Jump to content

uudemmat Haltech boksit

Ilku

Recommended Posts

Onko kellään kokemusta Haltech Platinum Sport GM -boksista 3genissä?

Jossain vaiheessa varmaan pitäisi tuota E6GMX:ää päivittää... vai onko vastaavaa hyötyä?

Elite -sarja ei vissiin ainakaan ilman johdottamista istu 3geniin.

Äkkiseltään katsottuna hyviä ominaisuuksia on esim. tuo "auto tuning", eli boksi osaa säätää itsensä oikeaan AFRään laajakaistalambdan datan avulla.

Puutteita on ainakin useamman (eli kahdeksan) sytkälähdön puute ja sama homma suuttimille, yksittäistä ei voi ohjata vaan koko bank kerrallaan. Näiltä osin siis pahimmat puutteet ovat samat kuin vanhassa Haltechissa ja tuo auto tuning korvautuu hyvin pitkälti ammattimiehen säätäessä laitteen dynossa.

Äkkiseltään katsottuna hyviä ominaisuuksia on esim. tuo "auto tuning", eli boksi osaa säätää itsensä oikeaan AFRään laajakaistalambdan datan avulla.

Puutteita on ainakin useamman (eli kahdeksan) sytkälähdön puute ja sama homma suuttimille, yksittäistä ei voi ohjata vaan koko bank kerrallaan. Näiltä osin siis pahimmat puutteet ovat samat kuin vanhassa Haltechissa ja tuo auto tuning korvautuu hyvin pitkälti ammattimiehen säätäessä laitteen dynossa.

Ei se autotuning korvaannu millään. Toki hyvä perussäätö on tärkeää pohjilla, mutta keliolosuhteet jne muuttuu niin paljon että kyllähän tuo autotuning on mun mielestä yksiä tärkeimpiä ominaisuuksia. Muutenkin kun rullilla säädät niin se on aika kaukana tosielämän ajotilanteista.

En keksi ainuttakaan syytä miksi laittaa tonnin kahden ECMiä, sijottaa sen 200€ Megasquirtiin niin saa kaiken pikkurahalla. Tai saahan senkin jo valmiiksi kasattunaki, maksoko se sitte jo 400-500€.

Ei se autotuning korvaannu millään. Toki hyvä perussäätö on tärkeää pohjilla, mutta keliolosuhteet jne muuttuu niin paljon että kyllähän tuo autotuning on mun mielestä yksiä tärkeimpiä ominaisuuksia. Muutenkin kun rullilla säädät niin se on aika kaukana tosielämän ajotilanteista.

En keksi ainuttakaan syytä miksi laittaa tonnin kahden ECMiä, sijottaa sen 200€ Megasquirtiin niin saa kaiken pikkurahalla. Tai saahan senkin jo valmiiksi kasattunaki, maksoko se sitte jo 400-500€.

Niin tota, meinaatko, että porukka ajelee kokoajan läppäri kiinni ja autotune päällä vai?? Tuo ominaisuus, kun ei muuten toimi mitenkään. Se ei ole itse ecussa oleva toiminto, vaan Megatunen ominaisuus.  :-P

Sinällään kyllä oiva toiminto, kun säätötyöt ovat aluillaan ja kartat hakusessa, niin saadaan nopeasti säädöt oikealle hollille.

Niin tota, meinaatko, että porukka ajelee kokoajan läppäri kiinni ja autotune päällä vai?? Tuo ominaisuus, kun ei muuten toimi mitenkään. Se ei ole itse ecussa oleva toiminto, vaan Megatunen ominaisuus.  :-P

Sinällään kyllä oiva toiminto, kun säätötyöt ovat aluillaan ja kartat hakusessa, niin saadaan nopeasti säädöt oikealle hollille.

Ite en sitä koskaan käyttänyt enkä muista oliko mulla sitä edes siinä omassa Megasquirtissa, mutta Pekka68 sano että sillä on joku automaattisäätö siinä turbo Camarossa koko ajan päällä jollen muista väärin. Ei se varmaan ole Megassa Autotune nimellä vaan se taisi olla joku auto tai lambda correction tms. Sille annetaan siis rajat missä rajoissa se saa karttoja muuttaa lennosta, jos annat arvoksi vaikka 30% niin se Megasquirt säätää olemassa olevia karttoja lennosta +-30% siitä arvosta minkä itse olet karttaan laittanut. Eli se ei muuta kartan arvoa koskaan, mutta sille annetaan vapaus tietyissä rajoissa lennosta säätää arvoja kuitenkin laajakaistalambdan avulla.

Tuossahan siitä lukee: http://www.megamanual.com/ms2/amc.htm

Ja tässä se sama lyhyesti, eli Automatic Mixture Control on yks vaihtoehto Megasquirtissa tehdä tämä:

Automatic Mixture Control is enabled from the 'Settings/Automatic Mixture Control' menu item in MegaTune. It can be set to:

Disabled: No automatic mixture update of fuelling VE table(s).

RAM Update: This mode automatically updates the VE table(s) in MegaSquirt's 'volatile' RAM memory, but changes will be lost on power-down if not saved (with a manual 'Burn to ECU').

FLASH Update: This mode updates the VE table in RAM, and also automatically updates VE table(s) in MegaSquirt's 'non-volatile' FLASH memory periodically, causing the changes to be retained even if MegaSquirt® is shut down (but the original VE table is over-written).

... Niin että Mikey meinaan että ihan se porukka ajelee tuo optio päällä, osa ainakin....  ;)

Kyllä kyllä, AMC on vaan ihan eri algoritmi, kuin tuo autotune johon ensin viittasit. AMC:hän toimii ilman läppäriä ja se onkin ihan hyvä pitää päällä kaiken aikaa. ;)

Ilkulle: Ja mitä tuohon haltechiin tulee, niin minusta tuo on melko huono optio päivittää tuosta nykyisestä. Mielummin se Elite malli, niin ominaisuuksia alkaa olla riittävästi, jotta jotain merkittävää hyötyä saisi sijoitukselleen.

Jos omaani päivittäisin ohjauksen, niin MS3PRO tai Holleyn Terminator olisi todennäköiset vaihtoehdot. 

Kyllä kyllä, AMC on vaan ihan eri algoritmi, kuin tuo autotune johon ensin viittasit. AMC:hän toimii ilman läppäriä ja se onkin ihan hyvä pitää päällä kaiken aikaa. ;)

No minä en nyt oikeita termejä muista ku oon itseni ulkoistanut kaasutinmoottoreihin jo vuosia sitten  ;D Pojat puhu vaan autotunesta niin kuhan heitin että MS:ssä on automaattisäätö ominaisuus olemassa.

No minä en nyt oikeita termejä muista ku oon itseni ulkoistanut kaasutinmoottoreihin jo vuosia sitten  ;D Pojat puhu vaan autotunesta niin kuhan heitin että MS:ssä on automaattisäätö ominaisuus olemassa.

;D ;D

No worries.  m/

Jos omaani päivittäisin ohjauksen, niin MS3PRO tai Holleyn Terminator olisi todennäköiset vaihtoehdot.

Holley ollut nyt autossa 2 kesää ja tyytyväinen ollut sen toimintaan sekä säädettävyyteen.

• 2 weeks later...

Haltech Elite -sarjassa ymmärtääkseni pitää vetää johdotukset uusiksi? Vai olenko väärässä?

Ja mikä malli se noista sitten olisi?

Ei taida olla muuta kuin tuo Platinum Sport GM, joka menee suoraan johtosarjaan?

Haltech Elite -sarjassa ymmärtääkseni pitää vetää johdotukset uusiksi? Vai olenko väärässä?

Ja mikä malli se noista sitten olisi?

Ei taida olla muuta kuin tuo Platinum Sport GM, joka menee suoraan johtosarjaan?

Megasquirt ei vissiin kiinnosta? Sille on varmaan paras harrastajatukikin maailmassa kun käyttäjiä on niin paljon. Ja halvin sekä varsinkin hintasekseen parhaiten laajennettavissakin. Multa sais lähtökartat ja asetukset sitte tarvittaessa, en tosin tiedä onko Megasquirt jo niin paljo päivittyny vuosien saatossa että liekö nuo mun filet on enää käyttökelposia uudemmissa versioissa.

Megasquirt ei vissiin kiinnosta? Sille on varmaan paras harrastajatukikin maailmassa kun käyttäjiä on niin paljon. Ja halvin sekä varsinkin hintasekseen parhaiten laajennettavissakin. Multa sais lähtökartat ja asetukset sitte tarvittaessa, en tosin tiedä onko Megasquirt jo niin paljo päivittyny vuosien saatossa että liekö nuo mun filet on enää käyttökelposia uudemmissa versioissa.

Kiitos tarjouksesta. En uskaltanut lähteä vieraalle maalle. Haltechin säätö on jotenkin tuttua.  ???

Menin ostamaan nyt sitten uuden Haltech Platinum Sport GM:än autooni.

Yksi syy tähän on, että auto säädetään sitten bensiinille ja etanolille tuola Fin Ranacolla Alahärmässä.

Kaveri osaa nimittäin hommansa, kuten varmaan tässä suomen maassa moni muukin.  m/

Kiitos tarjouksesta. En uskaltanut lähteä vieraalle maalle. Haltechin säätö on jotenkin tuttua.  ???

Menin ostamaan nyt sitten uuden Haltech Platinum Sport GM:än autooni.

Yksi syy tähän on, että auto säädetään sitten bensiinille ja etanolille tuola Fin Ranacolla Alahärmässä.

Kaveri osaa nimittäin hommansa, kuten varmaan tässä suomen maassa moni muukin.  m/

OK, varmasti hyvä valinta sekin  m/ Hinta kai se varmaan suurin etu ois Megasquirtissa ollu, toki itse koin että harrastajatukikaan ei ois voinu parempi olla ku löytyy suomalaista ja kaiken muun maalaisia sivustojakin pilvin pimein jossa saa tukea harrastukseen.

• 1 year later...
  • 5 years later...