Jump to content

-67 Avo Firebird OHC 6


TPI-5.0
 Share

Recommended Posts

Tuli hommattua aurinkoisesta Floridasta tämmöinen GTA.n kaveriksi.Miehellähän ei voi koskaan olla liikaa Birdejä  8) Eka omistaja myynyt vuonna 1973 tämän seuraavalle jolla oli 2015 asti seistyään viimeiset 15 vuotta.Siitä jobbarille jolta minulle.Mätää löytyy helmoista ja etuloksuista ja quartereista ja ilmeisesti paikallinen kurre asustellut takapenkin alla koska löytyi pähkinän kuoria ja pehmusteista tehty peti  ;D Koneen pitäis myyjän mukaan pyöriä mutta konepeltiä en saanut auki,vetokahva jumissa.Kuvissa joiden perusteella ostin niin pelti oli auki.Myllyhän on väkivahva 3,8 OHC  :W Mites tuon pellin sais auki että pääsis kattomaan sen alle ja laittamaan ainakin uuden akun jos tulis eloa autoon? Ja mitä muuta noin kauan seisoneelle kantsis tehdä ennenkuin yrittää tulille?Normi jutut,öljyt yms.vaihtoon tietysti....

WP_20161117_15_11_23_Pro_LI.thumb.jpg.6f649cc6959fb0a8c231fae947e4f9ee.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sorkkaraudalla vähän avittaa nykiessä... tai alakautta lukkosysteemi irti.

Jos on orkkis niin pidä sellaisena ja kunnosta tarpeen mukaan ja mr, ällässiä yms sht on jo ihan tarpeeksi.

Link to comment
Share on other sites

Jos et vielä ole konepeltiä auki saanut, mekanismihan on monihampainen ja painettaessa vaan kiristyy.

Aueta pitäisi kun painat konnaria etureunasta ja samalla vedät oikealle kahvasta.

Jos saat öljyä ruiskutettua konnarin ja maskin välistä niin mekanismi saattaisi herkistyä,  toiminta varma systeemi kyllä on, kun ei ole esim.vaijerilla.

Vai kynnyksetkin pehmeät, saattanee kyllä sitten löytyä muutakin. 😉

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset kaikille tsemppauksista.On tämä saatana työmaa  ;D Konepelti lähti auki kun kaveri joka kova vanhojen autojen rassaaja kävi jelppimässä.Lyötiin akku kiinni niin sehän heräs.Hiottiin hiukan kärkiä ja bensaa kaasariin ja sehän hörähti. \m/ Topin moottorikin toimi ja saatiin katto alas.Tästä on hyvä jatkaa... m/

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset kaikille tsemppauksista.On tämä stana työmaa  ;D Konepelti lähti auki kun kaveri joka kova vanhojen autojen rassaaja kävi jelppimässä.Lyötiin akku kiinni niin sehän heräs.Hiottiin hiukan kärkiä ja bensaa kaasariin ja sehän hörähti. \m/ Topin moottorikin toimi ja saatiin katto alas.Tästä on hyvä jatkaa... m/

m/ m/
Link to comment
Share on other sites

Hyvä peli! Mullon kans tuo orggis OHC tallessa muttei kiinni :) Ite availen konepellin jokakerta sieltä puskurin välistä tonkimalla. Aika rutiinilla lähtee kun tietää kohdan. Ei mulla ole sisälle minkäänlaista mekanismia omassani.  Sulla on oikeen lattiashifteri siinä! Onko millä lootalla?

Link to comment
Share on other sites

Heh siellä sisällä mitään kahvaa ole,olisin repinyt maailman tappiin sitä jos kaveri ei ois tiennyt että maskin alla tosiaan kahva  ;D sitä on niin uusien kanssa pelannut.Powerglide tuon pitäisi kai olla On niin uutta tekniikkaa vaikkei sitä edes juurikaan ole.On kyllä mielenkiintoinen vehje Orggis vararengas on kyllä kans jännä.

Link to comment
Share on other sites

Nyt ois viikko laitetta ihmetelty ja purettu.Lattiat oli sitten etujalkatiloista melko pehmeät.Ja sisähelmat edestä ja takaa.Kuten myös takasisäloksut.Eli lanka tulee palamaan. ::) Tilasin uudet etu panit rokkiautosta kun falcont oli sopivasti jenkeissä.Tietääkö joku mistä näitä saisi täältä Suomesta? US partsilla ei nettikaupan mukaan ollut.Meinaan jos joltain löytyis sopivia korjauspaloja niin ei tarttis suorasta alkaa tekemään.

 

Ja sellanen kysymys tuosta shifteristä? Otin konsolin pois niin oli joka vaihdeasennossa "katkaisija" josta lähti jokaisesta piuha kojelaudan alle? Joku asentotunnistin ehkä? Ei taida ecm.lle mennä  :-P

 

Ai niin ja toisen takajarrun avasin,oli hienossa kunnossa kengät ja rummut,sylinteriä en vielä testannut.Pistän autosta lisää kuvia kun saan koneella niitä pienennettyä.

 

Jatketaan väkertämistä  m/

 

Link to comment
Share on other sites

Ei nää suomen varaosapuljut kauheesti niitä pidä varastossa ku varastot sais olla melko isot, joitain satunnaisia ja hajanaisia korjauspeltiosia saattaa varaosapuljuista löytyä, esim. South west tradelta, mut kyl ne yleensä toimittaa niitä tilausperiaatteella. Harrastelijoilta voi myös tuurilla löytää ku kyselee.

 

Nii ja on mielenkiintonen vehje m/

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tilannut peltiosia Ruotsista Vp-autopartsin kautta , ja on mulla jotain osia hyllyssäkin, jos jotain kysymyksiä on peltitöihin liittyen, kysäse vaan , saattaa löytyä jopa vastaus.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ja sellanen kysymys tuosta shifteristä? Otin konsolin pois niin oli joka vaihdeasennossa "katkaisija" josta lähti jokaisesta piuha kojelaudan alle? Joku asentotunnistin ehkä? Ei taida ecm.lle mennä  :-P

 

 

Mää veikkaan että se on kytkin tuolle startille ettei starttaa jos ei ole P tai N asennossa shifteri. Vai oisko ollu ECM nitroboost kytkin :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juu sen nimi kuuluu kai Neutral Safety Switch.

 

Etujarruja tässä purkanut ja kysymys kuuluu että miten hitossa tuo backing plate on kiinni? Kengät ja sylinterin sain irti mutta levy ei lähde millään,3  pulttia avasin mutta ylimmäisen kohdalta levy ei irtoa olka-akselista.Pitäis saaha irti että voi puhaltaa ja maalata.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Päivitystä tähänkin.Penkit verhoilijalla,vanteet jauhemaalauksessa ja peltiosia purettu.Lattiavauriot osoittautui luultua pahemmaksi.Helman palkit edestä hävinneet kokonaan.Lokarit edestä,sisä-ja ulko,ruosteita rapsittu ja hiukan hitsattukin.Quarterit oli Joe ja Billybob laittaneet oikein tuplapellistä eli uudet vaan raakasti poppareilla vanhan päälle  ::)  Lattiapeltejä ei oo vielä näkynyt että pääsis niitten kimppuun.Tää olikin sitten "isohko projekti"  ;D mutta pikkuhiljaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Pientä päivitystä.Auto on riisuttuna grillissä.Kesän pidin taukoa autosta ja sen sijaan tein autokatoksesta Trans Amille lämpimän tallin.Nyt saa sekin talvehtia suojassa.Avon apurunko,sisälokarit,etupään osat puhallettiin ja maalattu.Helmat ja lattia pellit odottaa hitsaamista.Ne olisi tarkoitus vaihtaa Tässä talven aikana.Kun löytäisi jostain virtaa kinttaisiin... pikkuhiljaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...