Jump to content

Mistäs johtuu, kun...?


Recommended Posts

Mistäs johtuu, kun otin pitemmän ajelureissun jälkeen auton parkkiin, niin nostin kierroksia tyhjäkäynnillä laatikko P-asennossa 3000 r/min, niin auto lähti liikkumaan eteenpäin jotenkin minusta tuntuu että jokin luistaa vaihdelaatikossa ja kyllä jotenkin huomaa myös liiketeessä että kaikkea tehoa mitä tässä nyt on ei saada renkaille vaan se hukkuu johonkin joko moottori alkaa olla remppaamis kunnossa tai laatikossa jokin paikka luistaa...  :(

Link to post
Share on other sites

Mistäs johtuu, kun otin pitemmän ajelureissun jälkeen auton parkkiin, niin nostin kierroksia tyhjäkäynnillä laatikko P-asennossa 3000 r/min, niin auto lähti liikkumaan eteenpäin jotenkin minusta tuntuu että jokin luistaa vaihdelaatikossa ja kyllä jotenkin huomaa myös liiketeessä että kaikkea tehoa mitä tässä nyt on ei saada renkaille vaan se hukkuu johonkin joko moottori alkaa olla remppaamis kunnossa tai laatikossa jokin paikka luistaa...  :(

 

kuinka pitkän matkan liikku? parkkilukko antaa hieman myöten jos ei oo hampaat ihan kiinni mut ei puolta metriä enempää varmasti

Link to post
Share on other sites

Tsekkaa laatikon öljyn väri ja haju. Jos öljy on kirkkaan punaista niin tuskin laatikossa on vielä ainakaan isompaa vikaa. Jos öljy on tummaa ja haisee pahalta/palaneelta on remppa edessä  :(

Link to post
Share on other sites

joko moottori alkaa olla remppaamis kunnossa tai laatikossa jokin paikka luistaa...  :(

 

Ei mitään tekemistä moottorin kanssa.

Viittaa voimansiirtoon kuten aiemmin mainittu.

 

 

Link to post
Share on other sites

Nyt en ole havainnut vastaavanlaista käytöstä... Tänään tuli kuitenkin ajettua ristiin rastiin kylän ja kaupungin raittia... Laatikon vaihtojen terävyys on kadonnut ei ole samanlainen kuin oli vielä joskus elikkä laatikkoremppa ja turbiiniremppa tiedossa. Paljonkos tuollainen laatikon vahvistaminen/korjaus ja turbiinin uusinta maksavat jos puhutaan katuautotasosta tehot maksimi 400 takapyöriltä.

Link to post
Share on other sites

Vieras loota mulle.

Onko tuossa myös vaijeri ohjattu throttle valve?

Muistanko oikein että vaihdoit läppärungon?

Voisikohan olla mahdollista että kyseinen tv olisi löysällä ja linjapaineet alhaiset jolloin luistoa päässyt tapahtumaan.

Mikäli sähköohjattu niin en ota enempää asiaan kantaa.

Kunhan herätän keskustelua.

Link to post
Share on other sites

Vieras loota mulle.

Onko tuossa myös vaijeri ohjattu throttle valve?

Muistanko oikein että vaihdoit läppärungon?

Voisikohan olla mahdollista että kyseinen tv olisi löysällä ja linjapaineet alhaiset jolloin luistoa päässyt tapahtumaan.

Mikäli sähköohjattu niin en ota enempää asiaan kantaa.

Kunhan herätän keskustelua.

 

Laatikko on 4L60E sarjalainen

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Eipä tämä laatikko vielä taida olla mäsä. Nyt kun näitä sensoreita on vaihdettu pitkin poikin autoa IAT, IAC, 2xlambdat, MAP, MAF, TPS ja CTTS niin on alkanut vaihteistokin toimimaan paremmin yhdessä vaiheessa tämä ajokki ei meinannut lähteä liikkeelle ja todella rikas seos haisi ilmoilla. Nyt on kulkea hyvin ja renkaan polttokin onnistuu, jes.  \m/  :) Laatikko oli N-asennossa jolloin se pieni liikahdus tapahtui.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...