Jump to content

1 gen alustan päivitys


markkuj

Recommended Posts

Onko kenelläkään kokemusta 1 genin alustan jäykistämisestä? Kyllähän tuon vakiokin toimii, mutta on se armottoman löysä. Takana nyt monoleaf ja edessä vakio jouset, joista yksi kierros poistettu. Korkeus on tällä hetkellä ok. Jousipajalla tekisivät takajouset vähän alle 500€:lla, etujouset pitää varmaan tilata jostain. Mites kallistuksenvakaimet? Käytetytkin kelpaa, jos jollain on jäänyt ylimääräisiksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itellä on tämä operaatio myös edessä. Mulla on isolohkon etujouset josta melki kaks kierrosta pois ja ihan jokapaikassa kolisee maahan. Varsinkin jos on töyssy tai monttu niin jouset vaan on niin pirun löysät. Iskarit on uudet. Vakaajia mulla ei nyt ole ollenkaan mutta takuulla laitan. Vaikken muuten virittäisi laitosta niin kyllä sen pitää olla mukava ajaa.

 

Vanhassa 2genissä mulla oli kaikki Hotskissin osia ja tykkäsin pirusti. Joillekkin kovahko mutta omaan ahteriin just jees. Etupään jouset esim on monella merkillä tuolla 200-300lbs jäykkyydellä. Hotsit on 600lbs ja takana 150-180lbs. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Tässä puuhannu nyt tommoista 1 gen firebirdiä.

Reseptinä.

 

600lb jouset

Bilstein iskarit

Global west alatukivarret

Qa1 1.25 ontto vakaaja

Levyjarrut 11 tuumaiset koska tahdon käyttää 15 vanteita.

2.2 kierroksen ohjaus.

 

Takapää vielä suunnittelu asteella.

 

Toivotaan että muuttuu entistä jämäkämmäksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Etupää on nyt aika hyvä joten keskitytään välillä takapäähän.

 

Onko madaltavista takajousista kokemuksia,korkeudesta ja toimivuudesta,nyt alla vakiot monoleafit,korkeuden saisin kohdalleen 10-20mm laskupaloilla,mutta vaihdoin bf goorich kumit perus renkaisiin ja niissähän on pitoa enemmän kuin entisissä ja alkoi lievä perän pomppiminen kiihdytellessä joka pitäisi eliminoida jollain.

 

Jouset vai caltracsit,jousia ei viitsi hinnan takia useampia kokeilla.

 

Onko kokemusta caltracseista alkuperäisillä monoleafeillä?

 

Ei ole kiihdytys auto joten normaali katukumeilla ajellaan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulla oli Hotskissit 2genissä 2" dropilla. Täyden kympin setti jos ei haittaa, et on ainalailla napakka.

Nyt tossa 1genissä on https://calvertracing.com/product-categories/springs/

Halusin tollaset jämäkämmät mutten halunnut montaa norraa.  Erittäin miellyttävä on splitti jousi. Ihan cruiselaite on minullakin. Kävin ajaa ahvenistoa ja alastaroa mutkarataa ja kovasti pidin.   Ennen oli siis orggis monoleaf joka juputti ihan pirusti +80 vauhdeissa. Uusilla ei ole ongelmaa.  Iskareina perus GYB Gas-o-Just iskarit.

Jäi vielä napsun korkeelle perä suhteessa keulaan (jossa 1,5" hotskissin jouset) mutta pikku palikalla tuon saisi balanssiin.

Puslia joutuu vähän rasvailee välillä, kun rupee nitisemään jos pääsee kuivaksi.

Link to comment
Share on other sites

Paljonko Sellillä on takana pyörän navasta pyöränkaareen mitta noilla jousilla,-1" droppeja näyttäisi saavan mutta pelkään jäävän sen korkealle.

Link to comment
Share on other sites

10 tuntia sitten, BB kirjoitti:

Paljonko Sellillä on takana pyörän navasta pyöränkaareen mitta noilla jousilla,-1" droppeja näyttäisi saavan mutta pelkään jäävän sen korkealle.

Auto on vielä talvisäilössä. Otan sulle mittoja kun haen sen ajoon tässä kk sisään.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
selli

Lahopää unohti ottaa mitat tänään mutta tällainen oli tänään ryhti. Edessä siis Hotsin droppijouset ja takana noi split monoleafit.  Periaatteessa ryhti on hyvä mut voisi tippua perä vielä melkein sen tuuman. Mullon halpis peltisarjat ja ne ottaa nytkin erittäin herkäsi kontaktia maahan. Oisko hätäseen 6-7cm kuskin puolen kollektorin kohdilla maavara.

1683390311084.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

gmc63
2 tuntia sitten, selli kirjoitti:

Lahopää unohti ottaa mitat tänään mutta tällainen oli tänään ryhti. Edessä siis Hotsin droppijouset ja takana noi split monoleafit.  Periaatteessa ryhti on hyvä mut voisi tippua perä vielä melkein sen tuuman. Mullon halpis peltisarjat ja ne ottaa nytkin erittäin herkäsi kontaktia maahan. Oisko hätäseen 6-7cm kuskin puolen kollektorin kohdilla maavara.

1683390311084.jpg

On meinaan Hinta/Laatusuhde kohdallaan noissa fillareissa🤠

Link to comment
Share on other sites

Näyttää tuo perä korkeemmalta kuin omassa.

 

Onko kellään hotchin -3 tuumasia jousia alla.

 

Koitin kuvahaulla etsiä,mutta näyttää kuvissa olevan monen näköisiä korkoja niilläkin.

Ois hyvä jos löytyis toimivat ja sopivan korkuiset jouset ni ei tarviis kikkailla madalluspalojen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Sopiiko Sellille korkeemmat kumit eteen ni ei raapis niin herkästi sarjat tonttiin.

Link to comment
Share on other sites

406cid
Posted (edited)

Moro, joku -67 Camaro 1.5" droppi Hotchkisin multileaffeilla. Kuvassa ylempi ilman blokkeja ja alemmassa 30mm blokit. 30mm blokit on ilman kumityynyjä eli nettotiputus ylemmän ja alemman kuvan välillä on 20mm

- Keulassa : Global West tubulaarit ylätukivarret, QA1 coiloverit säädettävillä iskareilla (suosittelen kittiä), Hotchkis 1 1/8" vakaaja, Energyn uretaanipuslat

- Perse : Hotchkis 1.5" droppi multileaf, jatkeena 30mm blokit ilman kumityynyjä, QA1 säädettävät iskarit. Comp Engineering traction barssit (noista hyötyä vaan varttimaililla slikseillä pinionikulman hallintaan)

 

- Black round Pirellit : Kumho Ecsta 215/50/17 edessä, 275/40/18 takana. Sliksit Hoosier QTP 26x11.5-15

 

Niin joo, orkkisloksut, ei ole minitubbeja yms loksukikkailuja

noblocks_vs_blocks.jpg

Edited by 406cid
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, 406cid kirjoitti:

Moro, joku -67 Camaro 1.5" droppi Hotchkisin multileaffeilla. Kuvassa ylempi ilman blokkeja ja alemmassa 30mm blokit. 30mm blokit on ilman kumityynyjä eli nettotiputus ylemmän ja alemman kuvan välillä on 20mm

- Keulassa : Global West tubulaarit ylätukivarret, QA1 coiloverit säädettävillä iskareilla (suosittelen kittiä), Hotchkis 1 1/8" vakaaja, Energyn uretaanipuslat

- Perse : Hotchkis 1.5" droppi multileaf, jatkeena 30mm blokit ilman kumityynyjä, QA1 säädettävät iskarit. Comp Engineering traction barssit (noista hyötyä vaan varttimaililla slikseillä pinionikulman hallintaan)

 

- Black round Pirellit : Kumho Ecsta 215/50/17 edessä, 275/40/18 takana. Sliksit Hoosier QTP 26x11.5-15

 

Niin joo, orkkisloksut, ei ole minitubbeja yms loksukikkailuja

noblocks_vs_blocks.jpg

Nätisti istuu tuumaa isompi takavanne 1 geniinkin.

Tuossa on tuo perän korkeus aika ok. omaan makuun.

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, BB kirjoitti:

Nätisti istuu tuumaa isompi takavanne 1 geniinkin.

Tuossa on tuo perän korkeus aika ok. omaan makuun.

Kyllä! Tämä autohan on aina ollut erittäin hyvässä stancessa.  Varmasti myös näppärä kurvailla tuolla setupilla.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...