Jump to content

subikotelo

maka

Recommended Posts

Kirjoitettu

miten saada subbari firebirdin takakonttiin?oisko kenties kuvia kellään miten ne sais asiallisesti?

Kirjoitettu

sopiiko hattuhylly tuohon vielä päälle?mulla kajarit hattuhyllyssä.ei kehtois viritellä muualle.onko tuo refleksiputkenreikä tuossa kaiuttimen reijän vieressä,vai tuhkakuppi ;)paljon piet hintaa?käykö tuo nyt 3 koppaseen

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

miten saada subbari firebirdin takakonttiin?oisko kenties kuvia kellään miten ne sais asiallisesti?

tälläisen patentin itse kyhäsin :-[ :-[

Kirjoitettu

no ei onnistu >:( >:( mut kuiteski :-[

vaneri takakoppaan sinne kuoppaan ja "roikkumaan" niistä sivuilla olevista kohoumista ja siihen vaan subi ja vahvistin kiinni

Kirjoitettu

Screenhunter on kätevä tapa pienentää kuvia. Laita Kuukluukiin haku screenhunter, mee sivulle ja lataa sieltä free versio. Voi leikellä mitä tahansa ja kuvan koko pienenee nätisti! On varmaan muitakin olemassa...

Kirjoitettu

On.

mwsnap32 capture-hakusanalla löytynee.

Pienentää kuvan bittimäärän helposti n. 1/10 osaan....

• 1 month later...
Kirjoitettu

noita putkibassoja en voi suositella kenellekkään.. en väitä etteikö löytyisi hyvälaatuisiakin, mutta tähänmennessä en ole vielä yhtään hyvää nähnyt. vievät hirveästi tilaa, ja äänenlaatu on hirvitävä.. itse olen kuitu/ mdf kotelon kannalla ja siihen joku hyvälaatuinen elementti niin toimii pienessä kotelossa ja ääni on eriluokkaa kuin putkibassoista. teitenkin on makuasia millaista bassontoistoa hakee.

Kirjoitettu

Joo samaa mieltä, yleensä noissa se kotelo alkaa resonoida jo aika lähellä 100 Hz taajuuksia (lisäksi olen niin vanha-kantainen että mielestäni saisivat olla kooltaan isompia, alle 10 tuuman subbareiden kanssa ei saisi käyttää sanaa basso-toisto... :-[ )

Kirjoitettu

Kannattaa aina kattoa elementin kotelovaatimus ennen ostoa eikä ostaa sellaista mitä joku kehuu mut unohtaa mainita sen 100L kotelon...

Itellä 10" siellä montun pohjalla n. 25L kotelossa ja oon tyytyväinen.

Siis sillä periaatteella, että määrä ei korvaa laatua... ;) ainakaan äänessä.

Ääntä tulee riittävästi ja riittävän hyvää. 3gen on kuitenkin aika pieni sisältä ja äänelle melko vapaa kulku sieltä kontista.

Tein kotelon sen korkuiseksi että vahvistin yms. jää niitten "pattien" alapuolelle niin on helppo tehdä peitelevy päälle. Kunhan ei umpinaista tee ;D ja voi kuljettaa vielä muutakin kun targapalat... 3 kauppakassia menee just hienosti ???

Enpä ole nähnyt myytävän vielä ainutta "putkisubbaria" jolla on jotain tekemistä sub-taajuuksien kanssa. Ja sovitappa pyöreä putki kanttiseen präkonttiin...

Näkyi olevan linkki edellisellä sivulla tuosta mun projektista.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

tämmönen viritys tekeillään.nuo kajarit tietysti menee tuohon koteloon ;)kotelo tilavuuksia ei tullu laskeskeltua.ei ois paljon isompi sopinut,takalasi tulee vastaan.saas nähä toimiiko ollenkaan.bassoa täytyy olla ja kovasti ;D

DSC01247.JPG}

DSC01247.JPG_thumb

Kirjoitettu

No huhhuh!!! :o Johan luulis noista aanta riittavan. Saas nahda mita takalasi tykkaa kun vaannat nupit kaakkoon. ;D

8)

Kirjoitettu

idea tuli mieleen ku näin yhessä suprassa samanlaisen virityksen.siinä oli laitettu noitten kajareitten ympärille sellaset neonvalot.loistaa kivasti takaikkunasta.ei löytyny ku kahta sävyä tuota huopaa paikallisesta rautakaupasta,valihin tän ku sisustakin harmaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...