sieltä ebaystä löytyy ja luulis et pysyyvät nätteinä pitempään ku teräksiset. vaikka tommoset: http://www.ebay.com/itm/SS-Racing-Exhaust-Header-Manifold-For-Chevy-93-97-Camaro-Firebird-V8-5-7L-TL1-/390861036802?hash=item5b01221d02&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 toinen esimerkki pitkistä mis on y-putki matkas ni ei tarvii sen kanssa tuskailla: http://www.ebay.com/itm/93-97-Camaro-Stainless-LT1-Longtube-Exhaust-Headers-Manifolds-SS-Z28-YPIPE-KIT-/151459584416?hash=item2343b1d9a0&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 toinen esimerkki pitkistä mis on y-putki matkas ni ei tarvii sen kanssa tuskailla: http://www.ebay.com/itm/93-97-Camaro-Stainless-LT1-Longtube-Exhaust-Headers-Manifolds-SS-Z28-YPIPE-KIT-/151459584416?hash=item2343b1d9a0&vxp=mtr Uskaltaiskohan tuollaisen tilata on nimittäin aika edullinen... Mikähän on tuon putken koko tuossa jöötiosassa jossa on o2-sensorin paikka 3" kaiketi ja y-putken lähtevä pää? Kuinka laittaisitte katit 1 vai 2 kappaletta nyt minulla on tässä nykyisessä 2 magnaflown kattia Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 jossain versiossa on useempi osanen y-putki ja katit saa kiinne sinne y alkuu melkeen heti pakosarjan jatkoks ja sinne ne laittasin. yks y-putken jälkeen laitettu on niin kaukana et kesttää lämmettä ja päästömittauksessa voi tulla murheita Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 17, 2015 Author Share Posted May 17, 2015 Tämäkin olisi hyvännäköinen ja myös varmasti virtaava putkisto ja ei aivan sikahintainenkaan: Headers http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=1701 ◘ 1.75" primiaries ◘ 3.5" collector Cat-Back http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=1880 ◘ Split rear exit with race mufflers ◘ 3.5" Tubing Tähän lisäksi joku hyvä Y-putki ja 2 kappaletta hyviä katteja niin eiköhän siinä olisi jes paketti kasassa... Tiedä sitten tuleeko ongelmia kun monet muut putket ovat 3" kokoluokkaa tämä 3,5" lähinnä tilan ahtautta tarkoitan, mutta primaarit näyttäisi olevan samaa kokoluokkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 17, 2015 Author Share Posted May 17, 2015 Tämmöinen lähti tilaukseen hiukan jännittää mitähän sieltä tulee, kun toimittaja ei ole mikään iso toimittaja, mutta feedbackit oli ainakin kunnossa ja hyvää palautetta saanut: http://www.ebay.com/itm/93-97-Camaro-Stainless-LT1-Longtube-Exhaust-Headers-Manifolds-SS-Z28-YPIPE-KIT-/151459584416?hash=item2343b1d9a0&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Tuohon pitäisi saada katit rakennettua kiinni niin mitäs suosittelette, mutta tässä olisi muutama vaihtoehto : 1. http://shop.mamasan.fi/product/show/3461/katalysaattorit/2219/magnaflow-3-metallikennoinen-katalysaattori 2. http://shop.mamasan.fi/product/show/3461/katalysaattorit/2590/magnaflow-3-keraamikennoinen-katalysaattori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Tuohon pitäisi saada katit rakennettua kiinni niin mitäs suosittelette, mutta tässä olisi muutama vaihtoehto : 1. http://shop.mamasan.fi/product/show/3461/katalysaattorit/2219/magnaflow-3-metallikennoinen-katalysaattori 2. http://shop.mamasan.fi/product/show/3461/katalysaattorit/2590/magnaflow-3-keraamikennoinen-katalysaattori Ittellä tuplana 2,5" keraamikennoset. Tuntuvat ainakin virtaavan ihan hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now