Lärtsä Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Tuli ostettua alustavasti varaosiksi -83 firebird 2,8l kutos koneeĺla ja ilmeisesti thm200c laatikolla (kuva). Laatikossa on sellainen vika että auto haluaa mennä joka vaihdeasennossa eteenpäin. Kone ottaa raskaasti kierroksia vaikka laatikko P asennossa, tuntuu kuin laatikko ahdistaisi. Myöskin N asennossa renkaat pyörivät eteenpäin. Ainoastaan P asennossa pyöriminen loppuu. Tarkistin vaijerin säädöt ja laatikon öljymäärän. En ole vielä vaihtanut öljyjä/suodatinta ja mietin maksaako vaivaa alkaa kokeilemaan vai onko helpointa katsella toinen laatikko jos meinaa autoa liikenteeseen. Auto on seissyt useamman vuoden käyttämättä ja se on varmaan pahentanut laatikon tilannetta. Itselle on nämä automaattien sielunelämä vielä hepreaa niin otan kiitollisena vastaan mielipiteitä/neuvoja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 onko sielä vaihelootassa peruutus vaihdetta ollenkaan ku valkkaat R? jos auto on tasasella maalla pyrkiikö eteenpän vaikka vaihde N asennossa? jos renkaat nostaa ilmaan pyärittää renkaita vapaallakin kun laatikon sisäinen hyrrä ja kitka liikuttaa osia mutta jos kengänkärjellä tökkää renkaan kylkeen ni pitäs helposti pysähtyä eli voimaa sinne ei kuulu tulla mutta vapaana pyöriminen on normaalia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lärtsä Posted December 11, 2015 Author Share Posted December 11, 2015 Ei ole pakkia, ei löydy missään asennossa. P asennossakin pyrkii aluksi eteenpäin, sitten kuuluu kolahdus laatikosta ja liike pysähtyy hetkeksi muttei yritä missään vaiheessa taaksepäin. Ei renkaat maassa tai ilmassa. Renkaat ilmassa N asennossa rengas pyörii tosi nopeasti eteenpäin ja kengän kärjestä savu nousee ennen kuin saa renkaan pysähtymään. Täytyy vielä varmistaa toiminta renkaat maassa. Laatikkoöljy on varmasti vaihdettavassa kunnossa kun haisee palaneelle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 En tiedä tarkkaan 200 laatikosta mutta yleensä jos noin tekee niin on joku eteenpäin vievä kytkinpakka leikannu kiinni eli kitkapinnat kuluneet levyistä pois ja rauta-rautaa vasten hitsautunut klöntiks. Kärynhajuinen öljykin viittais siihen. Pakilla on menossa molempiin suuntiin yhtaikaa eli jumissa ja parkkilukko lukitsee mekaanisesti eli pysyy paikallaan. Toisena vaihtoehtona hydraulivika eli pitää jonkun pakan koko ajan kytkettynä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lärtsä Posted December 11, 2015 Author Share Posted December 11, 2015 Elikkä todennäköisin/helpoin vaihtoehto on irroittaa laatikko ja hommata toinen tilalle. Jos jollain on ylimääräisenä ehyt laatikko niin voi tarjota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 Mulla Caminossa sama loora ja pakki häipy siitäkin. Kitkat förbi. Masterkitilllä kuntoon, ei paha rasti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lärtsä Posted December 20, 2015 Author Share Posted December 20, 2015 Kiitoksia vinkeistä, taitaa jouluviikolla laatikko ja kone irtaantua toisistaan. edit: Seura, siinä se on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lärtsä Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Laatikko "unohtui" aikanaan tallin nurkkaan odottamaan aikaa parempaa ja nyt asia on taas tapetilla. Laatikkoon tuli hommattua masterkit mutta kun vein laatikon osaaviin käsiin korjattavaksi niin valitettavasti paljastui että turbiini oli moro ja akseli johon se kiinnittyy myös pilalla. Eli yritys hyvä kymmenen, tulos nolla. Jos jollain on tiedossa ehyt laatikko, osia tähän tai sellainen jonka saa masterkitillä kuntoon niin saa tarjota. Tai onko olemassa joku toinen (yleisempi) laatikko joka käy ton 2.8l kutos koneen jatkoksi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Laatikko "unohtui" aikanaan tallin nurkkaan odottamaan aikaa parempaa ja nyt asia on taas tapetilla. Laatikkoon tuli hommattua masterkit mutta kun vein laatikon osaaviin käsiin korjattavaksi niin valitettavasti paljastui että turbiini oli moro ja akseli johon se kiinnittyy myös pilalla. Eli yritys hyvä kymmenen, tulos nolla. Jos jollain on tiedossa ehyt laatikko, osia tähän tai sellainen jonka saa masterkitillä kuntoon niin saa tarjota. Tai onko olemassa joku toinen (yleisempi) laatikko joka käy ton 2.8l kutos koneen jatkoksi? Uudemmissa 3,1 koneisissa on TH700. Sikäli kun 2,8 ja 3,1 on sama kone niin pitäis sopia. Kardaanin pituudesta en tiedä paitsi jos ottaa senkin laatikon mukana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now