Jump to content

Löytyiskö pikku-HEI -jakajaa lainaksi testiin?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Auto kuoli viime lauantain cruising-lenkillä ja syypäänä kipinän puute. Puolalle tulee +12 V, ensiö- ja toisiopuolen välillä on vastusmittauksella yhteys. Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen.

Ei jää oikeastaan muuta vaihtoehtoa enää kuin että jakajassa on joko HEI-moduuli tai jotain muuta hajonnut, mutta pitäisi päästä testaamaan toimivalla jakajalla auton käynnistyminen, ennen kuin ostan uuden.

Joten löytyiskö Jyväskylästä tai ihan lähimaastosta jakajaa lainaksi testaukseen? Pitäisi olla 90/91 f-bodyn jakaja sisäisellä HEI-modulilla, tuollaiset liittimet:

http://kuvapilvi.fi/finnshark/ARb.jpg

http://kuvapilvi.fi/finnshark/ANo.jpg

Niinjoo, yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai puhelimella 040 - 5511 299

Kirjoitettu

Auto kuoli viime lauantain cruising-lenkillä ja syypäänä kipinän puute. Puolalle tulee +12 V, ensiö- ja toisiopuolen välillä on vastusmittauksella yhteys. Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen.

Ei jää oikeastaan muuta vaihtoehtoa enää kuin että jakajassa on joko HEI-moduuli tai jotain muuta hajonnut, mutta pitäisi päästä testaamaan toimivalla jakajalla auton käynnistyminen, ennen kuin ostan uuden.

Joten löytyiskö Jyväskylästä tai ihan lähimaastosta jakajaa lainaksi testaukseen? Pitäisi olla 90/91 f-bodyn jakaja sisäisellä HEI-modulilla, tuollaiset liittimet:

http://kuvapilvi.fi/finnshark/ARb.jpg

http://kuvapilvi.fi/finnshark/ANo.jpg

Niinjoo, yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai puhelimella 040 - 5511 299

Katso startatessa nouseeko kiekkamittari lainkaan. Jos ei värähdäkkään, on vika 99% varmuudella sytkämodulissa, 1% jää pick up coilille, mutta jos pick up coil on ulkoisesti ehjä, niin vika on sytkämodulissa. Eihän tuo maksa kuin 50-60 egee ja hyvä olla varalla aina mukana jos nyt sattuiskin vika olemaan jossakin muualla.
Kirjoitettu

Katso startatessa nouseeko kiekkamittari lainkaan. Jos ei värähdäkkään, on vika 99% varmuudella sytkämodulissa, 1% jää pick up coilille, mutta jos pick up coil on ulkoisesti ehjä, niin vika on sytkämodulissa. Eihän tuo maksa kuin 50-60 egee ja hyvä olla varalla aina mukana jos nyt sattuiskin vika olemaan jossakin muualla.

Muistaakseni kiekkamittari nousi starttaillessa, käynen perjantaina hakemassa uuden jakajan...

Kirjoitettu

Muistaakseni kiekkamittari nousi starttaillessa, käynen perjantaina hakemassa uuden jakajan...

Jos kiekkamittari nousee startatessa, silloin tulee puolalle sytkäohjaus ja uusi jakaja ei auta mitään. Sitten on puola, puolalta jakajalle menevä "tulpanjohto" jakajan kansi tai pyörijä hajonnut. Mulla kerran hajonnut pyörijä pimensi motin kokonaan.
Kirjoitettu

Mulla komero kyykkäsi ykskerta tallin rampille,puola meni.Hajonneesta puolasta löyty oomeja ensiöltä ja toisiolta,mutta toision ohmit alakantissa,oli vissiin lyönyt läpi.Uusi puola ja rupes pelittään.

Kirjoitettu

Mulla komero kyykkäsi ykskerta tallin rampille,puola meni.Hajonneesta puolasta löyty oomeja ensiöltä ja toisiolta,mutta toision ohmit alakantissa,oli vissiin lyönyt läpi.Uusi puola ja rupes pelittään.

Öööötota...

Testasin toisella puolallakin eikä mitään yritystä käynnistymiseen.
Kirjoitettu

huomasin vasta nytten tämän kyselyn, olishan mulla ollut 3 varmasti ehjää jakajaa joita olisi voinut testata. msd pro billet jakaja , accel teho modulia myöskin hyllyssä..

tosin aika matkan päästä jyväskylästä on lpr

Kirjoitettu

Öööötota...

Joo eipä tullut luettua kunnolla läpi...mittasitko pick-up coilin että antaa vaihtojännitettä kun kierrät jakajan rattaasta?

Kirjoitettu

Mä olen alkanut pitämään varamodulia, puolaa ja pientä työkalupakkia mukana.

Samanlaisen johtovirityksen tein itsekin.

Ihmettelin Msd:n ratkaisua juottaa moduli liittimen sijaan.

Kirjoitettu

Ainoa oikea järkevä modaus olisi siirtää moduuli erilliseen jäähdytyslevyyn pois jakajan sisältä.

Kirjoitettu

Ainoa oikea järkevä modaus olisi siirtää moduuli erilliseen jäähdytyslevyyn pois jakajan sisältä.

Ainut järkevä teko on siirtyä suorasytytykseen ;D

Kirjoitettu

Ainut järkevä teko on siirtyä suorasytytykseen ;D

Jotenkin arvasin että joku sanoo tän m/

Kirjoitettu

Pitäisi vaan sille jäähdytyslevylle löytää hyvä paikka konehuoneesta. Ja tietty sitten pitäisi olla vähän paremmin suojattu modulikin.

Jakajan rungossa on kuitenkin jonkin verran jäähdyttävää massaa... toki myös liikkuvia osia ja onhan jakajan akseli koko ajan kuumassa öljykylvyssä. Tuli tuossa kyllä mieleen sellainenkin vaihtoehto, että lämmönsiirtotahna (MSD:n versiossa piitahnaa ja Standardin versiossa silikonigeeliä) varmaankin menettää ominaisuuksiaan ajan myötä ja jos esim. vuosittain käyttäisi modulin irti, putsaisi vanhat tahnat ja laittaisi uudet lördet väliin.

Kirjoitettu

Jos meinaat sähköistä suojausta,niin tuolla jakajan sisällä on paskin mahdollinen paikka~40kV saattaa antaa jonkinsortin häiriötä.Muutenkin tonne jakajan sisälle olis hyvä saada jonkinsortin läpivirtaus,niin menis otsonoitunut ilma sieltä poijjes hapantamasta sisäosia->jakajan kannesta ohkanen letku johonkin ennen kaasuläppiä saattais toimia.Ja johdotukset parisuojatulla narulla.

Kirjoitettu

Jos meinaat sähköistä suojausta,niin tuolla jakajan sisällä on paskin mahdollinen paikka~40kV saattaa antaa jonkinsortin häiriötä.Muutenkin tonne jakajan sisälle olis hyvä saada jonkinsortin läpivirtaus,niin menis otsonoitunut ilma sieltä poijjes hapantamasta sisäosia->jakajan kannesta ohkanen letku johonkin ennen kaasuläppiä saattais toimia.Ja johdotukset parisuojatulla narulla.

En tarkoittanut sähköä, vaan lähinnä kosteussuojaa liittimille/liitoksille (roiske- ja kondenssivedeltä)

Tuossa MSD:n tekeleessä on itse asiassa pieni "suojaverkollinen" reikä pohjassa, lieneeköhän juuri tuuletuksen takia?

Kirjoitettu

Tuossa MSD:n tekeleessä on itse asiassa pieni "suojaverkollinen" reikä pohjassa, lieneeköhän juuri tuuletuksen takia?

On vakiossakin pikku-heissä. Saattaa toki olla vuosmallieroja. Eikä sinänsä mikään estä porailemasta ite/lisää...

Ei ainakaan mulla oo ollu hapettumisongelmaa tai sitten oon aukonut riittävän usein... Useampi pikkujakajallinen auto ollu ja kaikki pysyneet kuivina.

Kirjoitettu

Eikös LT1:ssä vastaava moduli ole ICM? Siinäkin tehtaan toteutus ihmetyttää; vaikka jäähdytyslevy onkin niin paliķka on tiukasti vasemman kannen etupäässä kiinni. Näköjään modaavat noitakin... Itsellä siis samoin kyykytti sytkän tuo palikka laakista kesällä (Nupa selvitti ja fiksasi pajallaan.)

Kirjoitettu

Näin uskoisin,toi sun jakaja on todella puhtaan näköinen kun vertaan omaani jossa hapettumaa melko paljon paljaissa metalliosissa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...