Jump to content

Vapaasti virtaava äänenvaimennin?


F-Jape

Recommended Posts

meillä on vapaastivirtaavat 3" vaimentajat 2kpl puoli kolmen tuuman putkistossa mistä näkyy suoraan läpi  :W

leimattu niillä 2g ponu  ::)

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se vähän aikaa on kiva, kun on mötökkää, mutta esim. 4gennissä, jos ei olisi takavaimenninta (LT1) vaan suoralla putkella kattien jälkeen on sellaiset äänet että johan siitä saisi sakot... Pyörittelin pakosarja ja putkistorempan aikana LT1:stä pelkkien pakosarjojen kanssa ja myöskin ilman vaimenninta niin kyllä oli mötökkää... \m/ Oli tarkoitus silloin että kävisin heittämässä kierroksen kylillä mutta en kehdannut...  ;D En tiedä näitä vanhempia jenkki pelejä tarviiko niissä olla vaimenninta mutta kai se niillekin ohjeistukset on kuin muillekin ajokeille...

Link to comment
Share on other sites

Mulla on 3" sisämitalla olevat putket ja takana kaks bilteman noin 30 cm pitkiä läpivirtausvaimentimia. Ei mitään ongelmia katsastuksessa ja äänistä on tullut kehuja jopa valoissa vieressä olevasta autosta.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on 3" sisämitalla olevat putket ja takana kaks bilteman noin 30 cm pitkiä läpivirtausvaimentimia. Ei mitään ongelmia katsastuksessa ja äänistä on tullut kehuja jopa valoissa vieressä olevasta autosta.

Mulla oli 79 firessä noi thunderflow vapaavirtaus vaimentimet ja mökä oli aikas hirveä noilla yli 80km/t nopeuksilla tais olla 2,5"x2 ja loppui kuskinpenkin alle ja aina läpi leimasta. m/
Link to comment
Share on other sites

Läpivirtaava ei juuri vaimenna kun korkeampia pärinöitä. Saa mukavan matalan jytkytyksen mutta alkaa herkästi kumisemaan sisälle sopivilla kierroksilla.

 

Mulla ponussa SLP rosteri-catback missä matkalla vain termospullon kokoinen "vaimennin". Muuten hyvä mutta kumisee päässä asti vedättäessä ja vähän terävähkö rosterisoundi.

Vanissa kattien jälkeen isoin pönttö mitä biltsusta löytyi 3" 2>1 ja sopivan hiljainen ja matala ääni. Alkuperäinen oli kaliiperia tynnyri ja käynnissä olemisen ties sisällä öljynpainemittarista...

 

Konttorilla ei millään vehkeellä oo naristu äänistä vaikka Ponu on äänekäs ja entinen Sportside vähintään yhtä äänekäs.

 

Se on niin paljon koneesta ja autosta kiinni (TPI/LT1/LS1, 1/2 kattia, nokan asteet, pakosarjat jne.). Sama putkisto voi kuulostaa sisälle ja ulos eri autossa aivan erilaiselta.

Link to comment
Share on other sites

Täytyypä miettiä jos myöskin laittaisi 4gen (Lt1) myöskin läpivirtaavamman vaimentimen saisi mötökkää lisää on nyt vaimeahko ääni tyhjäkäynnillä mutta kun kaasun lyö pohjaan alkaa kuulua ääntä tällä virityksellä.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Se on niin paljon koneesta ja autosta kiinni (TPI/LT1/LS1, 1/2 kattia, nokan asteet, pakosarjat jne.). Sama putkisto voi kuulostaa sisälle ja ulos eri autossa aivan erilaiselta.

 

Juurikin näin.

Mulla on metrin verran 4" putkea ja loput 3". Ei yhtään vaimenninta välissä ja on todella hiljainen. Leimalle kelpasi myöskin ;)

Link to comment
Share on other sites

Juurikin näin.

Mulla on metrin verran 4" putkea ja loput 3". Ei yhtään vaimenninta välissä ja on todella hiljainen. Leimalle kelpasi myöskin ;)

 

Eikös siellä ole ropellivaimennin konehuoneessa?

Link to comment
Share on other sites

 

Sama putkisto voi kuulostaa sisälle ja ulos eri autossa aivan erilaiselta.

Ero voi olla tosiaan uskomattoman iso, mulla oli aikaisemmin Edelin RPM vaimennin ja kun se laitettiin kaverin lähes vakioon (peltipakosarjat) 305:een, niin ei olisi voinut uskoa, että on sama vaimennin, äänet oli niin paljon vaimeammat ja vaisummat.
Link to comment
Share on other sites

Muutaman kerran olen ajanut kaupungin läpi kotoa lentokentälle pelkillä peltisarjoilla. Metakkaa oli kajuutassa niin että korvatulpat oli pakolliset. Kerran kotiin palatessa poliisit oli pysäkillä, pukkasin vapaalle ja rullasin tyhjäkäynnillä ohi.

Nyt Camaroon tulossa Lingenfelterin takapöntöt suoralla reiällä, ovat rosteria ja luulisin että Corsan valmistamat. Jännä kuulla mikä metakka niistä lähtee tuplaputkiston ja hoon kera.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nyt Camarossa Lingenfelterin rosteripöntöt suoralla reiällä. Ei yhtään resonoi. 1400 kierroksella, satasen vauhdissa lähes vakion kuuloinen, mutta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla reilusti äänekkäämpi. Pöntöt on Corsan tekemät ja on kyllä huolella suunniteltu ja testattu vaimennin. Makuasia, mutta en Borlaan vaitais äänien vuoksi. Putkisto on tupla 2,5 tuumaa ja vain kaksi pönttöä takana, suoraa reikää koko matkan  plus H. Bonuksena putkien päissä LPE tekstit. Lisäksi painoa lähti pois jokunen kilo.

Link to comment
Share on other sites

Yksi omasta mielestä hyvä : Hooker Aero chamber vaimennin. Mukavan murea saundi tasakaasulla, mutta läppärunko levällän 10 x mukavampi saundi  m/

(nämä kokemukset perustuu LT1 moottoriin)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...