Jump to content

Vakiokaasarin koko

Mikko

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kuka tietäisi mikä on 86 mallisen LG4 koneen vakiokaasarin koko.

Kirjoitettu

Olen jostain lukenut että kaasarin virtausta olisi rajoitettu sillä että toisioläpät ei aukea kokonaan. Pitääkö paikkansa ja vaikuttaako mitenkään jos ne sais aukeamaan 90 astetta.

Jollai pitäs saada lisää voimaa, kun tehot ei vastaa ulkonäköä :'( Peltisarjat ainakin pitäs hommata jossain vaiheessa. Auto on sen verran uusi että olen täysin amatööri näissä hommissa :-[

Kirjoitettu

Eiks tää mee niin, että normi on 750 ja kuristettyna 600 tai 650?

Kirjoitettu

Olen jostain lukenut että kaasarin virtausta olisi rajoitettu sillä että toisioläpät ei aukea kokonaan. Pitääkö paikkansa ja vaikuttaako mitenkään jos ne sais aukeamaan 90 astetta.

Jollai pitäs saada lisää voimaa, kun tehot ei vastaa ulkonäköä :'( Peltisarjat ainakin pitäs hommata jossain vaiheessa. Auto on sen verran uusi että olen täysin amatööri näissä hommissa :-[

HYVÄ et kysyt tää palsta on just sitä varten ja HIENOA et sul on F-BODY vaikka "väärää"merkkiä ;)
Kirjoitettu

Syksyllä tuli tommonen hommattua pitkän haaveilun tuloksena eikä ole kertaakaan kaduttanut. Siinä meni rahat hyvään tarkotukseen ;D

Kirjoitettu

Sulla on varmaan siinä sähköohjattu Quadrajet, eli siihen menee päälle kolme johtoa. Se on 750:nen ja kannattaa tarkistaa että ne toisioläpät aukeaa kokonaan. Siihen kannattaa myös ostaa korjaussarja, missä tulee uudet sisuskalut, samalla kannattaa säätää bensapinnankorkeus oikeaksi. Tietokonehan ohjaa tuossa seossuhdetta nostamalla ja laskemalla neuloja ja tuo liikeradan yläraja on tehtaalla säädetty ja lukittu saasterajoihin. Itse vaihdoin vastaavaan (-85 TA) hypertech:in lastun jolla kaasuun vastaavuus parani, kun samalla poistin tuon neulojen lukituksen ja nostin rajaa jolloin kaasari pääsee säätymään rikkaammalle.

Kirjoitettu

Joo sähköohjattu quadrajet näyttää olevan. Täytyypä hommata se korjaussarja poistaa ne lukitukset. Onko muuten vaikea homma ja tarviiko erikoistyökaluja?

Kirjoitettu

Ne on helppo poistaa samalla kun vaihtelee niitä sisuskaluja. Ne lukitukset on itseasiassa alumiinisiä tulppia, mitkä on lyöty kaasarin kannessa oleviin säätöreikiin ja ne lähtee lyömällä pois. Säätämiseen tein työkalun kolmen millin hopeaterästangosta sahaamalla kolon tangon päähän ja toiseen päähän voi vaikka hitsata mutterin, niin on kevyempi pyoritellä. Mulla olis muuten se hypertechin lastu joutilaana jos kiinnostaa ;). Luultavasti se kävis, mulla se oli -85:ssa.

Kirjoitettu

Kaasarin koko ei ole syynä lievään tehottomuuteen. Noillahan ajetaan Stocissa aika hurjia aikoja.

Kirjoitettu

Onhan toi LG4 aika laiska kone, mutta jos sais edes pari lisäheppaa puristettua ulos niin tuntuis mukavammalta ajella vaikka käytännössä mitään eroa ei huomaa. ;D

Paljonko F350 tahtoisit siitä hypertechin lastusta? Vähän kiinnostaisi... :P

Kirjoitettu

Oisko 35 egee sopiva hinta? Tuostahan saa näppärästi lisähevosvoimia nokan vaihtamalla, kaasarikone ei ole edes niin tarkka alipaineelle kuin ruisku, joten siihen voi valita suht kireenkin nokan. Halvimmat hevoset tulee vaihtamalla uudet kunnolliset tulpanjohdot, tulpat, viranjakajan kansi, pyörijä ja puola(suurteho). Katin tilalle suora putki, niin mulla ainakin paransi alavääntöä. Sitten kun innostusta riittää niin kansista siivu pois ja samalla siistitään (ei portata) kanavat. Noilla muutoksilla tuo muuttuu jo melko paljon mukavammaksi eikä vielä ole hirveitä ehtinyt maksaa ::)

Kirjoitettu

35 egee kuulostais varsin sopivalta. Tulpat ja johdot tuohon on tullut jo vaihdettua. Virranjakajan kansi ja pyörijä ovat olleet hankintalistalla jo jonkin aikaa että eiköhän nekin ennen kevättä vaihdu. Koneelle on tehty hiljattain täysremppa ja kanavat on samalla siistitty, tosin kansia ei ole laskettu ja nokka on vakio.

Eihän siitä mitään kiihdytysautoa ole tarkoitus rakentaa, mutta pieni piristäminen ei olisi pahitteeksi. :D Nokan vaihtokin saattaisi tulla kysymykseen jossain vaiheessa.

Kirjoitettu

Kyllä mä olisin valmis maksamaan sen 35 egeä siitä lastusta, jos se on vielä myynnissä ;)

Kirjoitettu

Lötys tuohon koneeseen sopiva alumiininen imusarja jos kiinnostaa. Edelin performeri EGR reillä. Oli mulla samanmoisessa koneessa kiinni. Ja jos varaosiksi tarvit/haluat ostaa niin jakaja ja kaasarikin löytyy sekä koko tietokone ;)

Nuo jäivät yli kun vaihtelin tilalle ihan manuaalisesti säädettävät mallit.

Kirjoitettu

Lötys tuohon koneeseen sopiva alumiininen imusarja jos kiinnostaa. Edelin performeri EGR reillä. Oli mulla samanmoisessa koneessa kiinni. Ja jos varaosiksi tarvit/haluat ostaa niin jakaja ja kaasarikin löytyy sekä koko tietokone ;)

Nuo jäivät yli kun vaihtelin tilalle ihan manuaalisesti säädettävät mallit.

Kiinnostusta olis ainakin tuohon imusarjaan ja kaasariin, mutta ainut ongelma on nämä opiskelijan "tulot" kun ne ei meinaa riittää auton osiin :( .

Mutta vuodenvaihteessa tulee taas opintotuki että jospa sitten ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...