Yorcci Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Auto kuoli viime lauantain cruising-lenkillä ja syypäänä kipinän puute. Puolalle tulee +12 V, ensiö- ja toisiopuolen välillä on vastusmittauksella yhteys. Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen. Ei jää oikeastaan muuta vaihtoehtoa enää kuin että jakajassa on joko HEI-moduuli tai jotain muuta hajonnut, mutta pitäisi päästä testaamaan toimivalla jakajalla auton käynnistyminen, ennen kuin ostan uuden. Joten löytyiskö Jyväskylästä tai ihan lähimaastosta jakajaa lainaksi testaukseen? Pitäisi olla 90/91 f-bodyn jakaja sisäisellä HEI-modulilla, tuollaiset liittimet: http://kuvapilvi.fi/finnshark/ARb.jpg http://kuvapilvi.fi/finnshark/ANo.jpg Niinjoo, yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai puhelimella 040 - 5511 299
F350 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Auto kuoli viime lauantain cruising-lenkillä ja syypäänä kipinän puute. Puolalle tulee +12 V, ensiö- ja toisiopuolen välillä on vastusmittauksella yhteys. Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen. Ei jää oikeastaan muuta vaihtoehtoa enää kuin että jakajassa on joko HEI-moduuli tai jotain muuta hajonnut, mutta pitäisi päästä testaamaan toimivalla jakajalla auton käynnistyminen, ennen kuin ostan uuden. Joten löytyiskö Jyväskylästä tai ihan lähimaastosta jakajaa lainaksi testaukseen? Pitäisi olla 90/91 f-bodyn jakaja sisäisellä HEI-modulilla, tuollaiset liittimet: http://kuvapilvi.fi/finnshark/ARb.jpg http://kuvapilvi.fi/finnshark/ANo.jpg Niinjoo, yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai puhelimella 040 - 5511 299 Katso startatessa nouseeko kiekkamittari lainkaan. Jos ei värähdäkkään, on vika 99% varmuudella sytkämodulissa, 1% jää pick up coilille, mutta jos pick up coil on ulkoisesti ehjä, niin vika on sytkämodulissa. Eihän tuo maksa kuin 50-60 egee ja hyvä olla varalla aina mukana jos nyt sattuiskin vika olemaan jossakin muualla.
F350 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Ja tämä kannattaa tarkastaa myös: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=50308.0
Yorcci Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Katso startatessa nouseeko kiekkamittari lainkaan. Jos ei värähdäkkään, on vika 99% varmuudella sytkämodulissa, 1% jää pick up coilille, mutta jos pick up coil on ulkoisesti ehjä, niin vika on sytkämodulissa. Eihän tuo maksa kuin 50-60 egee ja hyvä olla varalla aina mukana jos nyt sattuiskin vika olemaan jossakin muualla. Muistaakseni kiekkamittari nousi starttaillessa, käynen perjantaina hakemassa uuden jakajan...
F350 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Muistaakseni kiekkamittari nousi starttaillessa, käynen perjantaina hakemassa uuden jakajan... Jos kiekkamittari nousee startatessa, silloin tulee puolalle sytkäohjaus ja uusi jakaja ei auta mitään. Sitten on puola, puolalta jakajalle menevä "tulpanjohto" jakajan kansi tai pyörijä hajonnut. Mulla kerran hajonnut pyörijä pimensi motin kokonaan.
z 28 jari Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Mulla komero kyykkäsi ykskerta tallin rampille,puola meni.Hajonneesta puolasta löyty oomeja ensiöltä ja toisiolta,mutta toision ohmit alakantissa,oli vissiin lyönyt läpi.Uusi puola ja rupes pelittään.
Yorcci Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Mulla komero kyykkäsi ykskerta tallin rampille,puola meni.Hajonneesta puolasta löyty oomeja ensiöltä ja toisiolta,mutta toision ohmit alakantissa,oli vissiin lyönyt läpi.Uusi puola ja rupes pelittään. Öööötota... Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen.
Rale Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2016 huomasin vasta nytten tämän kyselyn, olishan mulla ollut 3 varmasti ehjää jakajaa joita olisi voinut testata. msd pro billet jakaja , accel teho modulia myöskin hyllyssä.. tosin aika matkan päästä jyväskylästä on lpr
z 28 jari Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2016 Öööötota... Joo eipä tullut luettua kunnolla läpi...mittasitko pick-up coilin että antaa vaihtojännitettä kun kierrät jakajan rattaasta?
Yorcci Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Sain tänään vaihdettua HEI-modulin http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=63650.msg668661#msg668661 ja taas rokkaa Kiitokset osallistuneille virtuaaliavusta
Fenix Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Mä olen alkanut pitämään varamodulia, puolaa ja pientä työkalupakkia mukana. Samanlaisen johtovirityksen tein itsekin. Ihmettelin Msd:n ratkaisua juottaa moduli liittimen sijaan.
z 28 jari Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Ainoa oikea järkevä modaus olisi siirtää moduuli erilliseen jäähdytyslevyyn pois jakajan sisältä.
GTATL Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Ainoa oikea järkevä modaus olisi siirtää moduuli erilliseen jäähdytyslevyyn pois jakajan sisältä. Ainut järkevä teko on siirtyä suorasytytykseen
z 28 jari Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2016 Ainut järkevä teko on siirtyä suorasytytykseen Jotenkin arvasin että joku sanoo tän
Yorcci Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Ainoa oikea järkevä modaus olisi siirtää moduuli erilliseen jäähdytyslevyyn pois jakajan sisältä. Pitäisi vaan sille jäähdytyslevylle löytää hyvä paikka konehuoneesta. Ja tietty sitten pitäisi olla vähän paremmin suojattu modulikin. Jakajan rungossa on kuitenkin jonkin verran jäähdyttävää massaa... toki myös liikkuvia osia ja onhan jakajan akseli koko ajan kuumassa öljykylvyssä. Tuli tuossa kyllä mieleen sellainenkin vaihtoehto, että lämmönsiirtotahna (MSD:n versiossa piitahnaa ja Standardin versiossa silikonigeeliä) varmaankin menettää ominaisuuksiaan ajan myötä ja jos esim. vuosittain käyttäisi modulin irti, putsaisi vanhat tahnat ja laittaisi uudet lördet väliin.
z 28 jari Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Jos meinaat sähköistä suojausta,niin tuolla jakajan sisällä on paskin mahdollinen paikka~40kV saattaa antaa jonkinsortin häiriötä.Muutenkin tonne jakajan sisälle olis hyvä saada jonkinsortin läpivirtaus,niin menis otsonoitunut ilma sieltä poijjes hapantamasta sisäosia->jakajan kannesta ohkanen letku johonkin ennen kaasuläppiä saattais toimia.Ja johdotukset parisuojatulla narulla.
TransNAM Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Aiheeseen liittyen... http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=67038.0
Yorcci Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Jos meinaat sähköistä suojausta,niin tuolla jakajan sisällä on paskin mahdollinen paikka~40kV saattaa antaa jonkinsortin häiriötä.Muutenkin tonne jakajan sisälle olis hyvä saada jonkinsortin läpivirtaus,niin menis otsonoitunut ilma sieltä poijjes hapantamasta sisäosia->jakajan kannesta ohkanen letku johonkin ennen kaasuläppiä saattais toimia.Ja johdotukset parisuojatulla narulla. En tarkoittanut sähköä, vaan lähinnä kosteussuojaa liittimille/liitoksille (roiske- ja kondenssivedeltä) Tuossa MSD:n tekeleessä on itse asiassa pieni "suojaverkollinen" reikä pohjassa, lieneeköhän juuri tuuletuksen takia?
TransNAM Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Tuossa MSD:n tekeleessä on itse asiassa pieni "suojaverkollinen" reikä pohjassa, lieneeköhän juuri tuuletuksen takia? On vakiossakin pikku-heissä. Saattaa toki olla vuosmallieroja. Eikä sinänsä mikään estä porailemasta ite/lisää... Ei ainakaan mulla oo ollu hapettumisongelmaa tai sitten oon aukonut riittävän usein... Useampi pikkujakajallinen auto ollu ja kaikki pysyneet kuivina.
RaiRai Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Eikös LT1:ssä vastaava moduli ole ICM? Siinäkin tehtaan toteutus ihmetyttää; vaikka jäähdytyslevy onkin niin paliķka on tiukasti vasemman kannen etupäässä kiinni. Näköjään modaavat noitakin... Itsellä siis samoin kyykytti sytkän tuo palikka laakista kesällä (Nupa selvitti ja fiksasi pajallaan.)
z 28 jari Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Tuossa MSD:n tekeleessä on itse asiassa pieni "suojaverkollinen" reikä pohjassa, lieneeköhän juuri tuuletuksen takia? Näin uskoisin,toi sun jakaja on todella puhtaan näköinen kun vertaan omaani jossa hapettumaa melko paljon paljaissa metalliosissa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään