HaroldHirmuinen Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Tervehdykset kaikille tasapuolisesti. Tuli alkukesästä ostettua otsikon mukainen auto. Vaihdoin autoon kykimen kun silmälaakeri oli iskenut romut pihalle. Homma muuten kunnossa mutta työsylinteri vuotaa jarrunestettä kytkinkopan sisälle, työsylinteri on uusi jostain syystä menee liian pitkälle. Kaikki kuitenkin pitäisi olla alkuperäistä osaa joten mikä mättää?
mikke Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 kuulostaa oudolta et 93 vuotas nesteet kopan sisään ku siinähän pitäs olla ulkonen työsylinteri ja kytkinhaarukka sekä vetävä painelaakeri. onhan se kytkinhaarukka oikeessa lokosessa
HaroldHirmuinen Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 On ulkoinen työsylinteri. Sen haarukan kanssa monta kertaa kokeilin, eikä sitä oikein muuten saa paikoilleen. Tuntuu hölmoltä että se on väljä kuitenkin siihen painelaakerin uraan, eikä sinne pääse näkemään paremmin onko noita pelti klipsejä olleenkaan koko haarukassa. Täytyy kai ostaa pieni peli varrella. Ainoa mikä tuli mieleen olisiko joku ottanut pois vauhtipyörästä, valupyörä mikä painoi n: 9,1 kg.
GTATL Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Itse asiassa siinä ei ole noita peltiklipsejä. Laitoin ton videon kun periaate on sama. Tässä kuvia haarukan asennuksesta. http://www.thirdgen.org/forums/transmissions-drivetrain/647651-easy-t56-clutch-fork.html
HaroldHirmuinen Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 Jos olisi ohitse urasta sehän ei voisi toimia, kait? Näissähän tuo haarukka vetää asetelmaa ulospäin painettaessa. Kytkin toimii hyvin, ainoa ongelma tuo vuotava työsylinteri. Aika kumma ongelma edellinen työsylinteri oli hajalla myös, luulin että se olisi hakannut itsesä rikki kuin tuo neulalaakeri oli tiputtanut rullansa. Vanhan omistajan mukaan oli joku kireämpi kytkin asennettu. Valeon asetelma ja ihan tavallinen levy sieltä kylläkin silti löytyi.
GTATL Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Jos olisi ohitse urasta sehän ei voisi toimia, kait? Näissähän tuo haarukka vetää asetelmaa ulospäin painettaessa. Kytkin toimii hyvin, ainoa ongelma tuo vuotava työsylinteri. En ihan tarkkaan tunne tätä versiota työsylinteristä mutta onkos tässä säätöä? Ajattelin voisiko sylinteri tulla liikaa ulos ja vuotaa siksi?
HaroldHirmuinen Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 En ihan tarkkaan tunne tätä versiota työsylinteristä mutta onkos tässä säätöä? Ajattelin voisiko sylinteri tulla liikaa ulos ja vuotaa siksi? Alumiininen koroke sylinterin ja kytkinkopan välissä, ei säädettävissä. Sylinteri tulee jousella lähelle kun vapauttaa eikä siinäkään säätöä. En keksi muuta kuin että tulisikin liikaa ulos painettaessa kytkintä, mutta mistä se voisi johtua. Ps. Mitä videossa kerrottiin tuosta nokasta mikä painelaakerissa on?
GTATL Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Varmaan tarkoitat nokkaa laakerissa joka estää sitä pyörimästä
GTATL Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Tli mieleen ilmasitko järjestelmän? Jos et ilmaa.
HaroldHirmuinen Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 Tli mieleen ilmasitko järjestelmän? Jos et ilmaa. Ilmattiin todella kauan että saatiin kytkin irroittamaan.
HaroldHirmuinen Posted September 3, 2015 Author Posted September 3, 2015 Päivitellään tilanne. Työsylinteri tarkistettu ja olikin ilo huomata sehän oli täysin kuiva ja ehjä. Moottori öljyähän sinne vaihteiston pohjaan valuu ajaessa imusarjan välistä.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now