Jump to content

öljyistä kysymys,,,

Recommended Posts

Kirjoitettu

mites ois kumpikohan on ohkasempaa öljyä 5w30 mineraali vai 10w40puolisynteettinen? :o rupes toi ponu vähän tiputtamaan öljyä kun on noi 5w30mineraalit koneessa ennen oli10w40 mineraalit. kai se vissiin aina on vähän öljyä tiputellu mut nyt vähän enemmän.oiskohan se sitten liian ohkasta tuonne koneeseen?siis toi 5w30 meinaan.ja jostain tiivisteestä se vähän tiputtelee,paikkaa en vielä tiedä täytyy tossa keväällä ruveta kahtelee.

Kirjoitettu

mumeroiden valossa tuo 5w30. kyllähän tuonkin pitäis koneessa pysyä silti.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

mites tällänen kun löysin vanhan huoltolapun tosta mun autosta ja siinä on edellinen omistaja näköjään käyttäny shellin öljyä.sit siinä on kans sellanen merkintä kun:sh-helix+e ja sitten siinä lukee belgiaks vai mitä ny onkaan että:klein onderhoud shell helix plus.tietäskö jotain mitä noi meinaa :o :o

Kirjoitettu

mites tällänen kun löysin vanhan huoltolapun tosta mun autosta ja siinä on edellinen omistaja näköjään käyttäny shellin öljyä.sit siinä on kans sellanen merkintä kun:sh-helix+e ja sitten siinä lukee belgiaks vai mitä ny onkaan että:klein onderhoud shell helix plus.tietäskö jotain mitä noi meinaa :o :o

Eip tietoa mut mulla ei ainakaan toi helix pysyny sisällä koneessa se hävisi johonki ihmeellisesti ei vuotanu mutta ei kyllä pysynytkään ???
Kirjoitettu

Eip tietoa mut mulla ei ainakaan toi helix pysyny sisällä koneessa se hävisi johonki ihmeellisesti ei vuotanu mutta ei kyllä pysynytkään ???

Mulla taas helixillä tasaisempi käynti kuin mobil 1:llä ja hyvin pysyy sisässä, ei tartte lisäillä. Nää on vissiin aikas persoonallisia kapistuksia :)

Kirjoitettu

klein onderhoud shell helix plus.tietäskö jotain mitä noi meinaa :o :o

Olisko hollantia ja pikkuhuolto (=talvihuolto?). Kyllä nuo Shellin öljyt on myös mun mielestä ok.

Kirjoitettu

Mulla taas helixillä tasaisempi käynti kuin mobil 1:llä ja hyvin pysyy sisässä, ei tartte lisäillä. Nää on vissiin aikas persoonallisia kapistuksia :)

joo niin vissiin mul on nyt toi valvoline ollu ihan ok ;D
Kirjoitettu

Kun ostin oman Firebirdini ei minulla ollut hajuakaan mitä öljyä siihen oli aiemmin laitettu. Netissä ja paikallisissa liikkeissä tuli sitten suoritettua melko perusteellistä tutkimusta siitä mitä öljyä moottoriin kaadan öljynvaihdon yhteydessä.

Lopulta valitsin autooni öljyksi Shell Helix Ultra 5W-40 -moottoriöljyn. Valintaan vaikuttivat lähinnä saatavuus, hinta sekä öljyn soveltuvuus ko. moottoriin - eli tietyt minimi ominaisuuden piti täyttyä. Viiden litran kanisteri ko. öljyä maksaa noin 27 euroa joten öljynvaihto sujuu aikalailla yhdellä kanisterilla.

Tuolta löytyy esite ko. öljystä:

http://www.shell.com/static/fi-fi/downloads/tt/helix_ultra_5w40.pdf

Kirjoitettu

saakos näitä öljyjä suomesta tai ruotsista kun kotisivuilla sanotaan että on niinku saatavissa maailmanlaajuisesti mutta en oo ite kyl nähny näitä missään. www.royalpurple.com

Kirjoitettu

Juu mulla kans Shell Helixit eikä mun koneeseen enää muuta öljyä tule.

Kirjoitettu

oon lukenu noita amerikan pontsopalstoja sielä ne tuntuu melkein kaikki käyttävän mobil öljyjä.onkos kellään täälä kokemusta niistä?varsikin puolisynteettisistä?

Kirjoitettu

mulla on jokasessa autossa ollut mobil 1. tyytyväinen olen ja sitä aina käytän.

Kirjoitettu

Mina kaytan kayttiksissa Chevronin mineraaliliukasteita 20w50 ja niissa joilla ei ajeta paljon castrolin synteettista 5w50

Chevronin oljyt tuon ite maahan, castrolin ostan paikallisesti.

Mobililla nayttaa olevan markkinointibudjetit tahtitieteellisia kun mainostavat joka rallivessankyljesa, periaattesta en osta, kun en halua maksaa niitten mainoksia

Kirjoitettu

oon lukenu noita amerikan pontsopalstoja sielä ne tuntuu melkein kaikki käyttävän mobil öljyjä.onkos kellään täälä kokemusta niistä?varsikin puolisynteettisistä?

kokeilin trans am:n laittaa mobil1 kun ostin auton sillä oli silloin ajettu 8500mil eli juuri sisään ajettu öljynpaineet putos reilusti kun seuras mittaria ja toinen mikä oli että alko pölläyttämään kun starttasi käyntiin.pudotin mopiliiilit koneesta pois enkä ole sen myötä mopiilia trans am:n koneeseen laittanut.enkä laita.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

nuo lirut moniasteöljythän on tehty vähä ns. gringoa kusettamalla, eli 0W40 tai 5W40 tms, ovat oikeesti lähes yksiasteöljyjä eli n. 5W.

Tämä on yleensä liian lirua moottoreille, varsinkin kesäkäytössä. Nuo 20-50W ominaisuudet eli hyvä viskositeetti kuumana saadaan aikaan lisäaineistuksella, jota näyttää hyviä arvoja testiolosuhteissa, mutta palaa pois muutaman sadan kilometrin aikana, eli jo noin 1000km ajettuna öljy vastaa siis noin 5W10.

Itte olen hylänny kaikki "jenkki"öljyt, käyttäny paljon kaikissa menopeleissäni Mobil Delvac:ia joka on siis periaatteessa työkoneöljy (10W30). Nykyisin käytän vanhemmissa moottoreissani Mobil S:ää, ja uudemmissa kuten Transamissa Mobil SynthS:ää.

Kirjoitettu

Samoin täällä! eikä oo ollu valittamista!

Kirjoitettu

kyllä ite oon huomannu eron 5w30 ja 5w50 välillä öljyn paineissa lämpimällä moottorilla 5w50 pitää huomattavasti korkeemmalla paineita tyhjäkäynnillä.

Kirjoitettu

tuosshan on erittäin paljon tietoa öljyistä, www.bobistheoilguy.com se mitä oon ite sieltä lueskellu,niin kyllä sielä suurin osa ihan täyssyntettisiä öljyjä käyttää.ite oon nyt ajellu gm 5w30 mineraali öljyillä ja paljon paremmin ottaa kierrokset kun kaasuttelee verratuna siihen kun ennen käytin ac delco 15w40.ja sitte mitä oon muutenkin netistä lueskellu niin 20w50 on koneelle mikä on suhteellisen hyvässä kunnossa eikä paljon öljyä vie niin 20w50 on liian paksua.yks tyyppi oli amerikassa vissiin vahingossa jossakin huoltoliikkeessä sellaset laitattanu,niin ihmetteli sitten että kun on öljynpaine korkeella ja ei kiihy mihkään.mutta mikäs minä oon sanomaan mitä jonkun pitää koneeseen laittaa ja mitä ei.sellasta on vaan tullu netistä luettua.kyseessä tais olla v6 firebird.ja öljyhän minun käsityksen mukaan kuumassa vähän paksuuntuu ja kylmässä ohenee.esimerkiksi tuossa yllä mainitussa nettisivulla www.bobistheoilguy.com sielä ajellaan floridassakin ihan 5w30 ja 10w30 öljyillä mikä on mukamas parempaa kun esim:10w40.mutta lueskelkaa jos kiinnostaa tuota amerikkalaista öljysivua,sieltä kyllä oppii paljon asiaa ;) ;)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

mobil 1 konees,hyvä öljy

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mitä öljyä olette käyttäneet näissä nelosgenin vehkeissä..? :)

Kirjoitettu

Mitä öljyä olette käyttäneet näissä nelosgenin vehkeissä..? :)

Mobil 1 Rally Formula...

Kirjoitettu

Redline 10W-40 meinasin laittaa täysin läpikäytyyn LT1 koneeseen.

Mielestäni ennen kuin vaihtaa tuontiautoon öljyt kannattaa katsoa venakopan alle että onko kovin pikinen. Laitan kuvan myöhemmin miltä se kone voi näyttää oikeesti. :(

Kirjoitettu

Mobil 1 Rally Formula...

Ylimainostettu öljy,ei sen kummempi kun halvemmatkaan.Tää öljy asia ja väittely ei sitte lopu koskaan.Mutta ei synny keskustelua jos ei joku ole erimieltäIte käytän Teboilin diesel öljyä HSD 15/40 kaikissa vehkeissä ja hyvin pelittää,ei ole yksikään kone hajonnut öljyn takia.mopo305
Kirjoitettu

Redline 10W-40 meinasin laittaa täysin läpikäytyyn LT1 koneeseen.

Mielestäni ennen kuin vaihtaa tuontiautoon öljyt kannattaa katsoa venakopan alle että onko kovin pikinen. Laitan kuvan myöhemmin miltä se kone voi näyttää oikeesti. :(

Hyvä, laitapa niitä kuvia tulemaan :) Voisi olla omassakin aihetta hiukkasen kurkistaa sisäpuolelle.

• 5 weeks later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...