Nupa Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Eli late-4geniin tulee 450-525 heppanen LSx ja tarviis siis kytkimen mikä kestää... mikä laitetaan? Kesto, käyttömukavuus - mitäs noissa on muita eroja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Mulla on tuo linkissä oleva Monsteri. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Pedaali on lähes vakion tuntuinen ja kytkin on hiljainen, eikä kilise ja kolise. Runtuakin on saanut nyt 1bar paineella ihan kiitettävästi, eikä mitään merkkejä luistelusta. Noiden ilmoittama tehon kestokin on reilusti alakanttiin, ilmeisesti takuujuttujen takia, joten tuo ilmoitettu 550hp takapyöristä menisi ihan mukavasti sun haarukkaan. Lisäksi tuo Stage 2 käyttää samaa paineasetelmaa stg3 kanssa, joten jos tarve, niin sen saa päivitettyä pelkän levyn vaihdolla kolmoseksi. Tuo stage3 olis vähän edullisempi, mutta menee jo sitten cerametalli-levyllä, joten käyttömukavuus kärsii varmasti. http://monsterclutches.com/1998-2002-fbody/fbody-single-disc/level-2-fbody-12-inch-clutch Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattipek Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Entäs tuo. McLeod RST Street twin, jolle luvataan 800hp kestoa ja on kevyt poljin. Mulla on tuo odottamassa asennusta, mutta ostin sen ihan "jenkki"-foorumien suositusten perusteella. Kyllä näitä pitäisi olla Suomessa liikenteessä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 mulla on mcleodonin street pro 500 tms ja hyvin toiminnut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikkoV Posted September 7, 2015 Share Posted September 7, 2015 Clutchmastersia voin myös suositella. Yksilevyinen FX500 kesti 700hp/900nm ja on ihan mukava käyttää. Kitkamateriaaliksi kannattaa valita katukäyttöön ja pienemmille tehoille vähän miedompi kuin tuon fx500 niin ei ole niin nuukaa luistattamisen tuomasta lämmöstä. Nyt kun tehot hieman kasvoivat, päivitin saman merkin FX850, eli 8.5" tuplalavyinen, billetti asetelmalla. 2000nm kesto luvattu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Tuoko kukaan maahamme Spec kytkimiä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 Clutcmasterssin tilasin. Nyt pitää keksiä millä hioa vauhtiksen kitkapinta, kun sitä ei voi sorvata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 Clutcmasterssin tilasin. Nyt pitää keksiä millä hioa vauhtiksen kitkapinta, kun sitä ei voi sorvata. kuppitimantilla laikkakoneessa hiottiin yks lt1 levy et saatiin pahimmat palojäljet pois ja pinta suunilleen suoraks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Hieman koettanu kattella (alustavasti) mikä kytkin olisi kestävä. Amerikan päässä ainakin paria kehuttu enemmän kuin LS7:n pakettia. Monster clutch stage 3 ainakin ilmoitetusti kestää turbo käytössä ja luvuttaisiin 700 rwhp stage 2 kestäsi 550 rwhp, mutta ei ole ilmoitettu suositeltavan turbo käyttöön. Ilmeisesti kuitenkin kestää siinäkin. Diamond clutch stage 2 kestäisi 600hv. Moni ainakin ollu tähän tyytyväinen ja kytkin ei ole vielä on/off. Complete kit -$759 Includes Basic Kit PLUS Flywheel and Slave Cylinder with Throwout Bearing stage 3 kestäisi 700hv, mutta on jo on/off tyylinen. Complete kit - $799 Includes Basic Kit PLUS Flywheel and Slave Cylinder with Throwout Bearing Spec clutc kohdalla mielipiteet tuntuisi vaihtelevan paljon... osalla kestää pitkäänkin, kun taas osalla lakkaa toimimasta melkein heti. Mikä lienee sitten totuus... Tais joku paja olla tehnyt myös sovellutuksen LS9 kytkimestä LS1:n, mutta hinta taisi olla 1500-2000$ :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Mulla Monsterin stageII ja pelkkää positiivista sanottavaa. Justiin purin kykän pois, ja oli kuin uusi vaikka sikaa on annettu 900Nm edestä slicsien kanssa On käytökseltään, kuin vakio, mutta kestää momenttia ihan eri tavalla. Jos haluat kytkimen, joka kestää tuosta enemmän voimaa, hanki tuplalevy. Tuo stage III on sintterillä ja aivan paska katukäyttöön, niinkuin kaikki muutkin sintterit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Mulla oli Specin stage2 ja hyvin se piti ainakin 620hp. Juuri sen purin pois ja näytti vielä hyvältä. Jos käytetty kiinnostaa niin voin sen halvalla myydä. Uuteen kokoonpanoon tulee Specin kaksilevyinen kytkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Mulla Monsterin stageII ja pelkkää positiivista sanottavaa. Justiin purin kykän pois, ja oli kuin uusi vaikka sikaa on annettu 900Nm edestä slicsien kanssa On käytökseltään, kuin vakio, mutta kestää momenttia ihan eri tavalla. Jos haluat kytkimen, joka kestää tuosta enemmän voimaa, hanki tuplalevy. Tuo stage III on sintterillä ja aivan paska katukäyttöön, niinkuin kaikki muutkin sintterit. Jaa että sintteri paska katukäyttöön. Viime kesän ajoin Clutchmasters sintteri nelilapaisella. Ei mitään pahaa sanottavaa. Eihän siinä ole muuta eroa kuin liikkeelle lähdössä vain pitää aavistuksen tarkempana olla kytkinjalan kanssa. Ero on hyvin pieni esim. Centerforcen ja McLeodin dual levy kytkimeen. Kaikki nuo olen testannut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikkoV Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Joo sen verran viel' tuosta clutchmasterssista itsekin, eli fx500 oli mulla paikoillaan 700hp/900nm tehoilla 2 kesää ja n.100kpl renkaan verran. Toisinaan karkailleen 770hp lukemiinkin. Sai sikaa paljon, ja tehot on saatu myös tiehen tuon välittämänä. Käytökseltään oikeastaan ihan vakiota vastaava, mutta turhaa luistattelua kannattaa välttää. Itse sain lämpenemään paketin niin paljon, että vauhtipyörä veti jokusen kympin mutkalle, siis kupille. Vaihdoin siinä kohtaa tuohon palojen tilalle Lautamäki motosportin tai ape importin? kuparipalat paremman puutteessa, ja paketti parani entisestään käytökselään, ja piti vieläkin nuo tehot. Mutta, jos ostaisin 5-600hp katuautoon kytkintä, ottaisin tuon clutcmastersin vähän miedommalla kitkamateriaalilla, eli fx300 tai fx400. Noita myy Futurez Suomessa. Multa on kyllä vauhtipyörät aina sorvattu, sen tarkempia tietoja tuosta ei ole mutta on kyllä tuntunut onnistuvan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Ok, ihan hyvää tietoa. Sintteri ei nyt ole ensmätteeks hakusessa. Ajatuksena olisi, että valitsisi heti sellaisen kytkin/vauhtipyöräpaketin jossa riittäisi päivitysreserviä n. 600-700 hummaan asti, vaikkei alkuun olisikaan kuin n.400. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Multa on kyllä vauhtipyörät aina sorvattu, sen tarkempia tietoja tuosta ei ole mutta on kyllä tuntunut onnistuvan. Mulla on Fidanza aluvauhtis, ei voi sorvata koska kitkapinta on erillinen osa, ruuveilla kiinni. Näyttää varaosana olevan myynnissä nykyään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted October 24, 2017 Share Posted October 24, 2017 https://www.ebay.com/itm/McLeod-RXT-Street-Twin-Clutch-And-Flywheel-Kit-for-LS-engines-/282705624212?hash=item41d2917c94:g:Z4AAAOSwc2FZ7kbH&vxp=mtr Olisi kaiketi aikast hyvä valinta mitä nopeal googlaamisella kattelin https://ls1tech.com/forums/manual-transmission/958803-mcleod-rst-vs-rxt-clutch.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts