pptalo Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2018 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2018 Sääntöjä joita en tiennyt. Tää mun pontso on katsastettu viimeksi viime vuosituhannella ja poistunut rekisteristä 2001. Tähän oli kuitenkin rekisteriote ja kilvet paikallaan ja esim vakuutustarjousta kysellessä kilvellä ko. auto löytyy. Eilen menin katsastukseen (rekisteröinti katsastus 150 eur.) muutoskatsastus olisi hoitunut samalla jos olisi ollut tarpeeksi papereita mukana. Tänään vein puuttuvat paperit rockauton tulosteita ja osaluettelo uudesta moottorista. näpyttely maksoi 20 eur. Tämä konttori jossa asioin ei tee omistajan vaihdoksia joten huomenna vielä toiselle konttorille tekemään omistajan vaihdos. Nyt vaan selvisi että joudun katsastamaan tänävuonna uudestaan, rekisteröintikatsastus lisää aikaa 3kk. mutta se ei riitä kun rekkarin numero 7 Lisäksi selvisi etten täydellä varmuudella saa pitää nykyisiä kilpiä tai jos saan pitää kilpimaksu joka tapauksessa maksaa No huomenna menen selvittelemään tätä.
TransNAM Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2018 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2018 Ennenvanhaan jos poistettiin rekisteristä olisi kilvet pitänyt palauttaa ja nyt rekisteröidessä annettais sitten uudet kilvet. Voit kuitenkin vedota siihen että autossa joskus olleet kilvet saa takaisin jos ovat "vapaana". Saattavat tahtoa jonkun muutosmaksun koska luultavasti ensin tulee uudet kilvet ja sitten vasta kun auto on virallisesti rekisterissä voi tilata vanhat takaisin. Tuo on lähinnä arvaus. Tuo on asioita joita tuskin kukaan osaa suoraan antaa varmaa vastausta kun systeemit on tuossa ajassa muuttuneet niin monta kertaa... Omistajanvaihdoksestakin joutuu maksamaan ylimääräista jos tekee tiskillä ja varsinkin 20v vanhoilla papereilla. Joissain tapauksissa saattaa tulla vielä viikon varo-aika eli autoa ei välttämättä saa heti omiin nimiin. Henkilöauton minimi katsastusväli on 8kk mutta kuitenkin katsastettava määräaikaan mennessä niinkuin tässä tapauksessa. Katsastusaika voi muuttua jos annetaan uudet kilvet. Olen parhaimmillaan katsastanut k-auton 2päivän välein kun rekisteröin 2 päivää ennen katsastusaikaa että sain ajoon... Näihin katsastusaikoihin oli tulossa muutoksia mutta en tiedä ovatko jo voimassa tai milloin tulevat.
pptalo Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kaikki kondiksessa Sain pitää vanhat paikallaan olevat, mutta minun piti maksaa niistä yksittäiskilpimaksu *2 Ja uuteen rekisteriotteeseen tuli merkintä edellinen rekisteritunnus joka on sama kuin nykyinen. Aamulla otin netistä vakuutuksen valmiiksi (rekkarilla) no rekisteröitäessä sitä ei kuitenkaan löytynyt. Virkailia soitti vakuutusyhtiöön ja vakuutus ei ollut astunut voimaan kun väärä runkonumero jota minä en ollut antanut vaan se oli tullut jostain. Ja lisäksi se oli ihan oikein Kotia päästyäni kävin vielä trafin ja vakuutusyhtiön sivuilla tarkistamassa onko kaikki oikein, jäi vähän epäilyttävä fiilis. Kaikki oli oikein! \
TransNAM Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kotia päästyäni kävin vielä trafin ja vakuutusyhtiön sivuilla tarkistamassa onko kaikki oikein, jäi vähän epäilyttävä fiilis. Kaikki oli oikein! Tuo on aika harvinaista... Mulla tuli edellisesta ponusta ekalla yrittämällä 2-paikkainen. Silloin sai matkustajamäärän ylittää 30%, kävin kysymässä että otetaanko takapenkkiläiseltä pää vai jalat pois että saadaan 0,7 matkustajaa Tuli aika äkkiä uudet paperit... Nykyinen on otteessa 2,55m leveä... en oo jaksanu/muistanu korjauttaa kun ei vielä mee leveäks kuljetukseks eli ei tarvi saattoautoa 72 vuoden avo-Deville oli omamassaltaan 1600-jotain kiloa... jne, jne...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään