TransNAM Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Elikkäs jos jotakuta vaivais sama ongelma... Tapaus 305tpi 91 (map) Tehot hävis aina kun kone lämpes eikä palannut ennen kuin sai seistä yön yli. Kylmänä aivan ok. Vaihdoin lähes kaiken ruiskuun ja sytkään liittyvän paitsi boxin ja suuttimet. Ei auttanut. Kokeilin nakutusanturin johtoa irti, ajelin kannettava sylissä... Ei auttanut :'( Pari päivää ajelin jollain Saabin puolallakin (olipa hienoja piuhavirityksiä...) Jne. :'( :'( Viimein vaihdoin sytkäpalikan jakajan sisään... Toimii! En osannut oikein epäillä sitä koska käynnissä ei muuten ollut mitään vikaa... ei nykinyt ja starttas aina hienosti mutta ilmeisesti ennakko oli lämpimänä missä sattuu. Sai ajaa jatkuvasti talla pohjassa ja bensankulutus oli sen mukainen Bensansaannissa kun ei ollut mitään vikaa. Tein johtopäätöksen: Jos konehuoneessa on jotain häikkää - vaihda ensimmäisenä se musta palikka (42€) PS. Itse asiassa kokeilin toista boxiakin...
Msk383 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Joo toi hajoava sytkämoduli on yksi ärsyttävimmistä. Yleensä noi hajoavat lämmöstä joten ei ihmekään jos sulla toimi hyvin kylmänä.
spede Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Mulla vähän sama juttu. Oon vaihtanu kaikki v...n hilavitkuttimet, eikä mikään oo auttanu. Ton palikankin oon mittaillu, mutta sehän oli tietenkin kylmä sillon. Eilen illalla just kuuntelin käyntiä. Pidin rundit n.2000rpm. kävi tasaseen ja sit välil rupes putkessa poksahteleen, sen jälk. taas kävi ihan hyvin. vaikutti siltä, että ennakko heittellehti minne sattuu.
mieta Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Paljokos noin niikun yleensä tuo ennakko pitäs olla? Itellä samantapasia onkelmia tosin sytkämoduuli on just vaihettu. Sparc Advanse heiluu 17 kieppeillä tyhjäkäynnillä, no sillon kun pysyy käynnissä.
TransNAM Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Perusennakko oli muistaakseni 10 astetta liitin irti (oik. iskarin vierestä) Ennakko kohillaan ja liitin kiinni on ennakko tyhjäkäynnillä 20-25. Ei näe perus strobolla kovin tarkkaan kun ei ole asteikkoa yli 12 asteen. Kaasua annettaessa putoaa hetkeksi 10 ja nousee johonkin 20+. "Säätö"johto irti ei vaikuta kaasuttelu ennakkoon millään tavalla. Josta erottaakin mulla sen rikkinäisen palikan: 1500 rpm kohdalla pomppas ennakko korkealle vaikka oli liitin irti. MIETA: Mulla oli 3.1 '91 birdi joka ei yleensä käynyt alle 1000rpm. Jos kävikin niin röpötti ja päpätti. Boksin (1227730) vaihdolla korjaantui. Juuri sitä lootaa kokeilin nykyiseen kun ei siinä kulkupuolella ollut mitään vikaa.
TransNAM Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Mulla vähän sama juttu. Oon vaihtanu kaikki v...n hilavitkuttimet, eikä mikään oo auttanu. Ton palikankin oon mittaillu, mutta sehän oli tietenkin kylmä sillon. Eilen illalla just kuuntelin käyntiä. Pidin rundit n.2000rpm. kävi tasaseen ja sit välil rupes putkessa poksahteleen, sen jälk. taas kävi ihan hyvin. vaikutti siltä, että ennakko heittellehti minne sattuu. Miten muuten mittailit sitä palikkaa? On kuitenkin elektroniikkaa (hybridi)... Toinenhan mikä aiheuttaa omituisia häiriöitä on kuoleva lambda.
spede Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Alfamerin läpyskästä luin ohjeet ja ohmimittarilla mittasin. Lambdan oon vaihtanu kaks kertaa. kahta puolaa oon kokeillu, kahta läppärunkoa, egr on uusi, lämpötilan ant. uusi, öljynpaine/b.pumpunvirta-ant. uusi, kahta ecm:ää kokeilin, kahta esc:tä, tulpat, piuhat,kansi ja pyörijä uusia, maadotuspiuhat tarkistin, bensanpaine pysyy vakaana, egr:stä alipaineletku irti, ei muutosta, kahta nakutusanturia kokeiltu, kolmea tps:ää, kolmea mappia..
TransNAM Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Mitenkäs IAC? eli tyhjäkäyntimoottori. Jos takertelee miin välillä käy tyhjäkäyntiä ja välillä ei ja heittää tyhjäkäynti. Tai sitten on kokonaan pimeä. Toki tämä ei vaikuta kierroksilla. Eli ajamaan pitäis pystyä. Vaikutuksen voi testata ottamalla irti ja pyörittämällä mäntää sisään (jos on pyöritettävissä) ja kokeilemalla paikalleen ja käyntiin ilman johtoa. Pitäis kierrokset nousta. Ei ainakaan Chiltonin kirja tuntenut sytkäpalikan mittausta, vain pickup-kelan. Osia voi testailla ottamalla johtoja irti: lambda, map, lämpöanturi, imulämpöanturi, egr ja jakajan "säätö"liitin eivät poista tyhjäkäyntiä vaikka ovat irti. Sinänsä jokaisen "kokeilun" jälkeen kannattaa nollata boksi (akun johto irti). Väitänpä tosissani että jakajan sisällä olevan mustan palikan kunto ei selviä yleismittarilla! Joka toisin väittää se sen todistakoot! Ellei sitten ole totaalisen palanut...
spede Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kolmea iac:tä oon kokeillu. pitää varmaan etsiä ne ohjeet ton palikan testaamisesta..
japa350 Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Väitänpä tosissani että jakajan sisällä olevan mustan palikan kunto ei selviä yleismittarilla! Joka toisin väittää se sen todistakoot! Ellei sitten ole totaalisen palanut... Samaa mieltä, kun aikanaan hain -83 Oldsin kadonnutta kipinää niin kaiken muun pystyi mittaamaan onko kunnossa, mutta modulia ei. ECM vika olisi selvinnyt irroittamalla boxin liittimet, sen olisi pitänyt lähteä perusasetuksilla käyntiin.
hannux Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Nytkun nää virranjakajan sisuskalut taas tuli puheeksi, laittakaa nyt joku hyvä ohje siitäkin miten se sytytys ajoitetaan. Mulla katos sytytys kerralla: http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=1;action=display;threadid=6688
TransNAM Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Nytkun nää virranjakajan sisuskalut taas tuli puheeksi, laittakaa nyt joku hyvä ohje siitäkin miten se sytytys ajoitetaan. 1. Kone lämpimäks 2. Sammuksiin 3. Strobo kiinni 4. 91- Käyntiin -91 Jumpperi ALDL töpseliin ja käyntiin (näin sanotaan kirjassa) 5. EST-liitin irti (muistaakseni musta-valko johto) oik. iskarintolpan virestä 3genissä 6. Sytkän säätö jakajaa kääntämällä 7. Sammuksiin, rojut pois, liitin kiinni ja kovaa ajoa. EST-liittimen irroituksesta tulee vikakoodi jonka voi poistaa tai olla poistamatta. SES-valo kuitenkin sammuu kun pistää johdon kiinni. Ennakot kutosissa 10 EYKK ja kaseissa 6 astetta. Jos ajaa 98 bensalla voinee laittaa vähän enempi jos nakutusanturi toimii.
TransNAM Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kolmea iac:tä oon kokeillu. pitää varmaan etsiä ne ohjeet ton palikan testaamisesta.. Vaihda ihmeessä se sytkäpalikka! Ei oo enää kallis verrattuna siihen mitä oot jo värkännyt... Itse tilasin paikallisesta tarvikefirmasta 42€ (tilasivat USpartsilta muttei tarvinnut maksaa postikuluja kun tuli jälleenmyyjän kautta)
spede Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Juu, kyllä se menee vaihtolistalle. vieläkään en ehtinyt sitä ohjeistusta kaivella. Mites jakajan akselin välyksen tunnistaa?
gmc63 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Juu, kyllä se menee vaihtolistalle. vieläkään en ehtinyt sitä ohjeistusta kaivella. Mites jakajan akselin välyksen tunnistaa? Ainaki kärjellisen välyksen tunnistaa siit että ei sais heilua sivusuunnassa ainoastaan jonku verran pitkittäin.vissiin sama homma tos HEI jakajassa
TransNAM Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kärjettömissä akselin välys ei ole kovin vaarallista kunhan mikään ei pyöriessä osu mihinkään. Kaverilla meni Alfasta pyörijöitä 40 km välein kun pää osui jakajan kannessa oleviin tinneihin... Oli hiukka väljää ku otti akselista kiinni ja heilutti sivuttain Noin milli ei liene vielä paha...
gmc63 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kärjettömissä akselin välys ei ole kovin vaarallista kunhan mikään ei pyöriessä osu mihinkään. Kaverilla meni Alfasta pyörijöitä 40 km välein kun pää osui jakajan kannessa oleviin tinneihin... Oli hiukka väljää ku otti akselista kiinni ja heilutti sivuttain Noin milli ei liene vielä paha... joo oot oikeessa enhän mä täs kunnos muistanu tota kärjetön asiaa :-[tsup
spede Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Pitääpä tsiigaa toi välys vielä. Löysin ne ohjeetkin siitä mittauksesta. Jos vaikka aamulla ehtis scannailemaan. nyt täytyy lähteä nukuttaan naperoa.
TransNAM Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2005 joo oot oikeessa enhän mä täs kunnos muistanu tota kärjetön asiaa :-[tsup Onnea :Dtsup matkaan ;Dtsup hik
spede Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2005 No niin, nyt on scannailtu ja osaanko liittää ne tänne.. no en!! Pitää kysyä joltain viisaalta neuvoa..
TransNAM Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2005 No niin, nyt on scannailtu ja osaanko liittää ne tänne.. no en!! Pitää kysyä joltain viisaalta neuvoa.. Jos saat ne johonkin nettiin niin laita linkki sinne. Siis tänne... Voit vaikka mullekin lähettää... tai kokeile OP-eja... En minäkään oo keskusteluun kuvia saanut koosta riippumatta Pitäis varmaan liittyä jäseneks ku sais aikaiseks...
spede Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Pistin sulle TransNAM sähköpostilla ne ohjeet. Saas nähä puhutaanko samasta asiasta
TransNAM Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Pistin sulle TransNAM sähköpostilla ne ohjeet. Saas nähä puhutaanko samasta asiasta Perille tuli... http://pp.kpnet.fi/haydee/HEI_ignition.jpg Kyseessä on siis normaalin HEI-sytkäpalikan testausohjeet jolla selviää onko siellä mitään elämää Eli jos epäilee puolaa, palikkaa tai johtoja niin palikan voi testata siltä osin. Ei sinänsä kerro mitään ennakon sekoilemisesta tai katkomisesta... Sitäpaitsi ainakin uudemmissa (MAP-ruisku V6 ja V8) on palikka eri näköinen enkä tiedä päteekö ohjeet niihin. Sinänsä moduulin hinta ei päätä huimaa joten epäilyttävissä tapauksissa kannattaa vaihtaa silti. Jääpähän toinen varalle jos ei ollutkaan vika siinä Voipi sitten marketin pihalla vaihtaa ku sammuu sinne
spede Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Juu, ei onneks oo kallis osa. ESC-moduli ja EGR:n ohj. solenoidi taas vastaavasti on muistaakseni jotain 150e kipale Samanlaisia piirilevyhässäköitä kaikki. Taitavat vetää noita hintoja ihan hatusta..
TransNAM Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2005 Vaihdoin omassakin autossa melkein kaikki alle 100€/kpl ruiskun ja sytkän osat. Toki osan olisin vaihtanut joka tapauksessa esim. anturit(lämmöt, lambda), tulpat, johdot, suodattimet. Lisäksi tuli vielä bensapumppu ja termostaatti. Ja kaikki periaatteessa yhden 42€ palikan takia... Toki nytpähän on näiltä osin pitkäksi aikaa kunnossa. Boxinkin olisin luultavasti hommannut ellei olisi itellä ollut kokeilukappaletta. Tuli keväällä hommattua Ebaysta kutvoseen. 80+tulli. Onnex oli sama loota. Että näin...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään