Iroceezi88 Posted January 15, 2017 Posted January 15, 2017 88vm. iroc 305 ja laatikko ei osaa päättää 2 ja 3 vaihteen välillä. Paikaltaan lähtee normaalisti ja vaihtaa muuten napakasti mutta pintakaasulla jää nylkyttämään 2 ja 3 väliä. Kun antaa kunnolla kenkää niin ei ongelmaa. Joskus pakille laittaessa on lähellä sammua. Mikähän tähän ois lääke? Laatikko on vakio.
Iroceezi88 Posted January 18, 2017 Author Posted January 18, 2017 Sen varran lisättäköön että kylmänä ei tuota tapahdu, mutta kun auto lämpiää nii sillon alkaa.
Fenix Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Tapahtuuko tuo 2/3 vaihteiden arpominen esim. jossakin tietyssä nopeudessa? Silloin nopeus voisi siinä rajoilla missä vaihde kytkeytyy. Ja turbiinilukon kytkeytymisestä ei ole kyse? Se taitaa kytkeytyä 3 & 4 vaihteilla kun "olosuhteet" ovat sopivat. Lähtökohtaisesti ensimmäisenä on hyvä tarkistaa laatikon öljymäärä (lämpimänä, kone käynnissä, vaihteisto P-asennossa). Sekä läppärungosta vaihteiston tv-vaijerin kireys. Tv-vaijeria voi myös kevyesti nykiä auton keulaa kohti, jos sieltä vaikka joku jumi aukenisi. Auton kierrokset ei käy alhaalla kun laitat vaihteen P->D ... vaan pelkästään pakille kytkeytyessä meinaa sammua?
Iroceezi88 Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Elikkäs näyttäis siltä muutaman koe lenkin jälkeen että 2 ei kelpaa ollenkaan. Loota yrittää vaihtaa 3 liian aikaisin. 2 silmässä kierrokset pomppii ylös alas niin pitkään kunnes kolmonen menee päälle. Ykköseltä kakkoselle vaihtaa pinta kaasulla kun kierroksia on n. 2500 mitähän tuossa nyt vauhtia olisi ehkä 30kmh. Öljyt on lämpimänä ihan missä pitääkin. Vaijerissa ei näyttäny olevan jumeja. Parkilta D:lle kierrokset laskee sinne 900-750 tietämille. Tyhjäkäynti on kylmänä vähän yli 1000. Pakille vaihtaessa meinaa sammua joskus harvoin jos erehtyy polkasemaan hanaa hieman liijan hätäseen. jos odottaa että vaihde jytkähtää sisään ja sitten vasta polkasee niin ei sammu. Kierrokset käy sillon tällön alhaalla kun kun vaihtaa pakille. Kylmänä ei tosissaan mitään ongelmaa joten nyt ollaan kyllä jännän äärellä
Iroceezi88 Posted February 3, 2017 Author Posted February 3, 2017 Pakko vaihteet toimii kylmällä lootalla. Pakko 2 rupee vatkaa ihan samalleen kun D:llä kun laatikko lämpee. Ei tässä pakko 3 olekaan. Pakko 1 toimii aina. Nyt huomasin sen verran että kakkonen kestää silmässä kun kierrokset nousee yli 2500.
TransNAM Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Eipä nuo varsinaisia "pakko"vaihteita ole vaan rajoittaa vaan isoimman vaihteen. Esim keppi 3 (D) -asennossa toimii 1-2-3, 2-asennossa 1-2 jne. Lähinnä ainut käytännön ero on OD-tä pienemmillä pykälillä moottorijarrutus. Vähän tuo kuulostaa siltä että lämpenemisen myötä alkaa joku paikka vuotamaan tai jumittamaan. Koneiston venttiileissä on aika pienet toleranssit. Oletko varma ettei ole turbiinilukko mikä sekoilee? Selittäis hyvin pakille hyytymisen... kokeile ottaa laatikon kyljestä töpseli (4-nap kuskin puolella lootan keskivaiheilla) irti. Jos oireet häipyy on vika lukossa tai sähköissä.
Iroceezi88 Posted April 12, 2017 Author Posted April 12, 2017 Nappasin tuon kyseisen töpselin irti ja vika hävis kun pieru saharaan. Mikä on tuo kysenen liitin ja voiko sen ollessa irti ajaa? Mietin vaan kun ei ole nyt fyffee laatikko remppaan niin tekeekö hallaa autolle jos ajalee ilman?
Fenix Posted April 12, 2017 Posted April 12, 2017 Voi ajaa, mutta pidemmän päälle saattaa laatikko tykätä kyttyrää, kun loota lämpenee tavallista enemmän lisäntyneen turbiinin luiston takia. Myös kulutus nousee samasta syystä.
F350 Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Nappasin tuon kyseisen töpselin irti ja vika hävis kun pieru saharaan. Mikä on tuo kysenen liitin ja voiko sen ollessa irti ajaa? Mietin vaan kun ei ole nyt fyffee laatikko remppaan niin tekeekö hallaa autolle jos ajalee ilman? Voi ajaa irti tai sitten laittaa kytkimen liittimelle tulevan piuhan väliin, jolloin kytkimellä saa maantienopeuksissa lukon päälle.
Marko Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Voi ajaa irti tai sitten laittaa kytkimen liittimelle tulevan piuhan väliin, jolloin kytkimellä saa maantienopeuksissa lukon päälle. Ja jos tämä jälkeen vielä arpoo niin vika voi olla laatikon ylilämpö suojassa. Sen pystyi muistaakseni vaihtamaan tai ainakin ohittamaan irrottamalla laatikon öljypohjan.
TransNAM Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Ja jos tämä jälkeen vielä arpoo niin vika voi olla laatikon ylilämpö suojassa. Sen pystyi muistaakseni vaihtamaan tai ainakin ohittamaan irrottamalla laatikon öljypohjan. Lämpökytkin (ja muut lootan sähköosat) on helppo vaihtaa kun öljypohjan irroittaa. Siinä tuskin on vikaa kun tuntuu toimivan sikäli jos kerran kylmänä ei sekoile. Kylmä laatikko = lukko ei toimi. Tuntuis olevan ohjauspuolella jotain häikkää eli boxi antureineen / jarrupolkimen kytkin / laatikon sisäinen vaihteentunnistus (painekytkin) jne. Tai sitten joku johto käy satunnaisesti oikosessa ja naputtelee lukkoa päälle-pois. Rikkinäiseen painekytkimeen olen ainakin törmännyt ennenkin.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now