eich Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Noniin. Tulipas asenneltua ajan kuluksi Transgo 2-3 shift kitti firebirdiin. Automaatiksi ohjeen mukaan asentelin. Auto on mallia -89 350 trans am, ajettu 75tml, ja lootu transgon asennusohjeen mukaan th700r4 VB type 2. Muuten kyllä vaihtaa hienosti ja toiminta muuttui omaan makuun paremmaksi, mutta 2 ja pienellä D:llä toimii nyt vaihdot vähän härskisti, tai siis ei toimi ainakaan ylöspäin. Vaihtaa kyllä pienempää kun lyö lämän pohjaan ja kiertää vaihteen loppuun (niin pitkälle kun uskaltaa vaan kierrättää), mutta tämän jälkeen katoaa vaihteet kokonaan tai ei vaihdakkaan enää isommalle vaikka höllää pedaalia. Sama ilmiö 3-2 2-1 tai 3-1 "kickdown" pienemmälle vaihtojen jälkeen. Vaihteet löytyy heti kun käyttää kapulaa oD:llä tai laskee vauhtia sen verran että lootu pudottaa ykköselle. oD:llä toimii loota ihan normaalisti ja D:lläkin vaihtelee niinkuin pitääkin normaalissa ajossa, ongelmat siis pelkästään täyskaasukiihdytyksessä kun lootu on heittänyt pienempää. Joku venttiili jumittaa? Asenneltaessa ei tuntunut jumivan mutta kaikkihan on mahdollista. Toinen vaiva on tuo 1-2 vaihdon repäisy, tuntuu että niskat katkeaa. Siitä varmaan saa syyttää itteään kun ahnehti välipellin poraus hommissa. Uusi välipelti hommattu, jospa saisi hieman pehmeämmän vaihdon kun malttaa mielensä terän koon kanssa. Äsken testeillä tuntui kaasupedaalissa pieni nykäisy kun vaihde taas löytyi kadotuksen jälkeen. Muutaman kerran jollain ihmeen tuurilla vaihtoi isompaakin pedaali pohjassa/vähän höllätessä. Ps. Onkohan Jyväskylän seudulla yhtään TI monttua tai nosturia jossa tuota voisi käydä ihmettelemässä? Ei millään kehtaisi ajaa moisen takia 300km suuntaansa käymään kotipaikan nosturilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasi jkl Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Ei ole jyväskylässä monttua tai nosturia,mutta Äänekoskella(40km) on tee se itse halli missä on nosturi.4h/60e kannattaa soittaa hinnat, ja onko miten vapaa,on siistit tilat ja tais olla työ kalutkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Äsken testeillä tuntui kaasupedaalissa pieni nykäisy kun vaihde taas löytyi kadotuksen jälkeen. Muutaman kerran jollain ihmeen tuurilla vaihtoi isompaakin pedaali pohjassa/vähän höllätessä. Tulis äkkiseltään mieleen et tv-valve jämppää pohjaan eli luulee kaasun olevan koko ajan pohjassa kun sen kerran sinne survaisee. Vaijeria voi koittaa vetää jotta tuntuuko takertelua. Kokeile hieman löysätä lootan vaijeria ettei mee ihan pohjaan. Vaikuttaako miten asiaan? Ainakin osa shift-kiteistä muuttaa "pakkovaihteiden" toimintaa jos ei täysin manuaaliks niin ainakin manuaalisemmaks. Vakionahan "pakkovaihteet" vaan rajoittaa pykälien määrää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eich Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Täytyy tänään löysäillä ja nykiä tv vaijeria. Itsellä kanssa jonkun sortin epäilys tuosta tv valvesta. Täytynee irroittaa ainakin se ja vähän rassata mäntää sekä rööriä jos ei rupea muuten asettumaan. Mahtuukohan tv lähtemään irti irroittamatta valve bodyä? Täytyy varmaan muutenkin käyttää venttiilikoneisto levällään ja katsoa vielä kerran tarkkaan mitä on tullut tehtyä. Manuaalien kanssa leikkineenä ei ollut ennen tullut minkäänlaista automaattilootaa purettua, niin täytyi kitin laiton yhteydessä ihan pelkästä mielenkiinnosta suolistaa koko laite ja katsoa mitä moinen on syönyt. Onhan tuolla vieteriä ja laikkaa jos jonkunlaista. Onneksi oli haynesin raamattu apuna ja kesälomaakin pari viikkoa jäljellä, muuten olisi voinut tulla itku, parku ja varsinkin kiire kasatessa. Voihan tuo tietysti olla tuon kitin jonkin sortin ominaisuuskin mutta melko merkillinen sellainen Helppohan tuo olisi muuttaa takaisin orginaaliksi kun onnistui uuden välipellinkin haalimaan tuon nykyisen kuulien syömän korvikkeeksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eich Posted July 23, 2015 Author Share Posted July 23, 2015 Noniin, viimein kerkesi tutkimaan vikaa. 2-1 venttiilihän siellä jumissa oli, tai ei itse venttiili mutta jousi oli mytyssä karan sisällä Samalla tuli vaihdettua jäykemmät jouset ja uudet männät accumulaattoreihin niin 1-2 vaihtokin pehmeni huomattavasti. Taitaa noiden shiftkittien kanssa vaatia nimenomaan jäykempiä vietereitä accumulaattorin sisään kun löysemmillä tuntui potkivan vain kovempaa kakkosta osakaasulla. Nyt pelaa kuin unelma ja siihen suuntaan kuin oli lopputuleman osalta tarkoituskin! Eikun kickdownilla kohti uusia vikoja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now