Jump to content

Alipaineohjaus cutoutille


vee8

Recommended Posts

Mistä olette ottaneet alipaineohjauksen cutoutille??? Mulla on autona -99 mallinen Trans Am, LS1 koneella. Onko jollakin asennettu kyseiseen autoon cutoutia?

Link to comment
Share on other sites

Mistä olette ottaneet alipaineohjauksen cutoutille??? Mulla on autona -99 mallinen Trans Am, LS1 koneella. Onko jollakin asennettu kyseiseen autoon cutoutia?

 

on asennettu sähköisenä versiona

Link to comment
Share on other sites

ei oo tullu mieleenkään et sihen vois alipainetta käyttää ku kaikki sarjat on sähkötoimisia ja katkasialla ohjattavai tai joku vaijeri käyttönen on ollu mut mimmonen on alipainetoiminen cutoutti?

Link to comment
Share on other sites

Voiks alipaineen ottaa kaasuläpästä, poraamalla siihen "nipan" ?

Katkaise mikä tahansa alipaineletku ja laita siihen T-haara, miksi poraisit uuden ::)

Link to comment
Share on other sites

Milläs tuollaista sitten ohjataan auki, vai vedetäänkö alipaineella kiinni ja ilman alipainetta se on jollain jousella aina auki?

 

 

Alipaineella avataan....

 

Link to comment
Share on other sites

 

Alipaineella avataan....

 

Eikös se ole sitten tyhjäkäynnillä auki ja kun avataan kaasua ja alipaine pienenee niin se menee silloin kiinni?

Link to comment
Share on other sites

Eikös niitä yleensä ohjata niin että sähköisesti ohjataan magneettiventtiilin kautta alipainetta joka avaa läpän. Eli alipaine otetaan esim jarrutehostajan kanssa samasta linjasta jolloin se on takaiskun takana eli alipainetta on vaikka koneessa olisi täyskaasutilanne. Näin läpät saadaan auki joko napilla, paineanturilla tai esim ECUn ohjaamana.

Link to comment
Share on other sites

Tuostahan tuo toiminta näkyy aika hyvin:

kun on kaasuläpät kiinni, alipaine vetää myös cut outin kiinni, kun antaa kaasua, alipaine tippuu ja jousivoima vetää cut out:in auki. Alipainelähdön saa vaikka jarrutehostajan letkusta laittamalla siihen t-haaran.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nostanpa tätä aihetta vielä ja kysyn, että miten katsastusmies on näihin suhtautunut? Riittääkö, että pulttaa cutoutin päälle pellin tulpaksi katsastuksen ajaksi? Jostain aiemmasta langasta luin, että tulpattu Y-haara saa olla putkistossa, mutta sähköisesti avattavaa ei, ellei putkisto itsessään ole joku tyyppihyväksytty malli, johon se cutout kuuluu. Paljon huhupuheita on monessa langassa, mutta onko käytännön kokemusta...

 

Tuli joululahjaksi itselle tilattua tuollainen sähköinen cutout ja se olisi tarkoitus asentaa katin jälkeen ennen takapönttöä. Autossa on joku japanin extrahiljainen single outlet vakiopönttö ja syö miestä, kun ostaa ekan V8:n eikä edes huomaa ajavansa sellaisella, ellei kaasu ole selällään.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa kuulua samaan kastiin ilokaasun kanssa eli ei saa olla ajossa käytettävissä. Riippunee katsastajasta miten suhtautuu sähköiseen mutta ainakin piuhat pitää olla irti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen katsastanut useamman kerran sähköisen cut outin kanssa. Yksi inssi kysyi, että mikä toi on? Vastasin , että se on ratakäyttöä varten.

Inssi totesi siihen, että ahaa. Muut ei oo puheneet mitään. :)

Link to comment
Share on other sites

Selvä, kuulostaa siltä, että taidanpa kokeilla onneani sitten kun katsastuksen aika koittaa. "Ratakäyttöä varten" voi jäädä mulla vähän ontuvaksi, kun auto on muuten täysin vakio ja vielä automaattikin, mutta voihan sitä kokeilla. Mihin kohtaan olette sijoittaneet cutoutin? Ennen taka-akselin ylitystä?

Link to comment
Share on other sites

"Ratakäyttöä varten" voi jäädä mulla vähän ontuvaksi, kun auto on muuten täysin vakio ja vielä automaattikin

Voihan sitä tuollakin ajaa varttimailia
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...