Jump to content

Auttakaa!

Arska

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vaihdoin uusia tulpanjohtoja enkä saanu yhtä johtoa tulppaan yläkautta eikä se ollu jakajaskaan kiinni.

Tuumasin siirtää auton montun päälle ajamalla kun ei liikkunu lykkäämällä että sais pökättyä johdon alakautta.

Lähti kyllä käyntiin mutta parin sekunnin päästä sammu eikä enää suostu käymään.

Kipinä vaikuttais olevan hukas.

Mitä voi hajota jos tulpanjohto puuttuu!

Kirjoitettu

mitänää perjantaina tommosii......kaikki on ihan asennus juomis jo..... ;D itte asias kyl vaikka otat kaksikin pois niin ei kyl pitäis noin käydä? (laita puolan johto kiinni ;D ;D ;D)

Kirjoitettu

En mä valinnu päivää vaan toi auto >:(

En mäkään uskonu et tosta hajois... ja puolan johto on kyllä kii.

Pitäisköhän kans ottaa sitä kuulua asennusjuomaa ja sammua kans..

Kirjoitettu

Ei kai sitä aina pakko oo ruveta kaataa..

Totaa onko kaikki kipuna hukassa? Siis hörähtääkö edes jne..

Koittas resetoida ecm jos olis vaik suuttunu kun yhestä pytystä olis tullu palamatonta?

Kirjoitettu

Ei edes yritä, eikä näyttäny tulevan kipinääkään kun koitin tulpalla, tosin silloin oli jo akku niin ehtoos et saatto vaikuttaa.

Akun kenkä oli viitisen minuuttia irti muttei vaikutusta.

Kirjas oli kyllä ohjeet puolan ja jakajan mittaamiseen mutta sähkö on mulle niin vierasta et pitää löytää joku joka mittaa.

Pytty ja lambda oli eri puolella joten ei emc:n pitäis tietää palamattomasta.

Kirjoitettu

Mulla teki saman viime keväänä. Vika löytyi virranjakajasta. Se se musta ohjausmoduuli jakajassa oli palanu... Kannattaa tarkistaa se.

Kirjoitettu

Sekö joka on huo...siis pyörijän alapuolella jakajan sisällä ja tulee kaks johtoa?

Saiko jotenkin mitattua?

Mitähän uus kustanti?

Kirjoitettu

Epäilisin myös tätä sytytyksen ohjausmodulia. En ole vielä Trans Amista tutkinut millainen se on malliltaan, mutta edellisessä autossa (Olds Custom Cruiser) se löytyi pyörijän alta, sellainen musta litteä osa jossa toisessa päässä kaksi leveää liitintä ja toisessa 3 tai 5 kapeaa liitintä. Oldsissa oli kyllä iso HEI-jakaja, en tiedä mahtuuko se näissä pienissä samaan paikkaan. Kiinni se oli kahdella ruuvilla joissa 1/4 tuuman kuusiokanta.

Sen mittaaminen on kyllä vaikeaa, tarvitaan ilmeisesti ammattilaisvehkeet ja -taidot.

Maksoi aikanaan reilu 200 markkaa South West Tradella, Uscenterin nettisivuilla näyttäis olevan 40-50 euroa mallista riippuen.

Mulla sen poltti ilmeisesti löysällä ollut tulppa, eli taitaa olla herkkä myös näille irroitetuille johdoille.

Ja jos uusit sen osan, niin muista laittaa liitostahna modulin pohjaan ennen asennusta, tahna tulee kyllä pakkauksen mukana.

Kirjoitettu

Joo noin 50 euroa maksoi. Entinen omistaja sanoi et paloi melkeen kerran kuussa. Siinä se vika täytyy olla...

Kirjoitettu

Pörrää taas. :D vika oli moduulis.

Kiitos vinkeistä!!

Kirjoitettu

Kiva kuulla että taas toimii. Oman auton entinen omistaja sano vaihtanees vuoden aikana muistaakseni 6 kertaa ko. moduulin. En tie kui sillo hajos niin usein...

Kirjoitettu

sil varmaan hajos se moduuli niin usein kun ei korjannut sitä vikaa mikä sen hajotti ;)

Kirjoitettu

Muistaakseni joku joskus puhui, et jollei moduuli saa kunnolla maadoitusta, ni palaa.. Onko heppu yhtään oikeassa.? Omasta mielestäni se maadottuu johdon kautta.. Olenko väärässä

• 1 month later...
Kirjoitettu

moduli palaa helposti jos se kela jakajan sisältä on paskana. eli sekin kannattaa vaihtaa samalla jos moduuli on liikaa kulutustavaraa.

ai niin ja Haltech voi kans polttaa moduleita, jos siellä on sytkäasetukset väärin.

Kirjoitettu

Mulla hajosi pari kesää sitten kans 2 kertaa tuo moduuli... eli sytytys vaan yksinkertaisesti hiipui.

Nyt on MSD:t kiinni, eli mitenkähän tämä vaikuttaa tuon moduulin säilyvyyteen ehjänä? Onkohan se vielä yhtä heikko lenkki?

Ärsyttävä palikka... >:(

Kirjoitettu

kuumuus sen moduulin tappaa, mä siirsin omani jäähdytyssiileen ja sen pulttasin tulipeltiin kiinni. jatkoin johtoja että yltää. johtojen vastus ei saa nousta liian suureksi jos jatkaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...