Jump to content

86 v6 mpfi apuja vianetsintään?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Koeajo ok, mut sytytti sessin.

Koodeja lukemaan - tekee seuraavaa:

Kiekkamittari pomppii jatkuvasti puoleentoista tonniin, bensapumppu menee koko ajan päälle-pois-päälle-pois, flekti ei pyöri. Pakkosyötöllä toimii.

Ja ne koodit - valo vilkkuu miten sattuu epäsäännöllisesti, joskus kerran ja seuraavaksi vaikka 13 kertaa, ei anna koodia 12 alkuun eikä mitään vikakoodia järkevästi eikä toistuen.

Lisäksi takavalosulake pamahtaa kun vetää valot päälle, tekee saman takavaloliitin jalkatilasta irtikytkettynä ja myös uudella valokatkaisijalla. Etuvalot toimii, vilkut ei.

Tää vika ollut varmaan ainakin 10+ vuotta koska sulake oli irti/palanut. Enkä tiedä missä on säilötty, parit viimevuodet sisätiloissa, mutta sitä ennen?

 

Jossain johtosarjassa kojelaudassa oikari?

Hapettumaa, PCMssä?

 

Hyviä vinkkejä kaivataan kiitos.

Kirjoitettu

Oli vastavaa ongelmaa takavalojen kanssa + jarrua painaessa osa pimeni täysin tai paloi kirkkaammin. En tiedä oliko vika loppupeleissä ajovalojen maadoituksess (toimisivat kuitenkin) vai rattipylkän pitkien valonvaihtajassa. Nämä kun teki uusiks/vaihto lopetti sulake palamisen.

Kirjoitettu

Ajattelin jättää vanhan, murtuneen viiksen vaihtamatta kun pitkät ja pyyhkijätkin näköjään toimii, silti kiitos vinkistä.

 

Muita ideoita?

Kirjoitettu

Ota markkereista/vilkuista polttimot pois, joku niistä polttaa sulakkeen. Näin mä alkaisin tutkimaan.

Kirjoitettu

Onko laitettu joku jälkiasennus radio?Aikanaan kun hommasin ton komeron,niin laitoin siihen toisen ration ja syötöt/maat olemassaolevasta orkkis radion johtosarjasta.Kaikki pelas hienosti kunnes laittoi valot päälle,poltti valojen sulakkeen.Muistaakseni maadotin sen toosan auton runkoon ja sulakkeen palaminen loppui.

Kirjoitettu

Maadoitukset, maadoitukset ja maadoitukset.

 

Sitten kun maadoitukset on katsottu, niin sulaketaulun persii kolvaten ja kaikki pistokkeet auki, putsaut ja kiristys.

Kirjoitettu

Vilkut löyty ympäriinsä, mut markkerit ei pala.

Eikös nämä maalla toimi eli nyt kun sulake napsuu niin ottaa virtapiuha jostain maihin (ennen lamppua)? Eli se on se ruskea piuha... Suomivalot kun tehty niin noitahan on muuteltu ja katkottu, ei ihan sähkökaavion mukainen enää.

Jossain kaaviossa oli samassa linjassa lämpöanturi lämpömittarille, voiskohan se oikarissa aiheuttaa räpsyt? Ainakin se on kuollu, ei näytä mittari mitn.. lämpimässä tallissa sain vastusarvoksi ~50 ohmia, mitäköhän pitäis olla... joutu pakkokytkee flektin kykimelle et tolla viittii edes yrittää ajella.

Edelleen napsuu sulake ja koodit lukiessa sessi villkku miten sattuu ja kiekkamittari hyppii.

Orkkismankka, toimii. Pitänee tutkia tuokin vielä tarkemmin ja ehkä lisämaadottaa.

 

 

 

Kirjoitettu

Vilkut löyty ympäriinsä, mut markkerit ei pala.

Eikös nämä maalla toimi eli nyt kun sulake napsuu niin ottaa virtapiuha jostain maihin (ennen lamppua)? Eli se on se ruskea piuha... Suomivalot kun tehty niin noitahan on muuteltu ja katkottu, ei ihan sähkökaavion mukainen enää.

Jossain kaaviossa oli samassa linjassa lämpöanturi lämpömittarille, voiskohan se oikarissa aiheuttaa räpsyt? Ainakin se on kuollu, ei näytä mittari mitn.. lämpimässä tallissa sain vastusarvoksi ~50 ohmia, mitäköhän pitäis olla... joutu pakkokytkee flektin kykimelle et tolla viittii edes yrittää ajella.

Edelleen napsuu sulake ja koodit lukiessa sessi villkku miten sattuu ja kiekkamittari hyppii.

Orkkismankka, toimii. Pitänee tutkia tuokin vielä tarkemmin ja ehkä lisämaadottaa.

 

Jos räpsii sulaketta, niin koittaa etsiä mistä voinu johtojen kuoret hinkata pois, esim läpivienneistä.

 

Näissä vaan tuppaa olemaan reilusti surrausliitoksia, niin voi olla ihan mitä tahansa.

 

EDIT: Ainiin, suomiperseilyssä markkereilta pitää katkoa johdot, koska syitä.  >:(

Kirjoitettu

Vanhemmat lämpöanturit on huomattavasti pienemmällä vastusarvolla kun nykyiset (n. 2kohm-20C). Saattaa se 50ohm olla oikeinkin... ei muista ulkoa. Eikä vaikuta muuhun kun lämpömittariin. Mittarin pitäis näyttää kuumaa kun anturin johdon tökkää maihin.

Parkkien sulake saattaa liittyä myös mittaristoon. Selittäis sessin sekoilun kun saa virtaa huonosti / väärää kautta. Ses tais olla niinpäin että ECM maadoittaa.

 

 

Ei oo täällä hotellissa sähkökuvia just vieressä...

 

 

Ensin sivarit käteen ja kaikki räpellykset valoista pois. Sitten vasta alkaa ihmettelemään jos oireet jatkuu.

Kirjoitettu

Tuuppasin Nupa sun telefooniin -85:n  valojen(markkerit) kuvan,toivottavasti saat selvää,kuva on otettu mun anti-lasinaama puhelimella.

Kirjoitettu

Gm 80-luvun lämpöanturit.

Kiitos.

Onkohan väliä onko anturi ecm:lle vai mittarille? Arvo kuitenkin heittää hieman liikaa..

Tuuppasin Nupa sun telefooniin -85:n  valojen(markkerit) kuvan,toivottavasti saat selvää,kuva on otettu mun anti-lasinaama puhelimella.

Tänksis, tutkitaan.

Kirjoitettu

Onkohan väliä onko anturi ecm:lle vai mittarille? Arvo kuitenkin heittää hieman liikaa..Tänksis, tutkitaan.

 

En pysty mittaamaan tähän hätään omasta pulkasta.

Aika hankala löytää netistä vastausta.

Anturithan noissa tosiaan on erilaiset mittarille ja eculle.

Kirjoitettu

Äsken mittasin 7 asteisesta koneesta.Mittarille menevä anturi 7.1kohm,ecm:lle menevä anturi 6.7kohm

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...