Anders Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Onko kellekään tullut sellaista ongelmaa eteen että V6:n ei käy kaikilla sylintereillä? Samalla "service engine soon"- valo alkoi vilkkua. Kokeilin OBD- testeriä mutta se ei saa yhteyttä järjestelmään ollenkaan.
GTATL Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Ensin varmaan kannattaa tarkistaa tulpat/tulpanjohdot. Seuraavaksi puola, sitten nokka/kampiakselin asentotunnistimien liittimet. Hankala on hakea vikaa jos ei tiedä vikakoodia, mutta veikkaisin misfire koodia. Tech 2 olis kovasana vian haussa
Chevy Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Onko kellekään tullut sellaista ongelmaa eteen että V6:n ei käy kaikilla sylintereillä? Samalla "service engine soon"- valo alkoi vilkkua. jep,oli puola vika
Anders Posted July 30, 2015 Author Posted July 30, 2015 Tech 2? eli... JOS on puolavika, onko uusi puola kallis?
Fenix Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Tech 2? eli... JOS on puolavika, onko uusi puola kallis? Tech 2 on vikakoodinlukija. Us-parts näyttää puolan hinnaksi 58€ jos se on tämä. http://www.summitracing.com/int/parts/smp-dr39/overview/year/1999/make/chevrolet/model/camaro
Anders Posted July 30, 2015 Author Posted July 30, 2015 Ja ilmeisesti 3 poulaa joten 180€. Alkaa pikkuhiljaa potuttaa että ostin koko auton, vaikka sainkin halvalla. Pelkkä liikenteessä pitäminen tulee kalliiksi! :'( Ja outoa on mielestäni se että lukijalla (halpa bilteman vehje) saan kyllä yhteyttä toisiin autoihin ja aikaisemmin birdiinkin mutta ei nyt enää. pelkään että siinä olisi jotain muuta vikaa, esim ECU tai vastaavaa.
GTATL Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Ja ilmeisesti 3 poulaa joten 180€. Alkaa pikkuhiljaa potuttaa että ostin koko auton, vaikka sainkin halvalla. Pelkkä liikenteessä pitäminen tulee kalliiksi! :'( Ei ne kaikki välttämättä ole rikki.
Fenix Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Ei niitä kaikkia tarvitse vaihtaa. Voit yrittää etsiä viallista puolaa ajoituslampun avulla. Tai laittamalla irtonaisen sytytystulpan yksitellen eri johtojen päihin ja tarkistat tuleeko jokaiseen kipinä rungon ja kärjen välille.
TexFinn Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Kannattaa tsekata tupakansytkarin sulake jos OBD-portti ei toimi.
Chevy Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Ja ilmeisesti 3 poulaa joten 180€. ei kun yhden puolan toinen lähtö, ekana kannattaa kattoo sopivalla OBD testerillä onko misfire vikoja,ei sitä puolaa kannata turhaan ostaa btw.mulla vaihdettiin aikoinaan,ekana tulpanjohto ja tulppa ja sit vasta 1.puola (kun vika oli ajoittainen,kierroksilla ilmenevä)
Anders Posted July 30, 2015 Author Posted July 30, 2015 Kannattaa tsekata tupakansytkarin sulake jos OBD-portti ei toimi. Jystjyst, sulake olikin palanut! Jemmoista ei tietenkään löytynyt 10A sulakkeita, joten palataan huomenna asiaan. Täytyy muuten sanoa, että tämä keskustelufoorumi on todellinen avuliaden kanssaihmisen kultakaivos, eli suuret kiitokset nopeista ja asiallisista vastauksista! (eka jäsenmaksu lähti 30min sitten )
Anders Posted July 31, 2015 Author Posted July 31, 2015 Eli koodi oli P0300, sytytysvika. Ilmeisesti näitten järjestelmä ei ollenkaan kerro mitkä sylinterit jättää sytyttämättä.
GTATL Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 Eli koodi oli P0300, sytytysvika. Ilmeisesti näitten järjestelmä ei ollenkaan kerro mitkä sylinterit jättää sytyttämättä. Jos sulla ei ole ajoituslamppua millä katsoa mikä sylinteri on pimeänä tarkista tulppien kunto. Nokinen tulppa todennäköisesti pimeä.
TexFinn Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 Eikos P0300 kerro etta vahan kaikissa on vikaa, mutta missaan yhdessa ei ole paljoa enempaa vikaa kuin jossain toisessa? Maaritelmahan on "random cylinder misfire". Jos koodi olisi P0301, P0302 jne., niin se kertoisi viallsien pytyn. Eli tulpat ja piuhat nyt varmaan ainakin kannattaisi laittaa vaihtoon ja katsoa mita tapahtuu. Jos ei auta, niin sitten ehka puolat.
juha Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 Ja jos tarvii puolia ruveta kokeilemaan niin multa pitäisi autotallista löytyä 3 kpl niitä koska vaihdoin 1996 trans sporttiin ne aikoinaan. Joutaa vaikka kaikki että voi testata. Itellä ei muistaakseni ollut vika puolissa vaan siinä pohjalevyssä mikä on puolien alla. Puolat löytyy karkkilasta.
Anders Posted July 31, 2015 Author Posted July 31, 2015 Ok, Karkkila ei olekaan kauhean kaukana! Mutta koitan ensin vaihtaa tulppia mutta niihin on ilmeisesti helpompi päästä alakautta- eli taas rasvamontulle!
Anders Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 No niin, eli musta Lintu on jo lentänyt pari päivää, mutta ajattelin kuitenkin kertoa lopputuloksen. Kokeilin ajoituslampulla puolia ja etummainen oli tosiaan kuollut. Olin jo tilaamassa käytettyä puolaa jolloin netin ihmeellisestä maailmasta löytyi mittausarvoja. Eli ei muuta kun pyjamassa autotalliin mittailemaan- ja puola olikin ehjä! Viaksi paljastui sitten huono kosketus elektroniikkayksikön ja puolan välissä. Pienestä oli kiinni...
Anders Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 No niin, jatketaan pikkasen kesäisiä mietintöjä... Eli kesällä oli tosiaan kosketusongelmia puolien ja sytytysyksikön (kö?) välissä. Elektroniikkayksikön ja kiinnitysalustan välissä oli aika paljon hapettumaa, mutta onko siitä haittaa? Puolat ilmeisesti maadoittuu toisen kiinnitysruuvin kautta ja nekin oli pahasti hapettuneita, eli se varmasti aiheuttikin kesäisen pätkimisen. Jos pitäisi putsata hapettumat pois alumiinista, millä se kannattaisi tehdä?
Fenix Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Hiekkapaperia. Kontaktipintojen välissä voi käyttää piitahnaa ohuelti.
TransNAM Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Jos pitäisi putsata hapettumat pois alumiinista, millä se kannattaisi tehdä? Paras ja tehokkain konsti olis puhallus jollain (hiekka/lasikuula/tms.). Paljas alumiini vaan tuppaa hapettumaan melko pian.
Anders Posted August 18, 2016 Author Posted August 18, 2016 "Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään. Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. " Ja p****t... Aika tarkalleen vuosi on vierähtänyt edellisestä kerrasta ja sen kunniaksi vika uusiutui kahta kauhempana. Pätkii, rykii, sammuilee. Huomenna käyn hakemassa uudet tulpat ja johdot koska kipinä lähtee puolilta kaikille sylinterille. Todettu irrallisella johdolla ja tulpalla. Voiko olla joku muu vika joka aiheuttaisi vikakoodin P0300? P0445 (EVAP) on pomppinut jonkun aikaa edestakas mutta ei kai se tähän vaikuta?
GTATL Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 "Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään. Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. " Ja p****t... Aika tarkalleen vuosi on vierähtänyt edellisestä kerrasta ja sen kunniaksi vika uusiutui kahta kauhempana. Pätkii, rykii, sammuilee. Huomenna käyn hakemassa uudet tulpat ja johdot koska kipinä lähtee puolilta kaikille sylinterille. Todettu irrallisella johdolla ja tulpalla. Voiko olla joku muu vika joka aiheuttaisi vikakoodin P0300? P0445 (EVAP) on pomppinut jonkun aikaa edestakas mutta ei kai se tähän vaikuta? EVAP vika ei ainakaan pätkimistä aiheuta. Mulla aiheutti tukkeutuneet ja miten sattuu ruikuttaneet suuttimet missfire vikoja. Suuttimet putsaamalla vika hävisi. Niin kone LS2 mutta ei kai se mitään vaikuta.
Anders Posted August 18, 2016 Author Posted August 18, 2016 Nyt on pakko osoittaa omaa tietämättömyyttä ; missä suuttimet sijaitsee ja miten paljon joutuu purkaan että pääse käsiksi?
GTATL Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Tosta mallia Näyttäis olevan ruhtinaallisesti tilaa
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now