Jump to content

Tullauskäytännöt

Recommended Posts

Kirjoitettu

En löytänyt haulla tullauksista koottua tietoa, niin tänne vois alkaa keräämään.

Esim nyt mulla on Helsingin tullissa paketti holdissa, tulossa USPS:llä. Aikaisemmin on tullut sähköposti, että voi itse tehdä tullauksen, nyt ei ole kuulunut mitään, voiko tehdä muuta kuin odottaa?

Kirjoitettu

Näyttääkö postin lähetysseuranta että paketti on tullissa?

Kirjoitettu

Näyttääkö postin lähetysseuranta että paketti on tullissa?

Eipä oo postin seurantanumeroa, mutta USPS:n seuranta näyttää että on Helsingin tullissa:

"Your item is being held in Customs at 9:18 am on October 24, 2017 in HELSINKI, FINLAND."

Kirjoitettu

Sen USPSn seurantanumeron pitäisi toimia postinkin seurannassa sellaisenaan. Sieltä näkee onko tullattavissa.

Kirjoitettu

Sen USPSn seurantanumeron pitäisi toimia postinkin seurannassa sellaisenaan. Sieltä näkee onko tullattavissa.

No niinpä toimiikin  :o Näyttää myös että on tullissa, 20 pv aikaa tehdä selvitys.
Kirjoitettu

Sitten vaan tullin sivuille tekemään tullaus.

Jep, tullaus tehty.  m/
Kirjoitettu

Tähän asti on ainakin mulle tullut postilaatikkoon ilmoitus tullattavasta paketista jossa on samalla tarvittavat tiedot ja ohjeet.

Kirjoitettu

Tähän asti on ainakin mulle tullut postilaatikkoon ilmoitus tullattavasta paketista jossa on samalla tarvittavat tiedot ja ohjeet.

Mulla ne tulee Netpostiin :)

Kirjoitettu

Kyllä se lappu sieltä varmaan nytkin tulee. Tuolla seurantakoodilla vaan näkee aikaisemmin koska paketti on tullattavissa. Säästää siinä 2-3 päivää kun ei odottele sen kirjeen tuloa.

• 4 months later...
Kirjoitettu

Mulle tuli eilen kirje ja tein ekaa kertaa onnistuneesti tullauksen tullin sivuilla. m/
  • 1 year later...
Kirjoitettu

https://yle.fi/uutiset/3-11053882                                                                                                                                                                                                      Saas nähdä onko rahaa tulossa tilille,laskeevatko kaikista tilauksista summat yhteen,vai käsitteleevätkö tilaukset erillisinä.

Kirjoitettu

https://yle.fi/uutiset/3-11053882                                                                                                                                                                                                      Saas nähdä onko rahaa tulossa tilille,laskeevatko kaikista tilauksista summat yhteen,vai käsitteleevätkö tilaukset erillisinä.

Ihanko oikeesti, joka ikisestä tullauksesta erikseen? Ei oo totta, jos eivät hlö- tai y-tunnuksella saa tehtyä yhteenvetoa...

https://tulli.fi/yritysasiakkaat/muutoksenhaku/oikaisuhakemuksen-laatiminen

Kirjoitettu

Kun on tullista kyse niin varmasti jokainen keissi erikseen niin ei tarvitse maksaa mitään takaisin :W

Kirjoitettu

Kun on tullista kyse niin varmasti jokainen keissi erikseen niin ei tarvitse maksaa mitään takaisin :W

jotenki tämmönen epäilys mullakin tuli

Kirjoitettu

Tullin sivuilta saa tullaushistorian hakutoiminnolla, jotain  m/ sentään.

Kirjoitettu

Itselle ois sellaisia hiluja tulossa että ei maksa vaivaa ees laskeskella.

V. 2005 tuodusta Bemarista maksoivat jotain tonnin takaisin käsittämättömän pöljän autoverolaskennan johdosta, ja siihen veropäätökseen olin tyytyväinen jopa ilman palautustakin... "Eiku joo, sun auto olikin automaatti joten siihen kuuluu juu tää toinen (pienempi) veroprossa."  *clap*

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...