Jump to content

Camaro ei käynnisty

Iroceezi88

Recommended Posts

Kirjoitettu

Iroc 305 -88 Elikkäs aikasemmin pelas kun junan vessa. Nostin koko virran jakajan pois vaihtaakseni tiivisteen imusarjan ja jakajan välille kun tuppas vuotamaan. Samalla vaihdoin jakajan kannen. Tämän jälkeen ei ole suostunu lähtee käyntiin ei sitten millään. Tulpat on uudet, tulpan johdot on uudet ja sulakkeet on tarkastettu samoin maapiuhat. Kun kääntää avaimesta sähköt päälle niin SES valo ei syty. Startatessa pyörittää normaalisti mutta välillä putkesta kuulu ihme tusaus. Tein Sytytyksen säädön haynes manuaalin mukaan ja oon tehny sen miljoonasti aikasemminkin eikä koskaan ole ollu mitään ongelmaa. Mitähän mä nyt oon taas turannu? Jelppiä kiitos.

Kirjoitettu

Joo ääni kanssa jakajan asennolle.Ja tarkastuksen jälkeen kokeilee vanhalla varmasti toimivalla kannella ja vaihtaa sitten vasta uuden niin eliminoi siinä olevat vika mahdollisuudet.

Kirjoitettu

88 niin oletan että ruisku? Jakaja ilmeisesti iso eli puola kannessa?

Edellämainittujen jatkoks:

Jos ei sessikään enää syty niin kuuntele pyörähtääkö bensapumppu kun kääntää avaimesta virrat päälle eli tuleeko boxille edes virtaa.

Toisena voi tarkistaa irtotulpalla tai strobolla että kipinä löytyy.

Onko koneen/korin maapiuha ehjä? Vänkärin puolen kannen takaa rintapeltiin.

Näiden perusteella sitten jatkaa...

Tietysti sulakkeet ensimmäisenä... ECM, IGN, INJ1,2

Kirjoitettu

Joo TPI ruisku. Sulakkeet on kaikki tarkastettu. Maa piuhat on kaikki ok. Pitää huomenna vaihtaa vanha kansi jakajaan ja kokeilla.

Mites jakajan voi saada 180 astetta vikaan? Ykkös sylinterin keinujen liikkeestä ja damperista kattelin nolla kohan? Aina oon noin tehny ja on sattunu kohalleen.

Kirjoitettu

Mites jakajan voi saada 180 astetta vikaan? Ykkös sylinterin keinujen liikkeestä ja damperista kattelin nolla kohan? Aina oon noin tehny ja on sattunu kohalleen.

Eli kun ykköspytyssä alkaa työtahti osoittaa pyörijä kohti 1 pyttyä. Jos onkin 6. työtahti niin 180 väärin. Luulis olevan oikein jos oot keinuista kattonu.

Dampperin merkkiin ei ole luottaminen ellei ole aivan uus. Sekään ei 100-varmaa koska damppereita on monta mallia... Kumikehä antaa vanhimmiten jossain vaiheessa periks ja merkit heittää. Paljonkin. Kannattaa tarkistaa merkit vaikka tulpanreiästä.

Kirjoitettu

Nyt on kokeiltu vanha jakajan kansi. Boxille tulee virtaa. Kipinää on. katoin oikeen youtubesta videon että menee varmasti oikein tuo ajoitus. Hirmu pamauksen vaan antaa putkesta kun starttaa mutta ei lähe käyntiin. Ei pysty ymmärtää nyt mikä menee vikaan.

Kirjoitettu

koita piruttain kääntää se 180astetta, voi tulla yllätys :W. Helppo kokeilu.

Kirjoitettu

Joo..  :o jostain syystä oli vaan niin myöhäsellä että ei lähteny. Otin vielä kerran koko homman alusta ja panin mielestäni kunnolla ennakkoo niin siitten suostu köhimään ittesä käyntiin. Sittenkin piti vielä aikastaa jakajaa kääntämällä. Nyt ennakko 8 astetta ja hienosti pelaa. Huomenna leimalle  \m/

Ihan vaan huvin ja urheilun kannalta kysyn että oonhan mä nyt salettiin tehny ton oikein nää kaikki vuodet. Siis venakoppa irti. Käännän konetta ja katon että 1. sylinterin imuvena käy alhaalla ja palautuu. Sitten oon kääntäny vielä damperista konetta sen verran että damperin merkki menee nolla kohtaan ja nyt oon tiputtanu jakajan paikalleen niin että pyörijä osottaa 1. sylinterin nastaa jakajassa. Mun mielestä on aika vaikee saada se väärin tällä viisiin. Tai sitten on damperin merkki ihan päin prinkkalaa.

En ole aikasemmin hokannu kattoo mut nyt kun vilkasin ajon jälkeen sytytyksen ajotuslampulla vielä koneen käydessä niin oli reippaasti aikasella. Sammutin auton, irrotin EST piuhat toisistaan ja katoin uudestaan niin näyttikin 8 astetta. Laitoin piuhat kiinni, kävin taas ajamassa ja toistin kuvion ja sama homma. Onko normaalia vai pitääks tota vielä säätää jotenkin?

Kirjoitettu

Boxi säätää ennakon haluamakseen. Tais kartoissa olla tyhjäkäynnillä yli 20 astetta ja ennakko elää kierrosten, lämpötilan jne. mukaan. Siksi piuha pitää irroittaa säädön ajaksi jotta pysyy ennakko paikallaan ja saa jakajan siihen asentoon missä boxi sen olettaa olevan. Jos perusennakkoa muuttaa muuttuu koko käyntialueen ennakko saman verran.

Suosittelen silti tarkistamaan dampperin merkin. Ei kovin iso vaiva kattoa että 1.YKK on ainakin suurinpirtein 0-merkin kohdilla.

Kirjoitettu

...että pyörijä osottaa 1. sylinterin nastaa jakajassa...

Siis 1. SYLINTERIÄ eli etuviistoon ja tulpanjohdot sitten sen mukaan. Tai no sama asia olettaen että piuhat on alunperin oikein.

Saattaa ilmetä jotain ajoitusongelmia jos jakaja väärässä asennossa vaikkei omaan päähän oikein sovikaan että miksi... Ilmeisesti kun hampaita akselilla eri määrä kuin 8 eli pyörijä jää väärään asentoon suhteessa nokkaan ja kipinä huononee tai pahimmillaan hyppää väärään tulppaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...