GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Tässä hyvä esimerkki kuinka paskaa kamaa on dexcool. koskaan en ole vastaavaa nähnyt vihreän nesteen kanssa. Saman suuntaista ongelmaa oli mun 1994 Trans sportin jäähdytys järjestelmässä. AKA dexdeath
Chevy Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 OHO johan on savea onkohan 8.v vanhat alkuperäiset litkut ?
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 OHO johan on savea onkohan 8.v vanhat alkuperäiset litkut ? Mulla GTO.ssa alkoi samallalailla dexcool tarttumaan muovipintoihin jo n.6v jälkeen tosin floridassa jäähdytys järjestelmä on hiukan kovemmalla kuin täällä Suomessa. Ahtimen asennuksen yhteydessä litkut vaihtui ja karstat systeemissä on ilmeisesti liuenneet Ensikesänä vesipumpun vaihdon yhteydessä vaihdan Vibestä noin paskat pois. Trans sporissa jäähdytys järjestelmä toimi nyt todella tehokkaasti pesun/oranssista vihreeseen litkun vaihdon jälkeen, niin ja lämppärin kenno luovuttaa paremmin lämpöä
Chevy Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 tuo "savi" tuonne systeemiin muodostuu siitä,että on pikkuista vuotoa jossain = Dexcool joutuu ilman kanssa tekemisiin ja se on orgaaninen seos
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 tuo "savi" tuonne systeemiin muodostuu siitä,että on pikkuista vuotoa jossain = Dexcool joutuu ilman kanssa tekemisiin ja se on orgaaninen seos Jotkut väittää että sitä muodostuu jos laittaa clykoli pohjaista nestette sekaan mutta se ei ole totta kun mun (gto/vibe) nesteitä ei ole koskaan sekoitettu ja tosta savea muovipintoihin on muodostunut. Jotkut kirjoittaa että se on jotain happoa mitä syntyy, no meikä ainakin vaihtaa clykoliin kun ton saven käytöstä ei ole mitään hyvää koskaan kirjoitettu vaan kaikki kirjoitukset on nagatiivista. Ehkä tämä neste on autovalmistajien kikka saada lisää myyntia huollon puolelle kun toi litku pitää vaihtaa ja järjestelmä huuhdella savesta aikas usein!
Timo Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Ei ole paskaa kamaa. Mutta paskapuhetta kylläkin. Ei tietenkään toimi kun sekoitellaan muiden kanssa ja ennen kaikkea kun ei älytä vaihtaa. Itse olen ajanut kolmella eri autolla useita vuosia, ei mitään ongelmaa. MUTTA minä vaihdan nesteen joka syksy ! Kysymys muutamasta eurosta ja puolen tunnin työstä. Sitten vielä en koskaan käytä kraanavettä. Tislattu vesi maksaa muutaman euron 5 litraa. Eli kun järkeä käyttää ja viitsii jotain tehdäkin ongelmat välttää. ( pätee lukemattomiin muihinkin arjen asioihin ).
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Ei ole paskaa kamaa. Mutta paskapuhetta kylläkin. Ei tietenkään toimi kun sekoitellaan muiden kanssa ja ennen kaikkea kun ei älytä vaihtaa. Itse olen ajanut kolmella eri autolla useita vuosia, ei mitään ongelmaa. MUTTA minä vaihdan nesteen joka syksy ! Kysymys muutamasta eurosta ja puolen tunnin työstä. Sitten vielä en koskaan käytä kraanavettä. Tislattu vesi maksaa muutaman euron 5 litraa. Eli kun järkeä käyttää ja viitsii jotain tehdäkin ongelmat välttää. ( pätee lukemattomiin muihinkin arjen asioihin ). No mitä etua dexcoolin käyttö tuo = ei mitään joten koko vaihto operaatio joka syksy on täytsin tarpeetonta jos käyttää klykolia. Olen myös nähnyt kuinka dexdeath syö aftermarket nestejäähdytteisiä aluvälijäähyjä super nopeasti. Mutta jokainen lopulta päättää mitä litkua käyttää Laitoin tämä videon sen takia että ihmiset älyäisivät vaihtaa litkun, tai edes katsoa joskun syylärin korkkiin myös sisäpuolelta.
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kävin lukemassa GTO.n hultokirjaa elikkäs. Kirjoitin aikaisemmin hiukan väärin GTO.ssa dexcool alkoi savettamaan syyläriä jo 3v jälkeen(tai se huomattiin silloin). Takuu meni umpeen 3v ostosta ja ahdin asennettiin melko välittömästi. 1. GM hultoohjelmassa nesteen väihtoväli on 150 000km tai 5 vuotta 2. GM hultokirjassa ei suoranaisesti sanota että neste pitää vaihtaa tuolloin, vaan ohjekirjassa mainitaa cooling system service. 3. GM huoltkirjassa ei käsketä käyttää distilled vettä vaan puhdasta juotavaksi tarkoitettua vettä. Valmistajan suosituksiin nojaten dexcool ei täytä edes niinden omia vaatimuksia vaan se pitää uusia huomattavasti aikaisemmin = paskaa kamaa vs glykooli. Kun asiaa tonkii niin huomaa että ensimmäisessä huuhtelussa joudutaan vaihtamaan myös tukossa oleva termari
TransNAM Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 ...vaihdan nesteen joka syksy ! Kysymys muutamasta eurosta ja puolen tunnin työstä. Sitten vielä en koskaan käytä kraanavettä. Tislattu vesi maksaa muutaman euron 5 litraa. Asiaan sen kummemmin sekaantumatta ja Dexcoolista tietämättä ei pitäis olla mitään tarvetta vaihtaa kunnollista jäähdytysnestettä vuosittain. Saa toki jos haluaa... Tislattu vesi on toki parempaa kun hanavesi kun ei sisällä kalkkia yms. ylimääräistä. Senkin merkitys riippuu paikkakunnasta/vedestä. Laskin omasta ponusta eilen useamman vuoden (ainakin 5v) vanhat perusvihreät pois. Hieman oli jo samentunut = vaihdon aika. Varsinkin jos nesteet vaihtaa erilaiseen (punainen/keltainen/vihreä) on tärkeää huuhdella järjestelmä hyvin kun kaikki litkut ei sovi sekoitettaviksi. Ja toki nesteen tyyppi hyvä olla koneeseen suunniteltua. Tietyissä autoissa voi väärä neste aiheuttaa ongelmia. Olenko ymmärtänyt väärin vai sisältääkö dexcool-vaihto jotain paikkaus-ainetta? Selittäis saveentumisen. Ainakin Northstareihin pitäis shop-manuaalin mukaan vaihdon yhteydessä työntää syylärinletkuun jotain pillereitä.
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Tämäkin on varmaan ihan huhuja vaan
Chevy Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Deionized water is recommended.
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Deionized water is recommended. Lukeeko GM.n hultokirjassa? Mulla lukee näin
Chevy Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Lukeeko GM.n huoltokirjassa? ei kun ACDelcon ja Voltin tech link vinkki
GTATL Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2017 ei kun ACDelcon vinkki Itse asiassa toi lukee dexcoolin purkissa, mutta jos haluat pitää takuun voimassa tee niin kuin hultokirjassa sanotaan Turha tästä on kinata, Dexcool ei kestä yhtään vuotoa järjestelmässä ja täytyy vaihtaa usein tai se tuohoaa kaiken = paska tuote. Glykooli on paljon parempi ja turvallisempi!
Chevy Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 meinasitko sitten Evans nesteet laittaa
Fenix Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Mitä turhaan keksimään pyörää uudelleen kun glygoli on halpaa ja toimivaa. Evans kestää kiehumatta 150-170° tms, mutta tekee tosi gutaa nakutuskestävyydelle ja maksaa. Parempi korjata syy kuin seuraus.
GTATL Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 No ne kaikki sisältää tota glycolia. green, HOAT ja OAT. DEXKILL on juurikin tuota OAT (Organic Acid Technology) joka on ihan kuraa. HOAT on hybridi eli green+OAT-(2-EHA), yleensä oranssin väristä! Green on mitä minä käytän Tosin ehkä pitäisi käyttää tota HOAT.ttia mutta en ole havainnut 7v aikana mitään ongelmaa green kanssa joten sillä mennään Niin kuin jo aikaisemmin kirjoitin, jokainen itse valitsee jäähdytin nesteen! Mutta älkää ihmeessa laittako tota OAT vanhoihin koneisiin se tuohoaa tiivisteet!
Chevy Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 väärästä nesteestä tulee mieleen tämä Jay Lenon Duesenberg pikkasen on alumiini syöpynyt
GTATL Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Ei ole paskaa kamaa. Mutta paskapuhetta kylläkin. Ei tietenkään toimi kun sekoitellaan muiden kanssa ja ennen kaikkea kun ei älytä vaihtaa. Itse olen ajanut kolmella eri autolla useita vuosia, ei mitään ongelmaa. MUTTA minä vaihdan nesteen joka syksy ! Kysymys muutamasta eurosta ja puolen tunnin työstä. Sitten vielä en koskaan käytä kraanavettä. Tislattu vesi maksaa muutaman euron 5 litraa. Eli kun järkeä käyttää ja viitsii jotain tehdäkin ongelmat välttää. ( pätee lukemattomiin muihinkin arjen asioihin ). Tässä sulle lukemista https://www.girardgibbs.com/dexcool/
GTATL Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 väärästä nesteestä tulee mieleen tämä Jay Lenon Duesenberg pikkasen on alumiini syöpynyt Varmaan käyttänyt dexcoolia
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään