Jump to content

Tuulilasi

Guest Jukka

Recommended Posts

Kirjoitettu

Olisko vinkkejä tuulilasin vaihtoon? Itse keksin vain yhden: Hanki uusi tuulilasi. Mitäs sen jälkeen?

Kirjoitettu

No seuraavaksi revit sen vanhan lasin veke ja liimaat uuden paikalleen ;D

Mut kannattaa ehkä kysellä mitä liikeet veloittaisi sen vaihdosta.

Yleensä ne ei siitä paljoa veloita joten ei välttämättä kannata alata sitä itse vaihtamaan.

Olen itse parit liimalasit vaihtanut, hankalin homma on ehkä vanhan lasin irroitus. Myös uuden lasin paikalleen liimauksessa kannattaa olla tarkkana että auto on tasaisella alustalla omilla pyörillään. Muuten lasiin saattaa jäädä jännitteitä mitkä halkaisevat sen nopeasti uudelleen.

En sitten ole mikään asiantuntija tässä. Kummatkin vaihdot on kuitenkin on onnistuneet hyvin vaikka aikaisempaa kokemusta ei ole ollut. Ensimmäisestä jo puolitoista vuotta, edelleen kuin uusi. Joten miksei tuo sultakin luonnistu jos päätät itse vaihtaa. :)

Kirjoitettu

Auto on ollut myllytyksen ja lakkauksen takia maalarilla nyt noin 3 viikkoa. Sillä aikaa jää on sulanut paljastaen paikoin jopa kuivan asfaltin, arska hilluu taivaalla jne. Ei kantti kestäisi jättää autoa enää valovuosiksi lasinvaihtajalle :'(

Kirjoitettu

Hehe, ymmärrän tunteen. ;)

Mutta sulla sentään on auto, mulla raukalla ei ole vielä mitään tietoa koska saan f-bodyn alle :'(

Kirjoitettu

Voin sanoa lohdutukseksi että ero on helpompaa jos ei omista autoa.Jos sen omistaa eikä tiedä koska saa sen alleen niin järkihän siinä menee :-X

Kirjoitettu

Tänks  :)  Ei tässäkään muuta odotella kuin että välittäjä löytää Saksasta jonkun sopivan Ponun. Ehkäpä pääsen jo vappuna ajelemaan omalla Birdillä  ;)

Kirjoitettu

mitäs mössöä sinne lasin ja korin väliin laitetaan liimaksi? erikeeperiä, sikaflexiä, purkkaa ????

Kirjoitettu

Siihen oli ihan oma liimansa. Nimeä en tietenkään tähän hätään muista...  :P

Miksei se sikaliimallakin pysyisi, mutta siinä taisi olla jokin miksi sitä ei suositeltu käytettäväksi. Ehkä siksi että se jää hieman joustavaksi, mikä ei ole hyvä sillä lasi toimii koria jäykistävänä osana.

Mutta kannattaa ostaa se liima samalla kun lasikin, yleensä lasittajilta saa hyviä neuvoja samalla  :)

Kirjoitettu

lasin vaihto=4 tuntia,johtuen liiman kuivumis ajasta....ei kantsi ite vaihtaa,ei ne ainaskaan täälläpäin peri vaihdosta juuri mitään.

Kirjoitettu

vaihdatin tuulilasin viime kesänä. maksoi n.300 egeä.aamulla vein auton pajalle ja illalla hain pois. kallis homma mutta kannatti!!! nyt näkee pimeälläkin ulos.

Kirjoitettu

liimalasin vaihto vaatii vähän tietämystä että jos ei ole lasena vaihdellut niin kannattaa tosiaan antaa sen asennus ammatihenkilölle.tulee samalla takuu asennukselle.

oli muuten aika kiva mennä seinäjoen lasipalveluun takaisin kun he asentivat tässä menneinä vuosina audi 100:seen tuulilasin ja kun hain auton seuraavana päivänä niin koti matkalla lasi irtosi ja tuli vetet sisään ja suhina oli valtava. :P

Kirjoitettu

Nuo liimojen kuivumisajat on vissiin käytettävän liiman mukaan, ja varmaankin sen ympäristön lämpötilan ja kosteudenkin mukaan.

Meillä vaihdettiin aikoinaan farmari Astraan peräluukun lasi Opel-huollossa, ja kuivumisaika oli yli 12 h. Puolelta päivältä vaihtoivat lasin ja auton sai sitten vasta seuraavan aamuna.

Kirjoitettu

Tässä aikaisemmin kun kyselin tuulilasia omaan 89 camaroon täällä helsingissä niin hämeentiellä oli liike joka teki tarjouksen 200€lasi+asennus :)se oli viime kesänä ;)en vaan muista mikä liike :'(

• 4 months later...
Kirjoitettu

Tuli tarpeen lasin vaihto katsastusta varten ja kyselin muutamasta helsingin liikkeestä hintoja:

alt-lasi 353€ + lista 19€

city pit stop 278€

CG-Tuotanto 250€

Eli kyllä noiden hinnoissa on kohtalaista vaihtelua.

Kirjoitettu

ihan vinkkinä siitä liimasta. että kannatta käyttää sitä liimaa jota käytetään airback:illä varustettuihin autoihin. ei tahdo sillä tavallisella tuulilasiuretaanilla pysyä. varsinkin targakattoinen nitkuaa niin vietävästi. usein se on alareunasta irti.

Kirjoitettu

Kauhajoella maksoi kaksivärilasi 250 euroa vaihdettuna.

Päivän jouduin olemaan ilman autoa....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...