Jump to content

Ilmastointi


nivala

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitä sitten ,kunhan tuo ilmastointi (R 12) ei enää saa kylmää kabiiniin? Tällä hetkellä vielä tulee ihan jäätävää,mutta jatkossa on odotettavissa ongelmia.Taitaa tuo aine olla ainakin hakusessa :)

 

Kirjoitettu

Oon omiin vehkeisiin uudempiin ja vanhempiin täyttänyt R134 ja hyvin on toiminut.

Vanhempiin autoihin myydään muutossarjojakin. Sisältää lähinnä tiivisteitä.

Sanotaan että tiivisteet olis ongelma. Ei ainakaan ole ollut omissa autoissa. Öljyn kanssa saa olla vähän tarkempi mitä sekoittelee.

Lämpötiloissa/paineissa/määrässä on hieman eroa freoniin mutta käytännössä ei vaikuta tehoon.

Kirjoitettu

Oon omiin vehkeisiin uudempiin ja vanhempiin täyttänyt R134 ja hyvin on toiminut.

Vanhempiin autoihin myydään muutossarjojakin. Sisältää lähinnä tiivisteitä.

Sanotaan että tiivisteet olis ongelma. Ei ainakaan ole ollut omissa autoissa. Öljyn kanssa saa olla vähän tarkempi mitä sekoittelee.

Lämpötiloissa/paineissa/määrässä on hieman eroa freoniin mutta käytännössä ei vaikuta tehoon.

oletko vaihdellut tiivisteitä,vai ihan vain uutta ainetta lykännyt sisään?

Kirjoitettu

Ainakin 88 Sportside ja pari 91 f-bodya toiminut sellaisenaan. En sitten tiedä pitemmän päälle mutta muutaman vuoden mitä autot mulla oli toimi ok.

Tuo menee tietysti luokkaan "omalla vastuulla"...

Itse asiassa R12 saa vielä käyttää/täyttää, ainakin viimeisen tiedon mukaan, vanhoissa laitteissa jos ei ainetta voida vaihtaa mutta en tiedä kuuluuko autot siihen.

Korvaavia aineita on muitakin kun R134 mutta tuota on joka paikassa.

Öljy pitää tosiaan kattoa tarkkaan mikä sopii minkäkin kylmäaineen ja vanhan öljyn kanssa.

Kirjoitettu

...Itse asiassa R12 saa vielä käyttää/täyttää...

 

Ongelma on siinä, ettei sitä oikein saa mistään.

Kirjoitettu

Iskeon 49 kylmäaineen pitäis kait sopia r12 tilalle ja sitä kyllä saa edelleen.

  • 2 months later...
Kirjoitettu

Yrittänyt irroitella kompuran vapaapyörää, mutteri ja aluslevy puuttuivat. Ulosvetäjä kiinni ja ei hievahdakkaan, pitänee liotella jollain ruostelitkulla ja yrittää uudelleen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...