smokeybandit Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 mikäköhän tuossa autossa aiheuttaa kolaus äänen taka akselista? öljyt sinne on vaihdettu ja korjaaja sanoi että taka akseli on ehjä. mistäköhän vikaa kannattas kahtoo? eikös siellä auton alla ole jotkut ristikkonivelet ja joku kuminen pusla/tiiviste? se kolaus kuuluu sillon kun automaatti vaihtaa vaikka kakkoselta kolmoselle tai ajelee jotain 40-50km/h ja päästää kaasun pois niin kuuluu klonks. se ei kuulu jos kovasti kiihdyttää,sillon vaan kun kiihyttää tosi hitaasti. auto on firebird 92 v6
Guest Jukka Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Vaihteiston kiinntyskumi jos on rikki niin vaihteisto paukkuu kovassa kiihdytyksessä... Mutta kuvailemasi oireet viittaavat muualle joskin eivät poissulje tuota. Myös perän puslat saattanevat iänmyötä antaa ääniä itsestään. Onkos tuota takapyörän laakerit missä kunnossa? Tuttavalla piti vetari aikamoista elämää kun takapyöränlaakeri oli tiensä päässä. Mutta veikkaan kardaanin ristikkoa/ristikkoja
PKoo Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Ettei vaan ois se laatikon hännän kumi revennyt sieltä.
smokeybandit Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 ei ole tietoa takapyörien laakereitten kunnosta. voipi olla kuluneet.vaikuttakos kilometrimäärä mitään erikoisempaa? autolla on ajettu vähän yli 184000km. paljonkos noitten ristikoitten tai kiinnityskumin vaihto veis aikaa,osaako niitä tavallinen kengänkuluttaja vaihtaakaan vai tarviiko siinä ammattilaisen apua? toivottavasti ei vaihteistossa ole mittään vikaa.kolaus kuuluu joko auton alta keskeltä,tai ihan takaa,taka akselista.
Guest Jukka Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Vaihteiston hännän kumi on ihan simppeli, puolentunnin homma avainten ettimisineen ja paskan puhumisineen. Kartaanin ristikoita en ole koskaan vaihtanu, mutta tuskin tuo nyt niin mahdotonta on itse suorittaa
PKoo Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Riippuu montako pulttia katkee... :D
Guest Ezzy Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 ristikoiden vaihto on about 30min homma jos on prässi ja ammattimies =) itellä kustansi muutaman kympin vaihto.
Soppa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kuvailemasi oireet vaikuttavat vaihteiston takapään kannatinkumin hajoamiselta. Helppo homma, osa maksaa jotain 30e.
gmc63 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 mikäköhän tuossa autossa aiheuttaa kolaus äänen taka akselista? öljyt sinne on vaihdettu ja korjaaja sanoi että taka akseli on ehjä. mistäköhän vikaa kannattas kahtoo? eikös siellä auton alla ole jotkut ristikkonivelet ja joku kuminen pusla/tiiviste? se kolaus kuuluu sillon kun automaatti vaihtaa vaikka kakkoselta kolmoselle tai ajelee jotain 40-50km/h ja päästää kaasun pois niin kuuluu klonks. se ei kuulu jos kovasti kiihdyttää,sillon vaan kun kiihyttää tosi hitaasti. auto on firebird 92 v6 Mulla ku oli toi vaihteiston tkapään kumi sökönä niin aina ku anto kunnolla kenkää niin hakkasi kardaanitunneliin :(mut normaali ajossa ei huomannu mitään
xaekx Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2006 Samanlainen kolahdus kuuluu täälläkin, varsinkin kun loota vaihtaa 2 -> 1 hitaassa vauhdissa. Laatikko rempattu, perä rempattu, uusi alukardaani, kaikki puslat vaihdettu (ja se laatikon tukikumi yms yms...). Kolahtelee edelleen, eipä ole miksikään muuttunut. Että semmosta. Toivotan parempaa onnea.
Hartigan Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2006 Eipähän tuo kolaus taida muuta vaatia kuin että perävälityksessä väljää,ts.ei oo enää shimmaukset kohillaan Mulla ainakin kolahtelee kun laittaa vaihteen päälle,kardaanista kun pyöräyttää loota P-asennossa niin on selkeä väljä taka-akselilla.Odotan jännityksellä koska tuo 9pultti antautuu,tosin olen ajanut ite tuolla autolla n.100tkm ja tuo perä on kolissut kokoajan,yhteensä kohta 300tkm ajettu. Tuo"taka-akseli on ehjä" on aika venyvä käsite,ei kai näissä rakkineissa ikinä tuo perävälitys oo niin kovin hyvin shimmailtu tehtaan jäljiltä,taitavat kolista aina,enemmän tai vähemmän.Eli korjaajan mielestä voi olla ehjä vaikka perävälityksessä olisi reilumpikin klappi.
Hartigan Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2006 ristikoiden vaihto on about 30min homma jos on prässi ja ammattimies =) itellä kustansi muutaman kympin vaihto. Oon ite vaihtanu noita ristikoita siten että kardaani työpöydälle,sitten sopivan iso hylsy mihin laakerikuppi mahtuu(mutta ei isompi kuin kardaaninlenkki) laakerikupin alle,ristikon poikittaisista osista naputtelemaan kunnes kuppi alkaa mennä hylsyyn.Helpottaa vasarointia kun heittää poikittaisten osien kupit mäkeen. Sitten kardaanin kääntö ja toisen puolen kupin alle hylsy ja taas vasaroimaan ristikkoa.Lähtee suht helposti ilman prässiä(ainakin ne muutama moparin ristikko jotka vaihtanut tolla menetelmällä),irrotusöljyäkin kannattanee käyttää.Kannattaa tietysti yrittää naputella ristikkoa pihalle mahdollisimman tasaisesti ettei laakerikuppi mene vinoon ja juutu kardaaninlenkkiin...Kaveri voi tietysti auttaa,hakkaatte siten vuorotellen toisianne vasaralla sormille... Uudet kii hieman laakerikuppia pienemmällä hylsyllä naputellen kuppi kardaaninlenkkeihin(ristikko kannattaa ujuttaa tässä kohtaa paikalleen,kun kuppi paikallaan niin todnäk et saa ristikkoa ujutettua enää paikoilleen...lisäksi neulalaakerit kupissa pysyy paikallaan kun ristikko kiinni)Sitten vaan toinen puoli sama homma ja sitten poikittaiset kupit paikalleen,riittävän varovaisesti kun tekee niin ristikot EI tipu lattialle ja neulalaakerit lattiakaivoon...Tuossa vaiheessa kannattaa vielä vetää teippi ristikon ympäri,estää irtonaisten laakerikuppien tipahtamisen kun ryömit auton alle kardaania asentamaan.. Itellä menny koko operaatioon,vanhat pihalle ja uudet kii,n.puolisen tuntia,tosin voi olla että on olleet helposti irtoavia...
Guest Irocci Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2006 Mopariin itsekin vaihtanut ristikon ja ei se kummonen homma ollut koti työkaluilla. Tuollein kun rauhallisesti naputtelee niin onnistuu eikä hajoa.
gmc63 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2006 joo vaidoin aikanaan 61 letukkaan ristikot ku oli kardaani lyhennyksessä ei ollu kova homma ;DSilloin joskus nuoruudessa ku jaksoi pihallaki tehdä noit remppoja parikyt vuotta sitten
Arska Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2006 Jos on alkuperäiset ristikot niin on lukittu silikonilla tms ja tarttee lämpöä että saa irti, ainakin mulla oli. Vaihdetut on lukkosokilla.
5,7 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2006 Eipähän tuo kolaus taida muuta vaatia kuin että perävälityksessä väljää,ts.ei oo enää shimmaukset kohillaan Mulla ainakin kolahtelee kun laittaa vaihteen päälle,kardaanista kun pyöräyttää loota P-asennossa niin on selkeä väljä taka-akselilla.Odotan jännityksellä koska tuo 9pultti antautuu,tosin olen ajanut ite tuolla autolla n.100tkm ja tuo perä on kolissut kokoajan,yhteensä kohta 300tkm ajettu. Tuo"taka-akseli on ehjä" on aika venyvä käsite,ei kai näissä rakkineissa ikinä tuo perävälitys oo niin kovin hyvin shimmailtu tehtaan jäljiltä,taitavat kolista aina,enemmän tai vähemmän.Eli korjaajan mielestä voi olla ehjä vaikka perävälityksessä olisi reilumpikin klappi. joo mulla oli sama mutta en huomannut ajossa sen kummempaa muuta kuin jos päästi moottorijarrutukselle ja polkaisi nopeasti kuului ehkä pientä valitusta perästä.. paikallaan kun laittoi p->r lle kardaani pyörähti 1/4kierroksen eikä pyörät liikahtanutkaan+kolinaa.. tasaus pyörästö ihan selva
Dustez Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 onko teillä menny siittä vaihelaatikon perästä taka akselille menevän tuki raudan kumei vai mikkä siin oli ? tars saada auto kunnol pukeil ku tuppaa olee aika matala
GTATL Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 viime tavana tuli vaihdettua kaikki puslat alustasta moottorinkumeja myöten ja voin sanoa että lähes kaikki puslat oli finaalissa. mittarissa oli 108000ml ja -89 gta
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään