Jump to content

TPI:stä eroon vai ultimate porttaus

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kannattaako ton TPI nyt unohtaa kokonaan? Tulevaa kone projektia ajatellen olisi kiva, jos olisi mukava imari valmiina. Miten toinen imari istuu nykysen 305 päälle? Pientä vihiä olis et olis 350 nokka ku kulkee mukavasti 5500, mutta 6000 lopahtaa.

Sieltä sun täältä kuulee, että TPI täyttä paskaa, mikä muu vaa imusarja kuin TPI... Sit löytyy ne harvat ketkä ylistää TPI. Onhan se kivaa vääntöä rutkasti, jotta liikkeelle pääsee. Tehoilla sitten taas kuinka kovaa päästään

Ja Kyllä olen lukenut Imari Topicit läpi. 1/8 ajalla hävii TPI:lle mutta loppunopeus suurempi.

Onhan tämä paha aihe ja kaikilla on omat mielipiteet.

Kirjoitettu

Moottoria täytyy ajatella osakokonaisuutena.

Nokan ja imusarjan lisäksi yhtälöön vaikuttaa sylinterinkannet.

Jos laitetaan hurjasti ylävireinen imusarja "tukkoisten" vakiokansien päälle, niin tuloksena saattaa suorituskyky jopa laskea.

Lisämausteen soppaan tuo myös turbiini ja voimansiirron välitykset.

Kirjoitettu

Tähänkin olin tulossa, että tiedän kyllä pullonkaulat. Lähinnä periaatteella: Säästäkö nyt vai myöhemmin. Kannet ostan mielummin siihen toiseen mosaan kuin nyt rupee tohon rahaa tunkee sen enempään. Esim SLP Runneritki maksaa enemmän kuin esim HSR?

Kirjoitettu

Kiinnittyy varmaankin samalla tavalla kuin LS? Tai siis eikö tuo LM7 ole LS? Kuutiotuumia puuttuu vain?

Valurauta versio LS mosista, ns trukkimoottori. noin 300 hv vakiona ja pikku virityksillä 400hv :)

Kirjoitettu

Tähänkin olin tulossa, että tiedän kyllä pullonkaulat. Lähinnä periaatteella: Säästäkö nyt vai myöhemmin. Kannet ostan mielummin siihen toiseen mosaan kuin nyt rupee tohon rahaa tunkee sen enempään. Esim SLP Runneritki maksaa enemmän kuin esim HSR?

vakio TPI riittää ainakin n.330 heppaan koneelta

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...