Jump to content

Ohjaus

Jaake

Recommended Posts

Kirjoitettu

Morjes. Olisko tietoo täällä. Mulla vm-85 trans am säädettiin auraukset ja ohjaus simpukka kiristettiin. Auto on vieläkin kuin ajokoira maantiellä heittelee urissa tosi paljon. Olisko jotain mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?

Kirjoitettu

Autossa on uudet vanteet ja renkaat. Täytyy tsekata puslien kunto

Kirjoitettu

Morjes. Olisko tietoo täällä. Mulla vm-85 trans am säädettiin auraukset ja ohjaus simpukka kiristettiin. Auto on vieläkin kuin ajokoira maantiellä heittelee urissa tosi paljon. Olisko jotain mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?

Heti pisti silmään tuo "simpukka kiristettiin", mistä se tehtiin? Siitä simpukan päällä olevasta mutterilla lukitusta kuusiokolopultista säädetään palautusvoima, ei kiristetä simpukkaa!
Kirjoitettu

No juuri siitä se tehtiin. Mistä simpukka kiristetään?

Kirjoitettu

mulla teki tota myös, vaihdettiin uusi ohjausvaihde(simpukka) loppu heti

Kirjoitettu

Tekikö samaa vanhalla rengas/vanne setillä?

Joskus käyny niin kun vanteen offset sopivasti muuttuu ni alkaa luikertaa urista.

Kirjoitettu

Tekikö samaa vanhalla rengas/vanne setillä?

Joskus käyny niin kun vanteen offset sopivasti muuttuu ni alkaa luikertaa urista.

teki, sama setti ennen vaihtoa ja jälkeen,

Kirjoitettu

Simpukka kiristetään simpukan siitä päästä mihin rattiakseli tulee. Ensin avataan pellistä tehty lukitusmutteri simpukan päästä (siitä menee rattiakseli  läpi) ja se on joskus ihan helvitin tiukassa. Sitten pyöritetään simpukan sisään menevä "mutteri" pohjaan, siinä on reiät, mihin sopivan avaimen puuttuessa voi käytää vaikka rälläkän avainta. Merkitään pohjauskohta ja käännetään 12mm takaisin. Lukitaan peltisellä lukkömutterilla. Sen jälkeen pitää säätää se palautusvoima jottei ohjaus jumita.

Vanha rättinivel ja kulunut apusimpukka aiheuttaa myös vetelyä. Itse vaihdoin rättinivelen tilalle jeepin rattiakselin, kun siinä on rättinivelen tilalla kaksi ristiniveltä.

Olen myös vaihtanut simpukan sisään korjaussarjan, mutta se on jo huomattavasti työläämpi juttu.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...