Jump to content

Suuttimien nosto


Spitfire

Recommended Posts

Kirjoitettu

Paljonko suuttimia kannattaa nostaa? 15mm? Miten operaatioon vaikuttaa spacer:n käyttö? Jos tuon spacerin itte vääntää, niin kuinka paksu kannattaa tehdä? Siinähän sitä tällepäivälle pohdintaa :)!

Kirjoitettu

Saahan sen kokeiltua. Nostaa sen 1/4 tuumaa. Kaikkihan riippuu siitä millaiset kurkut läppärungossa on.

 

Esim. siinä minkä mä moddasin voi nostaa enemmän koska kurkuissa on suuremmat "töttöröt".

Kirjoitettu

Jos joku olis näppärä käsistään niin vois piirrellä autocadilla vaikka piirustukset tuosta spacerista niin ei tartteis kun viedä alupala jonnekin leikattavaks... Itellä ei cad pysy käsissä mut jos jollain niin olispa hienoo...

 

Tollanen ei olis vaikee eikä kallis leikkauttaa jossain

 

http://www.cfm-tech.com/tbipplatenewphoto-1.jpg

Kirjoitettu

Eikös se tiiviste käy suoraan malliksi mikä tuossa välissä on ?

Kirjoitettu

Joo, mutta kun olis piirustukset valmiina cadilla tehtynä niin se nopeuttais hommia sorvaamossa ja halventais hintaa huomattavasti. Syöttäis vaan cadin piirustuksen leikkuriin ja sillä selvä. Ei paljoo auta koneistamossa se tiiviste, että tämmönen pitäis tehdä, mutta paksumpi ja sit sellaiset viisteet tuohon väliin siihen ja siihen kulmaan ja jne jne...

Kirjoitettu

Itseasiassa multa vois tuo kuva syntyäkkin. Samoin olis tiedossa jonkinsortin koneistaja, tosin en ole varma minkä lainen ohjaus hänen jyrsimessä on.

 

Tuommonen TBI:n väliin tuleva spaceri kannattaa varmaan leikata esim. laserilla. Lämmöneristyskyky vois olla parempi muoveilla kuin alumiinilla? Kyllähän hinnassa säästää, kun kuva on valmiin ja siitä tehty dxf-tiedosto käytettävissä suoraan esim. polttovehkeen ohjelmointiin.

 

Yhtä kappalettahan ei toinna teettää, joten lapa pystyyn kaikki halukkaat, niin voin vaikka kysäistä hintoja. Samalla vaivalla vois koittaa rustata tuon suuttimien väliin tulevam kappaleen. Onko muuten kuvalinkkiä moiseen?

Kirjoitettu

Sanokaapa, että minkähän kokoiset suuttimet kannattaisi vaihtaa, kun tarkoitus olis laittaa 12 psi:n ahtoja. Riittääkö kolmekymppiset. Kannattaisiko samalla vaihtaa esim edelbrocin isommat imuputket..?? ko kuitenki koko imusarjahan pitää irroittaa suuttimien vaihdon vuoksi.

Kirjoitettu

ahdetun koneen imupuoli ei ole niin kriittinen virtauksille kuin vapari koska ilma lykätään koneen sisään.

30 suuttimet piisaa yli 400 hv asti jopa 500hv jos hyvä hyötysuhde ja bensan paineet tarpeeksi korkeat.

mutta jos laitat vakio tietsikalla varustettuun autoon noin suuret suuttimet niin se käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä ja tyssää katsastuksesssa päästöihin

Kirjoitettu

Olen aatellu et laittais esim. toin Perfect power ohjaus järjestelmän. Ei ole pahan hintainenkaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...