Jump to content

Jarruputken jatkaminen

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kysäsen täältä mielipiteitä jarruputken jatkamisesta. Onko tämä nyt laillista vai ei? Älkää huoliko ei siis ole tulossa firebirdiin, vaan renaultin lagunaan. Lähes mahdoton paikka vaihtaa taakse meneviä jarruputkia. Abs pumppu on sijoitettu kuskin renkaan eteen puskurin taakse, ilmeisesti moottori laitettu tämän jälkeen paikoilleen. Uudet jarruputket taakse maksaa 150e kpl niitä tarvitsee kaksi, kaksi jarruletkua @55kpl ja jarruputket satuloille (koska letkut ovat putkissa prässikamaa) 65e kpl, autoilvekseltä.

Taakse tulevat jarruputket ovat kuin uudet lähelle taka-akselia, vaan viimeinen kurvi raapinut maata ja puhki. Putkien puolesta jatkaminen olisi mahdollista. Älkää vaan ikinä sekaantuko, paali kamaa kun alkuperäiset jarruputket luovuttaa. Niitä ei selvästi ole edes tarkoitettu vaihdettavaksi 2002 vm 1.9dci laguna.

Bilteman jatkoliitin olisi todella pelastus. Huolestuttaa miten katsuri asiaan suhtautuu. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarruputket-ja--Nipat/Jatkoliitin-kuparinikkeli-terasjarruputkille-2000035536/

Kirjoitettu

Ainakin mä oon saanut käsityksen että ei sais jatkaa. Eri asia sitten mistä tietävät onko jatko alkuperäinen vai ei kun monessa autossa on erilaista nippaa ja venttiiliä putkissa...

Asiallisen näköisen kun tekee ja jatkot järkevään paikkaan ja katsastaa järkevällä konttorilla niin tuskin ongelmaa.

Voihan sitä vielä kysyä konttorilta...

Kirjoitettu

Mä oon jatkanu jarruputkia ja aina on leima tullu  m/

Kirjoitettu

Mä oon jatkanu jarruputkia ja aina on leima tullu  m/

samoin mutta tehny kartiot putkiin oikeaoppisesti.

Orkkis teräsputkiin on hankalaa kun repee helposti mutta pillillä kuumaks ja sitten puristelee

Kirjoitettu

Ei sais jatkoja enää tehdä, mut ei o konttorilla ainakaa mitään niistä kertaakaan sanonu ku on jatkonipalla tullu korjattua

Kirjoitettu

Millaista jatkonippaa olette käyttäneet? Laittamani linkin kaltaista vai joku muu? Ihan älytön systeemi, 550e menisi putkiin, töitä en uskalla edes ajatella. Jos nuo kaksi pitkää saisi jatkettua niin -300e osista  ja työtä säästyisi useita tunteja.

Kirjoitettu

Millaista jatkonippaa olette käyttäneet? Laittamani linkin kaltaista vai joku muu? Ihan älytön systeemi, 550e menisi putkiin, töitä en uskalla edes ajatella. Jos nuo kaksi pitkää saisi jatkettua niin -300e osista  ja työtä säästyisi useita tunteja.

Normaaleja jarruputken kartionippoja

Toi bilhelveten puserrusliitin näyttää lvi-tarvikkeelta mutta voihan sekin toimia

Kirjoitettu

Joo kyllä tollanen helmiliitoskin toimii, mutta sellasta katsuri ei taatusti hyväksyis jos tietäis.

Kirjoitettu

Kunhan se jatko on asiallisen näköinen niin ok,puserrusliitinkin käy kunhan on oikean kokoinen,ei saa mennä tuumat ja millit sekaisin,ovat aika lähellä toisiaan,mutta vaan lähellä.Vanha bensaletkun pätkä ja klemmarit ei mene läpi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...