Zarah Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Kuinkas paha homma on vaihtaa -99 Camaron jarruputki? Putki vuotaa läheltä takarengasta ja jarrut siis hukassa kokonaan. Sen verran kävin kurkkimassa, et putki on näköjään yhtä putkea edestä taakse asti. Huolto-ohjekirjassa lukee, et ei kannattais käyttää kupariputkea, mut sellaista näköjään kuitenkin kaupataan joka kaupassa. Onks se kuitenkin ihan ok? Yritin mitata jarruputken paksuutta ja sain tulokseksi 5 mm. Pitääkö paikkansa? Ja kuinkahan pitkästi putkea tarvii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Kuinkas paha homma on vaihtaa -99 Camaron jarruputki? Putki vuotaa läheltä takarengasta ja jarrut siis hukassa kokonaan. Sen verran kävin kurkkimassa, et putki on näköjään yhtä putkea edestä taakse asti. Huolto-ohjekirjassa lukee, et ei kannattais käyttää kupariputkea, mut sellaista näköjään kuitenkin kaupataan joka kaupassa. Onks se kuitenkin ihan ok? Yritin mitata jarruputken paksuutta ja sain tulokseksi 5 mm. Pitääkö paikkansa? Ja kuinkahan pitkästi putkea tarvii? Mulla oli cädissä sama ongelma ja ratkaisin sen uusimalla osan putkesta. Puristelin autonalla kartiot vanhoihin linjoihin ja uutta putkee parimetrii väliin. Ei se varaosaliikkeen jarruputki ole puhdasta kuparia, toimii ihan ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Vuotaako korissa oleva putki vai akselin päältä? Akselin putki helppo kun pikkupätkä. Eipä se korinkaan putki paha oo vaihtaa. Altapäin kun nyppii kiinnikkeistä ja ruuvaa molemmat päät irti niin saa liikkeeseen mennessä ottaa malliks mukaan ja samalla mitattua. Konehuoneessa hiukka ahdasta. Uus tulee yleensä kiepillä eli varovasti taivuttelemista samalla kun painelee kiinnikkeisiin. Edestä taakse. Irrallisen vanhan mukaan voi uuden taivutella valmiiks suunnilleen oikeaan muotoon. Nestesäiliötä ei kannata päästää tyhjäks jos ei jo ole eli joku tulpaks abs-yksikön reikään siksaikaa kun putki on irti. Helpottaa huomattavasti myöhemmin ilmaamista. Ennen kun takapään ruuvaa kiinni antaa nesteen valua putkesta läpi. Tulee enimmät ilmat valmiiks pois. Sikäli se kuparipohjainen putki on parempi kun pehmeämpi taivutella kunhan ei väännä ruttuun. Eikä ruostu. Tai sitten tekee sen jatkon johonkin ehjälle kohalle mutta vaatii työkalun kartion tekoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarah Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Vuotokohta on takarenkaan etureunan paikkeilla eli sen pitkän putkenosan, joka menee eteen asti. Muistaisko joku putken paksuutta? Kattelin juutuubista videoita putken tekemisestä eikä se miltään rakettitieteeltä vaikuttanut. Taidan ryhtyä huomenna tuumasta toimeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarah Posted June 16, 2015 Author Share Posted June 16, 2015 Aikani auton alla maattuani ja ihmeteltyäni tilasin hinauksen ja huollon ja hain parin päivän päästä toimivan auton takas. Nyt taas jarrut toimii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Aikani auton alla maattuani ja ihmeteltyäni tilasin hinauksen ja huollon ja hain parin päivän päästä toimivan auton takas. Nyt taas jarrut toimii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now