Jump to content

Shifterin johdot.

TA 90

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertokaapas mulle mitä virkaa on 3gen vakioshifteriin tulevalla 6. piuhan liittimellä.. 2 Keskimmäistä on pakkivalolle, sen mittasin jo. Jäljelle jää molemmin puolin 2 piuhaa, toiset paksuja, toiset ohuita. Molemmat yhdistyy asennoissa p ja n. Jompi kumpi piuhaparihan on startille, mutta kumpi, ja mitä se toinen piuhapari toimittaa??? Taitaa olla ainakin tarpeeksi epäselvästi esitetty kymysys..

Kirjoitettu

kytkentäkaavion mukaan blk/wht johto on maissa ja drg/blk johto menee ecm.n liittimeen B10. johtojen välissä on kosketin joka yhdistää vain P ja N asennoissa(starttaus esto). nämä ovat ilmeisesti ne ohuet. toiset sitten veikkaisin olevan takakontin avaavan napin kanssa sarjassa, niin että nappi ei toimi kuin P ja N asennossa.

Kirjoitettu

-91:sen kaavioo kun katsoo, niin blk/wht johto on maissa, orn/blk johdosta ECM:lle liittimeen D16 tieto park/neutral asennosta, nämä on ne ohuet johdot. Vahvoista johdoista tan/wht menee starttireleelle jota ohjaa ajonesto, tämän johdon rinnalla on takaluukun kytkin, ppl johto suuntaa startin solenoidille.

Kirjoitettu

jep -89 menee samallalailla. -88 jää rele ja ajonesto välistä pois. siis näiden kahden paksumman johdon osalta. kytkikset on niin helvetin pienellä ettei millään tahdo saada selvää.

Kirjoitettu

Jaahas.. Toimiiko mulla vehkeet jos tinaan noi paksut piuhat yhteen ja ohuet siis laitan uuden shifterin kytkimeen joka yhdistää P ja N asennoissa?

Kirjoitettu

No eiköhän startti toimi sitten missä shifterin asennossa vaan, en kyllä osaa sanoa miten automaatti reagoi vaihde päällä starttaamiseen vai onko se estetty mekaanisesti. Samoin takaluukun voi avata ajossa.

Tosin itsellä kylla muistelisin, että auto ei starttaa kuin P-asennossa, tuon kytkentäkaavion mukaan pitäisi startata N-asennossakin, en tiedä mikä sen mulla estää

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...