kamarko Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Tuli (puoli) vahingossa hankittua Ponu. Tyytyväinen olen pääosin. Miksi tuulettimet pyörii aina kun moottori käy? Onko jokin anturi rikki/ irti? Saako siis virheellistä tietoa lämpötilasta vai mitä? Moottorin lämmöt muuten ok, lämpenee vaan turhan hitaasti. Nyt vaan kun ilmat hiljalleen kylmenee haluisin tuon selvittää. Voishan ne varmaan pistää talveksi pimeeksi mutta mieluummin niin että olisivat kunnossa. Näitä on varmaan vuosien varrella kyselty, joten oon pahoillani kun alotan uudestaan. Josko kuitenkin selviäis?
TransNAM Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Yhtenä syynä voi olla moottorin lämpöanturi, toisena vika ilmastoinnissa ja kolmantena jotain muuta häikkää moottorinohjauksessa. Palaako moottorivalo / toimiiko muuten normaalisti? Lämpöanturivika sytyttää yleensä vikavalon tai tuntuu ainakin kulussa / käynnistyksessä. Ilmastointi ohjaa flektejä kylmäaineen paineen mukaan. Paineanturivika / liikaa painetta voi jättää flektit päälle. Yleisesti melkein mikä tahansa vika moottorinohjauksessa käynnistää flektit varatoimintona. Ja yksinkertaisimmillaan voi olla flektin rele jumissa... Nämä olettaen että autossa ei ole mitään omia virityksiä.
kamarko Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Moro Mukava kun vastailit. Epäilykset menis tohon lämpöanturiin. Nimittäin, tuntuu että kylmänä on kulku/ käynti vähän hakusessa. Vikavaloja ei pala. Täytyy alkaa paikallistaa tuota anturia.
TransNAM Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Usein lämpöanturit menee vaan "poikki" jolloin syttyy vikavalo mutta muutaman kerran olen törmännyt että jää näyttämään jotain satunnaista arvoa. Jos olis "jämähtänyt" kuumalle niin lähtee kylmänä huonosti käyntiin (pahenee kun kelit viilenee) ja samalla pyörii flektitkin jos näyttää tarpeeks kuumaa. Jos anturi näyttää jotain mahdollisissa rajoissa olevaa arvoa niin vikavaloa ei välttämättä tule. Helppo tarkistaa yleismittarilla. Näkyy tallilämpöinen n.15C anturi näyttävän n. 4kohm. Halpa osa ja jossain määrin kulutusmallia. Niitä tuntuu välillä hajoilevan...
RaiRai Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Vikavaloja ei pala.. Täytyy taas kysästä että kai se SES palaa virrat päällä? Mulle nääs on koetettu pari tällaista myydä vikavalo disabloituna.
TransNAM Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Täytyy taas kysästä että kai se SES palaa virrat päällä? Mulle nääs on koetettu pari tällaista myydä vikavalo disabloituna. Hyvä pointti...
kamarko Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 Hyviä pointteja, SES valo palaa virrat päällä sammuen käynnistyksen jälkeen. Kyseinen anturi siis sijaitsee tehostimen pumpun vieressä kannessa? Onnex tuli hommattua tuo manuaali niin näkee releet, siitä kai liikkeelle...
TransNAM Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 En tiedä 3,4 mutta mittarin ja koneen anturit erottaa kun ottaa johdon irti. Toisesta muuttuu käynti, toisesta mittari... Yleensä mittarin anturi 1-napainen ja boxin 2. Ilmastoinnin (jos on) liittymisen asiaan saa poissuljettua kun kääntää lämppärin OFF-asennolle.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään